Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Domæne rettigheder?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Århus C
Tilmeldt 18. Jan 10
Indlæg ialt: 23
Fra  DK Rejs aps. Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en virksomhed der hedder UTOPIA. under utopia ligger forskellige ting, bl.a. en bartendreskole, Dj skole mv, som man måske kender fra et tv program med en flotte fyr :-) men det er også ligemeget.

Mit spørgsmål går omkring Utopia.dk som jeg selvfølgelig gerne vil have mine fingre i...


Det er eget af en fyr der har haft det siden 1997. Men har ingenting på hjemmesiden. Jeg har prøvet siden vi startede virksomheden for 3 år siden at spørge ham til det, og han bliver ved med at sige at han er igang med at lave noget. Men intet er sket. Jeg har selvfølgelig tilbudt at købe det, men han vil ikke give en pris. Han vil ikke af med det.

Kan han bare blive siddende på det? og er der ikke noget man kan gøre? Evt. nogle der har et godt råd, til hvad man kan gøre for at få fat i domænet?

 

mvh
Morten Pedersen
Utopia

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. Oct 09
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja hvem har rettigheden til domænet?

Rettighedshaverne til Thomas Mores bog, TV3 der har opkaldt en ø ved det navn, Cafe Utopia i Holstebro, etc. etc.

Utopia er blevet et almindeligt ord og derfor må det være først til mølle princippet der er gældende.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Århus C
Tilmeldt 18. Jan 10
Indlæg ialt: 23
Fra  DK Rejs aps. Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en privat person der ejer domænet. Tommy Wølk Andersen, mener jeg.

Fra Randers
Tilmeldt 9. Apr 10
Indlæg ialt: 114
Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Såvidt jeg ved har man en rimelig god sag som firma med et givent navn hvis domænet er eget af en privat og især hvis domænet ikke bruges til noget. Men prøv at læse på DK-hostmasters hjemmeside om domæneklagenævnet og hvilke regler der er. Det koster dig 500 kr som virksomhed at indgive en klage (som vist endda betales tilbage hvis du vinder), så det kan være det er værd at forsøge at gå den vej :)

Full-service webburea: WebPilots.dk

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)