Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Prisfesten på nettet er forbi...

Side 2 ud af 4 (34 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Tim (NoTanShop):

Er der mon lagt op til at netbutikker kan tage et gebyr for modtagelse af returvare.

Hvorfor lægge endnu en hindring for god konvertering overfor kunden?

Brug nu matematikken fremfor kreativiteten, da kreativiteten i dette tilfælde vil betyde færre kunder.

 

Køb ren argan olie her

Fra Hørsholm
Tilmeldt 19. Oct 05
Indlæg ialt: 451
Fra  NoTanShop.com Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Det positive i forslaget er at med de priser som PD tager vil der helt sikkert sættes en grænse op for udlandske netbutikkers salg i danmark. En returpakke på 3 kilo til england koster f.eks. 280 DKK.

Så forslaget er ikke med til at forene EU!

Fra Hørsholm
Tilmeldt 19. Oct 05
Indlæg ialt: 451
Fra  NoTanShop.com Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jan,

Det var lagt op til en debat og ikke at angreb. Da jeg kan se noget positivt i forslaget. Se næste tråd.

Entrepreneur - Jan:

Tim (NoTanShop):

Er der mon lagt op til at netbutikker kan tage et gebyr for modtagelse af returvare.

 

Hvorfor lægge endnu en hindring for god konvertering overfor kunden?

Brug nu matematikken fremfor kreativiteten, da kreativiteten i dette tilfælde vil betyde færre kunder.

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jan

At grine i skægget var ikke ment som at "gnide sig i hænderne" eller "grine helt ned til banken". Jeg er udemærket klar over, at de fysiske detailbutikker også har udfordringer.

Det er ikke bare sådan lige at starte en webshop og der er da mange som bare prøver og som ikke har sat sig ind i regler og love og efterfølgende må lukke. Jeg kan dog godt li' mangfoldigheden på nettet. Enhver provinsby har jo de samme butikker og ligner hinanden, fordi de store kapitalkæder bestemmer, hvilke mærker der skal ind og hvilke, der skal holde sig væk. For små iværksættere, som vil forsøge sig med få importerede varer eller egne designs er næsten eneste salgskanal de webbaserede butikker og derfor har vi brug for dem.

Michael

Fra Hørsholm
Tilmeldt 19. Oct 05
Indlæg ialt: 451
Fra  NoTanShop.com Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jan,

En af de ting du glemmer, er den meget store ekstra omkostning webbutikkerne i fremtiden vil få i langt større lager binding. Så JA det er en meget større udfordring end du i første omgang tror.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Tim (NoTanShop):

Det positive i forslaget er at med de priser som PD tager vil der helt sikkert sættes en grænse op for udlandske netbutikkers salg i danmark. En returpakke på 3 kilo til england koster f.eks. 280 DKK.

Tror jeg ikke er tilfældet. De varer de fleste køber i UK er enten dyre kameraer og lignende eller kosmetiske produkter. Og de forbrugere der køber de dyrere varer, de har allerede undersøgt tingene (oftest) ganske grundigt herhjemme enten i netværket, online eller nærmeste forhandler, hvorfor de ikke normalt vil returnere varer eller udnytte det lovmæssige.

Og når alt kommer til alt, så er der ingen private der får noget ud af at forsøge at opkræve 280kr. fra et udenlandsk firma, så reelt har forslaget i princippet oftest kun regional/national betydning.

Forretningen kan jo bare undlade at betale det tilbage, kunden kan så måske lave chargeback via kreditkortselskabet, men spørgsmålet er hvordan sådan en sag bliver behandlet og om man kan anmode om delvis chargeback... Der er nogle ubesvarede problematikker som bare skaber mere administration for alle.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Tim (NoTanShop):

En af de ting du glemmer, er den meget store ekstra omkostning webbutikkerne i fremtiden vil få i langt større lager binding. Så JA det er en meget større udfordring end du i første omgang tror.

Det er stadig ren matematik og det er det alene man skal forholde sig til, da det vel er resultatet på bundlinien der er afgørende. Men ja det kan risikere at medføre udfordringer for nogle forretningstyper, og især dem der ikke kan fraskrive sig returretten.

 

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Indkøberen/Fokus:
For små iværksættere, som vil forsøge sig med få importerede varer eller egne designs er næsten eneste salgskanal de webbaserede butikker og derfor har vi brug for dem.

Jep, og det er faktisk nok nogle af dem som kan vinde på dette, da de har lavere omkostninger generelt og kan være mere konkurrencedygtige.

Her er det så at nye markedsføringsmetoder kommer ind som jo er langt billigere end de traditonelle trykte og tv baserede.

Viral markedsføring, affiliateprogrammer, Socialemedier osv osv kan skabe en langt større synergi for dem med de rette varer på det rette tidspunkt.

Så på sigt vil den type forslag nok øge kreativiteten i vareudvalget og indkøbsmønstret samt faktisk afstedkomme mere egen brandede enheder f.eks.

Køb ren argan olie her

Fra Hørsholm
Tilmeldt 19. Oct 05
Indlæg ialt: 451
Fra  NoTanShop.com Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Et gennemsnit salg på internettet er 350 DKK, så en øget udgift til retur af produkter og større lager binding skal komme fra bundlinien. Løsning er enten at ansætte færre folk og hæv priserne, eller få lavet egen brand (import). Begge dele vil betyde færre ansatte i danmark, så jeg kan ikke se hvordan det forslag vil hjælpe danmark eller de danske webbutikker.

Fra Lyngby
Tilmeldt 8. Sep 07
Indlæg ialt: 707
Fra  Tæpperens med fordele der forbedrer indeklimaet! TRY.dk Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael:

Jeg lægger gerne hovedet på blokken, - og erklærer at det er helt fint med mig.

Der findes jo stort set ikke nogen 12 årige med respekt for sig selv der ikke opretter en webshop, og det er så uendeligt få der egentligt kender til de love og regler de er underlagt og som de proff. drevne webshops har omkostninger ved at opfylde.

Det er mit håb, at man udover at sikre forbrugerne også får ryddet op i den useriøse del af nethandelen. At branchen for manges vedkommende har brugt krudtet på at udkonkurrere de servicegivende detailbutikker på prisen, er et problem de enkelte ledelser i webshoppene må tage på deres egen kappe. Udelukkende at konkurrere på prisparameteret har altid været en risky business.

Jeg ejer nogle større webshops og har praktiseret gratis returnering siden 2005 og har ikke haft problemer i den anledning. Nøjagtigt som i mine detailbutikker er der kunder der kan virke udfordrende, men der findes ingen kunder som ikke kan håndteres af professionelt uddannet personale. 

jeg vedlægger returlabels og har markedsføring rettet det faktum, således at mine kunder kan prøve om et tørklæde der matcher blusen, - ikke lige var det der manglede (FIKTIVT EKSEMPEL).

Mine returneringer ligger på 3-5% i de seneste fem regnskabsår og mersalget kompenserer så rigeligt for det.

Hvad der er rimeligt eller ikke rimeligt jf. EU direktiver interesserer mig ikke. Jeg er pragmatisk anlagt, - og mine butikker servicerer kunderne. Bekæmpelse er noget der er forbeholdt ukrudt.

Sådan Michael! Service uden klynkeri... Jeg mener også at vi skal give kunder, især de faste, ubegrænset service. Tænk på hvad vi tjerner på dem hver gang de ikke returnerer deres varer eller undlader at kræve os 100%?

BH

Lars

Side 2 ud af 4 (34 indlæg)