Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Link fra passiv hjemmeside til aktiv hjemmeside

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 6. Apr 11
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

hej derude

Jeg har købt en masse investeringslinks - herunder bla solenergiprojekt.dk, solcelleprojekter.dk, m fl og jeg vil gerne have dem til at linke til min hovedside: www.investeringsauktionen.dk, da mange af url'erne er meget stærke søgeord

Er det korrekt at det er stærkt SEO mæssigt at have gode url'adresser, som så linker direkte over til den side der er i drift, eller er det bare noget jeg bilder mig selv ind?

Glæder mig til at høre fra jer

Fra Holstebro
Tilmeldt 23. May 10
Indlæg ialt: 247
Fra  Gamer mule Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Det som man kalder keyword url'er er meget stærke, men det kræver stadig at de linker ind til relevant materiale. Hvis du skal linke fra en side til en anden skal du for at søgemaskiner kan forstå det bruge denne kode:

PHP kode:

<?
Header( "HTTP/1.1 301 Moved Permanently" ); 
Header( "Location:http://www.NewSiteURL.com" ); 
?>  

Tilmeldt 4. Mar 11
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

hej steffen

tak for svar 

De kommer til at linke til sider der beskriver området som url'en refererer til 

Jeg har fået tilbud fra dandomain om 7 kr pr url om måneden - det  er vel fair nok ikke

Alternativt kan jeg tage fat i on.com som hoster siden investeringsauktionen.dk

Hvad anbefaler i venner ?

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer helt an på hvad du mener med links.

hvad har du tænkt dig at gøre?:

  • Oprette noget indhold på de domæner hvori der er links til siden som er i drift
  • Lade domænerne med keywords 301 redirecte over til siden som er i drift

Det er to forskellige måder og i forhold til SEO er det faktisk kun den ene som giver noget. Nemlig punkt 1.

Det er sådan at hvis du køber domæner, for så at redirecte dem til din hovedside, så får du intet ud af det andet end at du fjerner domænerne fra markedet så konkurrenter ikke kan købe dem.

Hvis du gerne vil have noget ud af de domæner, skal du som minimum skabe noget værdi på de domæner.

Dette kan man gøre på forskellige måder, men uanset hvilken måde du gør det på, er der en fremgangsmåde. Nemlig at du har domænerne aktive i en lille rum tid, med indhold på som du laver SEO på, linkbuilder til etc. Domænerne vil så få værdi, og du kan efter lidt tid, 301 redirecte domænerne til deres respektive placering på det aktive domæne/ hoveddomænet og fortsætte med at bygge links til alle dine keyword domæner.

Gør du som steffen siger, ser Google slet ikke dine domæner, og får dem slet ikke indekseret, da de udelukkende vil se at de jo bliver redirectet til hovedsiden.

Keyword domæner (Ikke keywordurl's), er ikke Stærke domæner, de har kun en lille fordel, og dermed vil jeg ikke ligefrem kalde dem stærke.

Yderligere vil de kun være stærke, hvis du bruger punkt 1 frem for punkt 2. Der skal være en aktiv hjemmeside på domænet før du vil få noget som helst ud af det.

Du kan læse lidt mere om emnet her:
http://www.amino.dk/forums/t/121589.aspx

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Tilmeldt 6. Apr 11
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :

hej kim

tak for info

det lyder som om jeg skal lave nogle hjemmeside men noget beskrivelse af hjemmesidenavnet - det kanvel bare være lidt forklarende tekst og så med lidt metatags , title m.m

Skal jeg sp efter en rum tid - eks 3 måneder lukke det ned og redirecte til hovedsiden eller hvad ?

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :

InvesteringsAgenten.dk:

hej kim

tak for info

det lyder som om jeg skal lave nogle hjemmeside men noget beskrivelse af hjemmesidenavnet - det kanvel bare være lidt forklarende tekst og så med lidt metatags , title m.m

Skal jeg sp efter en rum tid - eks 3 måneder lukke det ned og redirecte til hovedsiden eller hvad ?

Du skal gøre med de domæner på nøjagtig samme måde som du ville gøre med en helt normal hjemmeside du gerne vil have til at ranke. Altså lave seo og hvad der dertil høre, nemlig indhold.

Laver du ikke noget på domænerne, og starter ud med at redirecte de domæner uden at gøre noget, så vil Google slet ikke opdage domænerne. De opdager dem jo kun via links, derfor skal du også have nogle få sider på domænerne med kvalitetsindhold på, du skal linke til dem fra eksterne kilder (ikke hoveddomænet). Du skal prøve at få dem til at få en god status. Og ja du kan gøre en helt del på de 3 måneder som du selv omtaler. Når du har gjort det og Google er blevet opmærksom på dine Domæner, kan du så lukke dem og 301 redirecte dem til hovedsiden.

Du har så nu muligheden for at linkbuilde videre på flere domæner, som så giver dig power til hoveddomænet. ligesom jeg egentlig gør i min signatur og på min profil her på amino. Og selvfølgelig rundt om på nettet. Det skaber lige nogle flere muligheder for at bygge links.

Du skal dog være opmærksom på at efter en rum tid, når Google så har fundet ud af at de enkelte domæner 301 redirecter til hoveddomænet. Så vil søgeordsdomænerne blive fjernet fra Googles indeks, og den power som de nu havde bliver overført til hoveddomænet.

Du skal ikke fokuserer så meget på om det er søgeordsdomæner, da de kun vil gavne dig så længe der er indhold på disse, og det er som sagt kun en meget lille fordel de giver. Et hvilket som helst domæne ville kunne ranke lige så godt på Google, men i sidste ende, og jeg mener virkelig sidste ende kan det så gavne at have et keyworddomæne.

Så det du egentlig skal spørge dig selv er: hvad er det egentlig du vil med de domæner? hvad er det du gerne vil have ud af det?

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Tilmeldt 6. Apr 11
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim

Tak for din mail

Jeg kan vel i princippet også bare beholde dem og så lave en forklarende tekst omkring , solprojekter, ejendomsprojekter m.m og så på disse sider lave en henvisning til min salgside

Er det ikke noget med at der kan være 10 hjemmesider på et webhotel? og et webhotel koster vist kun 10 kr om måneden hos one.com så vidt jeg husker

Så bruger jeg dette webhotel som et lead site, hvor jeg har 8-10 små hjemmesider, som alle har til formål at forklare lidt om emnerne og sende brugerne videre til mit hovedside, hvis de ønsker at investere i det

Er det måden at gøre det på?

Jeg er t.o meget overrasket over det du skriver med at url'en ikke har den store effekt - det var jeg helt sikker på, men så lærte jeg da det :0)

Øv - troede lige jeg havde skudt guldkalven med det url'er - som indenfor investeringsverdenen er gode

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

InvesteringsAgenten.dk:
Er det ikke noget med at der kan være 10 hjemmesider på et webhotel? og et webhotel koster vist kun 10 kr om måneden hos one.com så vidt jeg husker
Ved det ikke, jeg har min egen server hvor jeg har alle mine hjemmesider, det er mange år siden jeg har prøvet one.com, og dengang skulle man have et webhotel for hvert domæne.

InvesteringsAgenten.dk:
Jeg er t.o meget overrasket over det du skriver med at url'en ikke har den store effekt - det var jeg helt sikker på, men så lærte jeg da det :0)

Øv - troede lige jeg havde skudt guldkalven med det url'er - som indenfor investeringsverdenen er gode

Ja, det har som sagt kun en meget lille effekt.
InvesteringsAgenten.dk:
Jeg kan vel i princippet også bare beholde dem og så lave en forklarende tekst omkring , solprojekter, ejendomsprojekter m.m og så på disse sider lave en henvisning til min salgside
Ja det kan du i princippet. Du kan gøre rigtig mange ting med de domæner.

Men det jeg selv ville gøre og det jeg har fået rigtig meget ud af er at have domænerne aktive først, altså brugt dem med reelle hjemmesider på, lave seo og linkbuilde etc. Og derefter har jeg 301 redirectet til en bestemt side på mit hoveddomæne. dette har givet rigtig gode resultater, selv på sider hvor der ikke er meget tekst eller for den sags skyld ikke skabt nogen backlinks. Så det kan helt sikkert betale sig i længden.

Og yderligere har man jo også gavn af domænet man i fremtiden vil redirecte. det kan jo skabe backlinks til hovedsiden, men samtidig også tiltrække brugere, som muligvis klikker sig videre :)

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

BoligUdland.dk:

hej steffen

tak for svar 

De kommer til at linke til sider der beskriver området som url'en refererer til 

Jeg har fået tilbud fra dandomain om 7 kr pr url om måneden - det  er vel fair nok ikke

Alternativt kan jeg tage fat i on.com som hoster siden investeringsauktionen.dk

Hvad anbefaler i venner ?

 

lan du få gratis hos gratisdns, webhosting.dk og sikkert mange andre...

 

 

Tilmeldt 6. Apr 11
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

oki, men det er så det kim siger ikke kan svare sig ikke?

jeg tror jeg laver hjemmesiderne med lidt forklarende tekst, lidt metadescr, og metatitle og så laver jeg links siderne imellem

Alle sider vil så linke til hinanden og til min hovedside

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)