Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Prisfesten på nettet er forbi...

Side 3 ud af 4 (34 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tim (NoTanShop):

Et gennemsnit salginternettet er 350 DKK, så en øget udgift til retur af produkter og større lager binding skal komme fra bundlinien. Løsning er enten at ansætte færre folk og hæv priserne, eller få lavet egen brand (import). Begge dele vil betyde færre ansatte i danmark, så jeg kan ikke se hvordan det forslag vil hjælpe danmark eller de danske webbutikker.

Eller øget fokus fra webbutikkens side i at sørge for at informere kunderne bedre så der ikke opstår en situation hvor de er nødt til at købe flere produkter en det de præcis har i tankerne.

Men der vil altid, præcis som i dag, være folk der udnytter tingene.

Jeg tror som Michael og Mikmira, at øget kundeservice og bedre information øger tilknytningen, som det altid har gjort i handel, og derved formindskes udfordringerne. I øvrigt er det langt fra alle der handler på nettet der gør det for prisens skyld, det er ligeså meget for bekvemmelighedens skyld.

Får man f.eks 100 pakker retur om måneden og det betyder en meromkostning på f.eks. 8000 og returprocenten er 5%, så sender man 2000 pakker om måneden, hvilket så betyder en genrel prisforøgelse på 4 kr. per enhed i snit som man kan fordele hos producenten, sig selv og kunden og derved måske en maksimal prisstigning på varen til 2,67 per stk. ned til ingenting. Hvilket med en pris på 300 i snit uden forsendelse svarer til 1% i prisændring, som er under de normalt indexerede prisstigninger der automatisk er lagt ind fra mange leverandørers side hvert år.

Det er ikke så stort et problem.

Køb ren argan olie her

Fra Hørsholm
Tilmeldt 19. Oct 05
Indlæg ialt: 451
Fra  NoTanShop.com Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Entrepreneur - Jan:

Tim (NoTanShop):

Et gennemsnit salg på internettet er 350 DKK, så en øget udgift til retur af produkter og større lager binding skal komme fra bundlinien. Løsning er enten at ansætte færre folk og hæv priserne, eller få lavet egen brand (import). Begge dele vil betyde færre ansatte i danmark, så jeg kan ikke se hvordan det forslag vil hjælpe danmark eller de danske webbutikker.

 

Eller øget fokus fra webbutikkens side i at sørge for at informere kunderne bedre så der ikke opstår en situation hvor de er nødt til at købe flere produkter en det de præcis har i tankerne.

Men der vil altid, præcis som i dag, være folk der udnytter tingene.

Jeg tror som Michael og Mikmira, at øget kundeservice og bedre information øger tilknytningen, som det altid har gjort i handel, og derved formindskes udfordringerne. I øvrigt er det langt fra alle der handler på nettet der gør det for prisens skyld, det er ligeså meget for bekvemmelighedens skyld.

Får man f.eks 100 pakker retur om måneden og det betyder en meromkostning på f.eks. 8000 og returprocenten er 5%, så sender man 2000 pakker om måneden, hvilket så betyder en genrel prisforøgelse på 4 kr. per enhed i snit som man kan fordele hos producenten, sig selv og kunden og derved måske en maksimal prisstigning på varen til 2,67 per stk. ned til ingenting. Hvilket med en pris på 300 i snit uden forsendelse svarer til 1% i prisændring, som er under de normalt indexerede prisstigninger der automatisk er lagt ind fra mange leverandørers side hvert år.

Det er ikke så stort et problem.

Hej Jan,

Skal vi tage skræk eksemplet, som jeg tror vil bliver mere udbredt end du tror. Hvorfor betale for fragt når man kan få det gratis ved at sende retur? Så enten giver du gratis fragt Udgift fro dig = 2000 * 80 = 160.000 DKK eller kunderne finder ud af at de blot skal sende en ting retur (dvs. bestil mere end du skal bruge og send retur) så du retur procent stiger til 95% istedet. Udgift er kun 152.000 DKK. Du levere i bedste velgående grundet din gode kunderserive, men når det bliver et almen kundeservice ændre forbrugeren adfær og vil have det gratis hvis det er muligt. Så din udgift bliver fragt både frem og retur. Din øget udgift bliver nu på 80 DKK per forsendelse.

Du vil nok se det som et problem, når forbruger adfæren ændre sig. HVORFOR BETALE FOR NOGET NÅR MAN KAN FÅ DET GRATIS. 

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Tim (NoTanShop):

Du vil nok se det som et problem, når forbruger adfæren ændre sig. HVORFOR BETALE FOR NOGET NÅR MAN KAN FÅ DET GRATIS. 

For den dag at folk gider at bestille for meget for så at gå retur og sende varer retur for at spare fragten, det tror jeg ikke på. Jeg kan tage fejl, men jeg gad ikke spilde tid på at gå ned og sende varer retur for at spare 80 kr.

Der vil aldrig i virkelighedens verden ske returnering af 95% af de solgte varer. Og som det angives i teksten, så vil der, hvis der konstateres misbrug, blive taget forholdsregler efterfølgende.

Køb ren argan olie her

Fra Hørsholm
Tilmeldt 19. Oct 05
Indlæg ialt: 451
Fra  NoTanShop.com Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror at du undervudere danskernes spare iver i denne omgang. Vi har en TV program "Rabatten", som helt sikkert vil tage det op allerede samme uge som loven vedtages. Husk det er ikke hele ordren som skal sendes retur og en tørklæde kan nemt komme i en rød postkasse. Hvem kommer ikke forbi en postkasse og lige smider et brev/pakke i. Det tager cirka 30 sek. så en timeløn på 9600 DKK er vel OK. (derfor vil du opleve en meget kraftig stigning i returvarer)

Lidt større pakke, så husk du har 14 dage til at komme forbi et posthus og du skal ikke stå i kø for at aflevere en pakke.

En efterfølgende ændring af loven tager desværre både halve og hele år, også er skaden allerede sket. Det gode ved det, er en utrolig masse konkurser og en større markede for dem som overlever :-) 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Entrepreneur - Jan:

Tror jeg ikke er tilfældet. De varer de fleste køber i UK er enten dyre kameraer og lignende eller kosmetiske produkter. Og de forbrugere der køber de dyrere varer, de har allerede undersøgt tingene (oftest) ganske grundigt herhjemme enten i netværket, online eller nærmeste forhandler, hvorfor de ikke normalt vil returnere varer eller udnytte det lovmæssige.

Og parfumer
Og tøj
Og fodtøj
Og sportsudstyr
mm

Nogle af de største webshops i EU indenfor de nævnte brancher ligger i UK...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Entrepreneur - Jan:

Tror jeg ikke er tilfældet. De varer de fleste køber i UK er enten dyre kameraer og lignende eller kosmetiske produkter. Og de forbrugere der køber de dyrere varer, de har allerede undersøgt tingene (oftest) ganske grundigt herhjemme enten i netværket, online eller nærmeste forhandler, hvorfor de ikke normalt vil returnere varer eller udnytte det lovmæssige.

Og parfumer
Og tøj
Og fodtøj
Og sportsudstyr
mm

Nogle af de største webshops i EU indenfor de nævnte brancher ligger i UK...

 

Jeps og de eksporterer fra nethandel for 100.000.000.000 om året hehe sindsygt---

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Jeg tvivler stærkt på, at dette forslag bliver til noget...

Det er ligeså tåbeligt, som Cookies-forslaget og Fortrydelsesret-forslaget, som Kristian omtalte på sin blog... Alle tre forslag må komme fra personer, som intet har med nethandel eller online ting at gøre, og så må de ligeledes være kommet til verden i en voldsom brandert...

Hvis nogen i ædru tilstand og i deres fulde alvor, har fået tankerne om, at disse forslag ville forbedre E-Handlen, så er jeg chokoret... ;D 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael:

har praktiseret gratis returnering siden 2005 og har ikke haft problemer i den anledning. Nøjagtigt som i mine detailbutikker er der kunder der kan virke udfordrende, men der findes ingen kunder som ikke kan håndteres af professionelt uddannet personale. 

jeg vedlægger returlabels og har markedsføring rettet det faktum, således at mine kunder kan prøve om et tørklæde der matcher blusen, - ikke lige var det der manglede (FIKTIVT EKSEMPEL).

Mine returneringer ligger på 3-5% i de seneste fem regnskabsår og mersalget kompenserer så rigeligt for det.

Hvad der er rimeligt eller ikke rimeligt jf. EU direktiver interesserer mig ikke. Jeg er pragmatisk anlagt, - og mine butikker servicerer kunderne. Bekæmpelse er noget der er forbeholdt ukrudt.

Well said.

Jeg gør det samme med stor succes.

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Ole Thorup:

Michael:

har praktiseret gratis returnering siden 2005 og har ikke haft problemer i den anledning. Nøjagtigt som i mine detailbutikker er der kunder der kan virke udfordrende, men der findes ingen kunder som ikke kan håndteres af professionelt uddannet personale. 

jeg vedlægger returlabels og har markedsføring rettet det faktum, således at mine kunder kan prøve om et tørklæde der matcher blusen, - ikke lige var det der manglede (FIKTIVT EKSEMPEL).

Mine returneringer ligger på 3-5% i de seneste fem regnskabsår og mersalget kompenserer så rigeligt for det.

Hvad der er rimeligt eller ikke rimeligt jf. EU direktiver interesserer mig ikke. Jeg er pragmatisk anlagt, - og mine butikker servicerer kunderne. Bekæmpelse er noget der er forbeholdt ukrudt.

Well said.

Jeg gør det samme med stor succes.

Må jeg spørge jer begge hvad det er I sælger? Og hvordan folk får en returlabel? (vedlægges den hver gang eller er det en som de kan hente?).
Er returneringen med Post Danmark Erhverv?

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

@Fairtime - nu fandt jeg din hjemmeside :·) Hvis jeg solgte ure i den prisklasse - og måske (?) slet ikke havde lagerbinding - så ville jeg med glæde tilbyde gratis returnering ;·)

Side 3 ud af 4 (34 indlæg)