Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til egenkontrolprogram

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Oct 06
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg skal til at starte importvirksomhed indenfor et par mdr.

Der er tale om ikke-animalske fødevarer fra andre EU-lande.

Mit firma skal derfor registreres som importør - jeg skal i den forbindelse medsende egenkontrolprogram med min ansøgning til fødevareregionen (jeg har talt med dem i tlf - og de fortalte, at jeg skulle sende det med sammen med ansøgningen om registrering som importør).

Jeg er godt klar over, at man skal have et egenkontrolprogram når man har med fødevarer at gøre, men jeg er bare lidt på bar bund med, hvor jeg skal starte.

Jeg har ikke rigtig kunne finde nogen "skabelon" for importvirksomheder - kun for restauranter, detailforretninger m.v. og de kunne heller ikke rigtig hjælpe mig hos fødevareregionen - men blot fortælle, at et af de punkter, som er meget vigtige er, hvordan man håndterer en tilbagetrækning, såfremt der viser sig at være noget galt med et parti varer.

Er der nogen, som kan hjælpe mig med en skabelon for importvirksomheder?

 

MVH

Pernille

Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 216
Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

JEg står med det samme problem!

Fandt du ud af hvordan? Fik du den godkendt?

5 linjer vil være mega godt!

Mvh

Christian

Tilmeldt 24. Oct 06
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 09:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian,

 

Mit indlæg er jo ret gammelt - så jeg har fået godkendt mit egenkontrolprogram.... Det tog noget tid - fordi jeg også skulle godkendes til økologi...men jeg har fået min godkendelse, samt økologi certifikat - jeg jeg havde besøg af fødevarekontrollen her imellem jul og nytår - og fik min kontolrapport med smiley :o)

Der er faktisk ikke så meget i det - det er "bare" en beskrivelse af procedurer og arbejdsgange i forbindelse med håndteringen (som skal være den samme hver gang) af dine varer - men jeg ved, hvor "lost" man er, når man ikke har lavet egenkontrolprogram før - og der ikke er nogen steder at hente hjælp....

Hvis du sender mig din emailadresse sender jeg dig gerne en kopi af mit egenkontrolprogram, så du kan se, hvordan man kan gøre...

mvh

Pernille

Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 216
Skrevet kl. 00:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har sendt dig en PM her på din aminoprofil.

Ser frem til din mail.

Go' weekend.

Christian Kirkegaard 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)