Jeg lægger gerne hovedet på blokken, - og erklærer at det er helt fint med mig.
Der findes jo stort set ikke nogen 12 årige med respekt for sig selv der ikke opretter en webshop, og det er så uendeligt få der egentligt kender til de love og regler de er underlagt og som de proff. drevne webshops har omkostninger ved at opfylde.
Det er mit håb, at man udover at sikre forbrugerne også får ryddet op i den useriøse del af nethandelen. At branchen for manges vedkommende har brugt krudtet på at udkonkurrere de servicegivende detailbutikker på prisen, er et problem de enkelte ledelser i webshoppene må tage på deres egen kappe. Udelukkende at konkurrere på prisparameteret har altid været en risky business.
Jeg ejer nogle større webshops og har praktiseret gratis returnering siden 2005 og har ikke haft problemer i den anledning. Nøjagtigt som i mine detailbutikker er der kunder der kan virke udfordrende, men der findes ingen kunder som ikke kan håndteres af professionelt uddannet personale.
jeg vedlægger returlabels og har markedsføring rettet det faktum, således at mine kunder kan prøve om et tørklæde der matcher blusen, - ikke lige var det der manglede (FIKTIVT EKSEMPEL).
Mine returneringer ligger på 3-5% i de seneste fem regnskabsår og mersalget kompenserer så rigeligt for det.
Hvad der er rimeligt eller ikke rimeligt jf. EU direktiver interesserer mig ikke. Jeg er pragmatisk anlagt, - og mine butikker servicerer kunderne. Bekæmpelse er noget der er forbeholdt ukrudt.