Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Det juridiske i auktions sites

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Brøndby
Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 101
Fra  Codepoint Skrevet kl. 01:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Er der noget særligt man skal være opmærksom på i forbindelse med auktions sites?
Jeg ved at man skal være opmærksom på den famøse QXL dom, omkring de 14 dages retur ret, men er der andet?

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 01:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Claus Munch:

Hej

Er der noget særligt man skal være opmærksom på i forbindelse med auktions sites?
Jeg ved at man skal være opmærksom på den famøse QXL dom, omkring de 14 dages retur ret, men er der andet?

Læs betingelserne på QXL, Bruun-Rasmussen og Lauritz, så har du retningslinier for de førende i diverse segmenter. Det kan formodes at deres betingelser overholder dansk lovgivning. 

Køb ren argan olie her

Fra Brøndby
Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 101
Fra  Codepoint Skrevet kl. 01:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det hurtige svar!

Helt enig, men det kunne jo godt ske at der var nogle der havde noget input foruden.

Fra Brøndby
Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 101
Fra  Codepoint Skrevet kl. 02:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kom for øvrigt til at tænke på, hvordan forholder det sig med hensyn til moms etc. af et salg i en auktion på fx. QXL. Skal de kun betale moms af "deres del af kagen"?

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 05:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Claus Munch:

Jeg kom for øvrigt til at tænke på, hvordan forholder det sig med hensyn til moms etc. af et salg i en auktion på fx. QXL. Skal de kun betale moms af "deres del af kagen"?

Der er moms på oprettelsen af annoncerne som brugerne betaler forsamt for særplaceringer, men hvorvidt der beregnes moms af succesgebyret de tager for salget, det ved jeg faktisk ikke.

I deres betingelser under 7.2 står der:

Priserne på alle varer eller tjenester er inklusive moms (hvor moms er påbudt), medmindre andet er angivet.

Hvilket faktisk får mig til at tro, at de ikke betaler moms af gebyret, men kun af prisen for oprettelsen samt annoncepakkerne.

Køb ren argan olie her

Fra Nordsjælland / Sydspanien
Tilmeldt 4. Sep 08
Indlæg ialt: 243
Skrevet kl. 08:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Claus

Du skal være opmærksom på hælervarer, kopiprodukter, ulovlige produkter samt det forhold, at der er mange auktionsbydere der ikke er seriøse, så auktionerne må gå om.

Venligst

MVM

Fra Brøndby
Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 101
Fra  Codepoint Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :

@Jan: Så virksomheden er i virkeligheden "kun" momspligtig over for den del der går i "egen kasse" og ikke den del der går til sælger. Hvilket er rart nok :)

@MVM: Ja, verden har desværre en procentdel uærlige og useriøse mennesker, som man må have sit bøvl med. Jeg mener dog ikke at man som auktions site kan gøre meget mere end at tilbyde eventuelle spottere af hælervarer, kopiprodukter osv. osv. en mulighed for at anmelde en sådan annonce.

Tak til jer begge for svarene! ;)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)