Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hacked! - konsekvenser for pagerank?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej SEO-folk

Mit site om privatøkonomi (www.pengekabalen.dk) er desværre blevet hacket. Hvor hurtigt skal jeg reagere for ikke at miste pagerank?

Michael

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Michael,

Tab af Google Pagerank er efter min mening det sidste du skal bekymre dig om, hvis din side er blevet hacket.

Du bør i stedet bekymre dig om at få genskabt den brudte sikkerhed på dit webhotel, og om at få genetableret det oprindelige indhold fra backup'en.

Få ændret adgangskoden for din administrator-adgang og til FTP-adgangen.

Det bør du gøre straks.

Når indholdet er genetableret, bør du få Google til at indeksere sitet igen med det korrekte indhold.

Men som nævnt bør tab af pagerank ikke være din primære bekymring i denne situation. Skype-Smile

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Tak for svaret. Jeg kan godt se, hvad du mener, og der er sat en person på til at genetablere indhold.

Jeg aner ikke en dyt om sikkerhed. Nogen, der kan rådgive her? Det er en Wordpress-blog.

Michael

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Indkøberen/Fokus:
Jeg aner ikke en dyt om sikkerhed. Nogen, der kan rådgive her? Det er en Wordpress-blog.

Jeg vil blot tilføje til Johns udemærkede svar, ALLE koder skal skiftes til webhotel, dvs også evt ftp og koder til mailadresser, og det kan næsten gå for langsomt

Husk fremover at holde din WP opdateret :-)

Fra Lystrup
Tilmeldt 1. Nov 05
Indlæg ialt: 614
Fra  wilhelmsen.tv Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Kig desuden lige på Wordpress hvad de anbefaler. Og ja som de andre siger, sæt i gang hurtigst muligt.

 

http://codex.wordpress.org/FAQ_My_site_was_hacked

 

især dette punkt er vigtigt.

Change your secret keys. If they stole your password and are logged in to your blog, even if you change your password they will remain logged in. How? because their cookies are still valid. To disable them, you have to create a new set of secret keys. Visit the WordPress key generator to obtain a new random set of keys, then overwrite the values in your wp-config.php file with the new ones.
Desuden ser jeg tit at folk opdatere direkte fra deres backups og tror det er nok, husk at hackeren kan have lagt kode ind i selve wordpress folderen, så derfor ville jeg altid lave en frisk install og hooke den gamle mysql db og din /content mappe op fra backuppen

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian Wilhelmsen ( WIl ):
Desuden ser jeg tit at folk opdatere direkte fra deres backups og tror det er nok, husk at hackeren kan have lagt kode ind i selve wordpress folderen, så derfor ville jeg altid lave en frisk install og hooke den gamle mysql db og din /content mappe op fra backuppen

Hej Christian

At etablere fra backup er netop, hvad udbyderen vil gøre. Skal jeg tage det som et udtryk for at de ikke ved, hvad de har med at gøre? Jeg får lidt modstridende oplysninger vedr. dette angreb og overvejer, om jeg helt skal skifte udbyder og etablere helt fra start. Det er trods alt en lille blog med foreløbigt begrænset indhold. Jeg er jo ikke interesseret i at bruge en hulens masse penge på at få genetableret siden.

Michael

 

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Indkøberen/Fokus:
At etablere fra backup er netop, hvad udbyderen vil gøre. Skal jeg tage det som et udtryk for at de ikke ved, hvad de har med at gøre? Jeg får lidt modstridende oplysninger vedr. dette angreb og overvejer, om jeg helt skal skifte udbyder og etablere helt fra start. Det er trods alt en lille blog med foreløbigt begrænset indhold. Jeg er jo ikke interesseret i at bruge en hulens masse penge på at få genetableret siden.

Det er som udgangspunkt ikke udbyder's opgave at sikre din side, så enkel kan det vel siges :-)

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Nielsen:

Det er som udgangspunkt ikke udbyder's opgave at sikre din side, så enkel kan det vel siges :-)

Det var heller ikke det, jeg mente. Jeg mener bare, at der ikke er nogen grund til at gå videre ad udbyder-vejen og spilde hans tid, hvis han er i færd med at gøre noget, som ikke hjælper.

Michael

 

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Indkøberen/Fokus:
Det var heller ikke det, jeg mente. Jeg mener bare, at der ikke er nogen grund til at gå videre ad udbyder-vejen og spilde hans tid, hvis han er i færd med at gøre noget, som ikke hjælper.

Der findes en masse gode sider på nettet om hvordan man forholder sig når man er blevet hacket! Du kan sagtens få kørt en backup ind og så få den renset

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok. Det må jeg checke ud.

Michael

PS: et par links til de bedste, danske sites om problemet, kunne være guld værd....

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)