Eller øget fokus fra webbutikkens side i at sørge for at informere kunderne bedre så der ikke opstår en situation hvor de er nødt til at købe flere produkter en det de præcis har i tankerne. Men der vil altid, præcis som i dag, være folk der udnytter tingene. Jeg tror som Michael og Mikmira, at øget kundeservice og bedre information øger tilknytningen, som det altid har gjort i handel, og derved formindskes udfordringerne. I øvrigt er det langt fra alle der handler på nettet der gør det for prisens skyld, det er ligeså meget for bekvemmelighedens skyld. Får man f.eks 100 pakker retur om måneden og det betyder en meromkostning på f.eks. 8000 og returprocenten er 5%, så sender man 2000 pakker om måneden, hvilket så betyder en genrel prisforøgelse på 4 kr. per enhed i snit som man kan fordele hos producenten, sig selv og kunden og derved måske en maksimal prisstigning på varen til 2,67 per stk. ned til ingenting. Hvilket med en pris på 300 i snit uden forsendelse svarer til 1% i prisændring, som er under de normalt indexerede prisstigninger der automatisk er lagt ind fra mange leverandørers side hvert år. Det er ikke så stort et problem. |
Entrepreneur - Jan:Tim (NoTanShop):Et gennemsnit salg på internettet er 350 DKK, så en øget udgift til retur af produkter og større lager binding skal komme fra bundlinien. Løsning er enten at ansætte færre folk og hæv priserne, eller få lavet egen brand (import). Begge dele vil betyde færre ansatte i danmark, så jeg kan ikke se hvordan det forslag vil hjælpe danmark eller de danske webbutikker.
Eller øget fokus fra webbutikkens side i at sørge for at informere kunderne bedre så der ikke opstår en situation hvor de er nødt til at købe flere produkter en det de præcis har i tankerne.
Men der vil altid, præcis som i dag, være folk der udnytter tingene.
Jeg tror som Michael og Mikmira, at øget kundeservice og bedre information øger tilknytningen, som det altid har gjort i handel, og derved formindskes udfordringerne. I øvrigt er det langt fra alle der handler på nettet der gør det for prisens skyld, det er ligeså meget for bekvemmelighedens skyld.
Får man f.eks 100 pakker retur om måneden og det betyder en meromkostning på f.eks. 8000 og returprocenten er 5%, så sender man 2000 pakker om måneden, hvilket så betyder en genrel prisforøgelse på 4 kr. per enhed i snit som man kan fordele hos producenten, sig selv og kunden og derved måske en maksimal prisstigning på varen til 2,67 per stk. ned til ingenting. Hvilket med en pris på 300 i snit uden forsendelse svarer til 1% i prisændring, som er under de normalt indexerede prisstigninger der automatisk er lagt ind fra mange leverandørers side hvert år.
Det er ikke så stort et problem.
Hej Jan,
Skal vi tage skræk eksemplet, som jeg tror vil bliver mere udbredt end du tror. Hvorfor betale for fragt når man kan få det gratis ved at sende retur? Så enten giver du gratis fragt Udgift fro dig = 2000 * 80 = 160.000 DKK eller kunderne finder ud af at de blot skal sende en ting retur (dvs. bestil mere end du skal bruge og send retur) så du retur procent stiger til 95% istedet. Udgift er kun 152.000 DKK. Du levere i bedste velgående grundet din gode kunderserive, men når det bliver et almen kundeservice ændre forbrugeren adfær og vil have det gratis hvis det er muligt. Så din udgift bliver fragt både frem og retur. Din øget udgift bliver nu på 80 DKK per forsendelse.
Du vil nok se det som et problem, når forbruger adfæren ændre sig. HVORFOR BETALE FOR NOGET NÅR MAN KAN FÅ DET GRATIS.