Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Prisfesten på nettet er forbi...

Side 1 ud af 4 (34 indlæg)
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er rystet, og ved slet ikke hvad jeg skal sige. Nyt EU direktiv, der netop nu går ind i sin afgørende fase inden godkendelse, gør at alle netbutikker fremover skal betale porto tilbage, hvis kunderne sender retur for mere end 300 kr. Før har reglen været at dette skulle gøres, hvis samtlige varer sendes retur. (hvilket var lige så sindsygt).

Dette giver jo anledning til spekulationer fra forbrugernes side. De vil med fordel kunne bestille hjem i udvalg. Eks hos netshops som forhandler tøj: Her kan kunden så bestille str s, m, l i en masse forskellige styles - få sit eget prøverum hjem i stuen - og udover en masse håndtering af returvarer, så skal de også have returportoen tilbagebetalt.

Jeg er ellers normalt tilhænger af EU og et samlet Europa - men efterhånden tror jeg de ikke har ret meget at lave dernede.....

Læs artiklen her. Hvad er din mening?

Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 1085
Fra  Linde-media Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan godt forstå, at du er frusteret. Det er en sindssyg lov - den kan ende med at blive rigtig dyr for rigtig mange webshops!

Fra Hinnerup
Tilmeldt 26. Oct 05
Indlæg ialt: 707
Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Min holdning er ganske simpel, og stemmer ikke overens med hverken nye eller gamle regler.

Hvis man som forbruger har købt noget og fortrudt, betaler man selv for sit fejlkøb ved at man selv betaler for at få tingene sendt retur.

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :

At give forbrugeren super gode rettigheder er det mindste, man kan forvente. Men vi er nok ude, hvor midlet ikke længere helliger målet. Den regel der, kan jeg ikke se nogen grund til at indføre.

Tilmeldt 9. Nov 06
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er dybt rystende at webshops nu skal betale for at kunderne returnerer varerne. Hvordan kan det være at webshops skal stilles ringere end de fysiske butikker..... Jeg har i alt fald ikke hørt noget EU forslag om at kunden skal have refunderet benzinen eller busbilletten når de skal transporteres hen til den fysiske butik for at returnerer varer.... Det ender jo bare med at alle må sætte priserne op på varerne....

Med venlig hilsen Bettina www.Styledelux.com

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er vist ingen tvivl om at incitamentet til at starte en webshop stille og roligt forsvinder med denne lov samt prisstigningerne hos Post Danmark. Den økonomiske gulerod er ved at forsvinde og de fysiske butikker må grine lidt i skægget.

Michael

Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 539
Fra  Minutdesign Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

Jeg lægger gerne hovedet på blokken, - og erklærer at det er helt fint med mig.

Der findes jo stort set ikke nogen 12 årige med respekt for sig selv der ikke opretter en webshop, og det er så uendeligt få der egentligt kender til de love og regler de er underlagt og som de proff. drevne webshops har omkostninger ved at opfylde.

Det er mit håb, at man udover at sikre forbrugerne også får ryddet op i den useriøse del af nethandelen. At branchen for manges vedkommende har brugt krudtet på at udkonkurrere de servicegivende detailbutikker på prisen, er et problem de enkelte ledelser i webshoppene må tage på deres egen kappe. Udelukkende at konkurrere på prisparameteret har altid været en risky business.

Jeg ejer nogle større webshops og har praktiseret gratis returnering siden 2005 og har ikke haft problemer i den anledning. Nøjagtigt som i mine detailbutikker er der kunder der kan virke udfordrende, men der findes ingen kunder som ikke kan håndteres af professionelt uddannet personale. 

jeg vedlægger returlabels og har markedsføring rettet det faktum, således at mine kunder kan prøve om et tørklæde der matcher blusen, - ikke lige var det der manglede (FIKTIVT EKSEMPEL).

Mine returneringer ligger på 3-5% i de seneste fem regnskabsår og mersalget kompenserer så rigeligt for det.

Hvad der er rimeligt eller ikke rimeligt jf. EU direktiver interesserer mig ikke. Jeg er pragmatisk anlagt, - og mine butikker servicerer kunderne. Bekæmpelse er noget der er forbeholdt ukrudt.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Indkøberen/Fokus:

Der er vist ingen tvivl om at incitamentet til at starte en webshop stille og roligt forsvinder med denne lov samt prisstigningerne hos Post Danmark. Den økonomiske gulerod er ved at forsvinde og de fysiske butikker må grine lidt i skægget.

Michael

Der er stadig store fordele ved at starte en webshop afhængig af hvilke varer man ønsker at sælge, men forslaget kan da give nogle udfordringer.

Jeg tror ikke generelt du skal regne med at detailhandlen "griner i skægget" for den er hårdt ramt og det bliver med dette forslag ikke nemmere for dem, da det nu lader til at forbrugere i princippet stilles bedre ved nethandel, for mange butikkers vedkommende, end ved normal detailhandel. Der er mange butikker der ikke har returret.

Det kan så tvinge detailhandlen ud i ændringer af deres vilkår for salg til kunderne for at undgå en endnu større butiksdød end der allerede er.

Der har aldrig før været, i min hukommelses tid de sidste 30 år, så mange ledige detailbutikker på gaderne Østerbrogade, Falkoner Alle, Gl. Kongevej samtidig med en del er til salg og stadigåbne, så hvis ikke forburgernes købsmønstrer ændrer sig, så kommer der endnu flere ledige fysiske butikker.

Udfordringen er såvel politisk som privat, og der er ikke noget der tyder på at organisationerne der repræsenterer hvert sit område er klar til at gå til bordet og lave lovbestemte løsninger, da der er store udfordringer i dette.

Priserne på butikkerne på førnævnte hovedstrøg er uforholdsmæssigt høje pr. kvadratmeter og erhvervsudlejere har frit spil til at fastsætte deres udlejningspriser. Det er i princippet også fair nok, men det sker på bekostning af butiksdød og gadebilledet bliver i fremtiden mere gråt, da der er færre og færre der har råd til at udleve deres drøm om at starte egen fysisk butik på handelsstrøg rundt omkring.

Men alt i alt er det jo altsammen relateret til simpel matematik og kundeserviceniveau (som Michael angiver). For de netbutikker der sælger mange enheder og har kunder der ikke returnerer mere end normalt, der vil omkostningerne for dette nye tiltag være relativt små og kan i de fleste tilfælde tages uden at priserne forøges.

Udfordringen er mere som det ekstreme nævnte eksempel, at nogle bestiller 3 typer vaskemaskiner eller stk. 40" LCD og så lige prøver tingene af og returnerer det de ikke ønsker, der er det til tider en voldsom udskrivning.

Man kan derfor forvente at antallet af webbutikker der sælger den slags ikke vil stige, hvilket giver øgede markedsandele til de eksisterende. Antallet af webbutikker der sælger dimser og ting der ikke rammer dette loft vil fortsat som hidtil stige og udmarve (som det allerede gør) den eksisterende detailhandel.

For mig at se består den største udfordring for dele af den danske nethandel i, at priserne i udlandet f.eks.UK er så markant lavere end herhjemme, og sådan har det altid været med elektronik (brune varer), parfumer og lignende forbrugsgoder. Nu til dags bruges undskyldningen om de høje lønninger og omkostninger i DK til at fastholde højere priser, for 15 år siden var de højere priser begrundet i manglende afsætning i forhold til øvrige markeder og for 30 år siden var det bare dårligt købmandsskab.

Men uanset hvordan man vender og drejer tingene, så sidder DK i saksen, bl.a. grundet vort ekstreme omkostningsniveau, og i særdeleshed grundet de latterlige afdragsfrie lån, som gør at 100.000vis er insolvente og bruger en markant del af deres indtægt på bolig. Det er med til at fastholde organisationernes magt omkring lønninger og derved vort forringede muligheder konkurrencemæssigt.

Så velkommen til yderligere et skridt på vejen til lukning af butikken DK - stedet hvor politikere er så handlingslammede og berøringsangste at de ikke længere kan se lyset for enden af tunnelen og vor vej ud af krisen, som nok varer 10-15 år endnu.

Køb ren argan olie her

Fra Hørsholm
Tilmeldt 19. Oct 05
Indlæg ialt: 451
Fra  NoTanShop.com Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der mon lagt op til at netbutikker kan tage et gebyr for modtagelse af returvare.

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Tim (NoTanShop):

Er der mon lagt op til at netbutikker kan tage et gebyr for modtagelse af returvare.

Et skridt frem og to skridt tilbage. Stick out tongue

Side 1 ud af 4 (34 indlæg)