Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vil du have 200.000 kroner til din virksomhed? Så flyt til Chile!

Side 4 ud af 5 (41 indlæg)
Fra Uldum
Tilmeldt 2. Aug 06
Indlæg ialt: 574
Fra  PetDreams.dk ApS Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder super spændende med denne mulighed, og når den findes, kunne jeg sagtens selv finde på at tage imod tilbuddet. Men spørgsmålet er, om ikke det ville være bedre for Chile, og Danmark for den sags skyld, hvis man skaber nogle rammer for at starte og drive virksomhed, der giver gode og lige konkurrencevilkår i et frit marked, og bruger pengene på lave skatter, eller som en nævnte 0% skat på grunde eller andre områder istedet for at øremærke dem.

Jeg bliver mere og mere i tvivl omkring øremærkning, om det er en særlig fornuftig ide. Jeg har tidligere arbejdet i landbruget i mange år, og har været vant til, at der blev taget højde for landbrugsstøtten, når man lavede markplaner. Men spørgsmålet er, om man som land generelt, skyder sig selv i foden. Her hvorfor, men måske er der nogen der har gode modargumenter.

1. Når man øremærker penge, er man nød til at tage dem fra andre i skatter. Men de mennesker du tager dem fra, har måske i virkeligheden mere brug for dem end du selv har.

2. Når staten øremærker penge til projekter, manipuleres der med det frie marked. Man giver nogle grupper et forspring i forhold til de der skal starte uden støtte. Ved istedet at bruge pengene til sænkning af skatter, skaber man fri konkurrence og et miljø der også motiverer til at starte op, hvis markedet har brug for det man tilbyder. Jeg ved godt nogle stadig vil have en fordel ved det at de har flere penge på bogen, men det vil være deres egne penge de risikerer, og dermed større chance for at det man starter op, er startet op med den forventning, at der virkelig er efterspørgsel istedet for "vi prøver lige..."

3. Når man øremærker, vil der altid blive manipuleret. Så nogle af pengene vil blot blive brugt til at øge egenkapitalen hos nogle. Hvis ikke der er et marked for at starte uden støtte, er det måske fordi det marked man skal operere i, i forvejen giver dårlige muligheder for at drive virksomhed, eller at der ikke er nok behov for det man tilbyder?

4. Jeg er uddannet landmand, og har tidligere arbejdet med det i mange år. Her kan man ikke stoppe støtten fra den ene dag til den anden, men jeg bliver mere og mere overbevist om, at det er en god ide at udfase det over nogle år, og ca 50% af landmændene har faktisk samme holdning. Nogle landmænd spekulerer i det, og planter afgrøder de ikke ellers ville gøre, fordi der er støtte. Altså er det ikke sikkert markedet har brug for det der bliver plantet, og derfor vil der være spild af finanser ved at øremærke. I starten ville priserne på fødevarer nok stige, men sænker eller fjerner man istedet ejendomsskatter m.m for alle uden at øremærke til nogle, og ikke til andre, skabes der lige vilkår i et mere frit marked, og landmænd vil stoppe med at vælge afgrøder, de kun vælger fordi de støttes. F.eks er der ingen støtte til frugtplantager og visse afgrøder, mens der er til andre. Det samme gælder i mange andre sammenhænge og brancher.

Jeg skal ikke spille hellig. Jeg sidder faktisk i overblikket, og overvejer at søge støtte til et projekt, fordi muligheden er der. Spørgsmålet er, om jeg kunne klare det uden, og hvis ikke, om jeg så ville droppe det, fordi det er en dårlig beslutning i forhold til eksisterende vilkår.

Bankpakker og bailouts i krisen er det samme. Staten opkøber banker og virksomheder, som ingen i det private vil købe. Altså dårlige investeringer, der måske burde gå bankerot istedet. Hvis staten samtidig skal låne penge til finansieringen, kan jeg kun se det vil skabe prisstigninger i markedet på sigt, og sætte landet i større gæld.

Billigt Hundeudstyr Online

Fra Roskilde
Tilmeldt 28. May 09
Indlæg ialt: 802
Fra  Web-Creation.dk Skrevet kl. 18:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper Madsen:

Poul Madsen:

Øj, øj, øj! TÆNK at bo i Chile: Atacama, Salar de Uyuni, Torres del Paines, Terra del Fuego m.m.m.!

Hvornår tager vi afsted?

Lad os komme afsted i morgen. :)

Jeg er klar på Søndag! :)

Web-Creation.dk

Billige webløsninger! 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens,

Tænkte jeg lige ville bring lidt liv ind i denne tråd igen, da jeg faldt over et tweet fra StartUp Chile. Hvis du kunne tænke dig at hjælpe med at sprede budskabet og opmærksomheden omkring Chile og deres koncept med StartUp Chile, kan du finde mere information her:

http://www.startupchile.org/theshow/advocates/

De søger aktivt "Advocates" fra forskellige lande, og du kan også finde mere information på siden der som du er velkommen til at dele med andre fælles iværksættere.

Næste runde for ansøgninger åbner forresten den 5. Juli, så det er snart muligt at ansøge for dem som skulle være interesseret.

Ha' en god weekend allesammen!

Tilmeldt 26. Jun 11
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Har lige læst tråden igennem :-) Det lyder meget spændende

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkes,

Nu er der kun 2 uger tilbage til at ansøge, så jeg tænkte jeg lige ville bumpe tråden op og smide endnu et link til ansøgnings-siden:

http://www.startupchile.org/about/apply/

Sidste frist for ansøgning er 11. August.

Hvis der er nogle er jer der er ansøgt, er i mere end velkommen til at skrive lidt her i tråden. Selvfølgelig også hvis i har nogle spørgsmål til Start-Up Chile eller lignende.

(Husk: Jeg er ikke del af eller repræsentant for Start-Up Chile, men hvis i har nogle specifikke spørgsmål kan jeg altid stille dem videre til de officielle repræsentanter herovre)

De bedste hilsner fra Santiago

- Christian Jessen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens,

Så på min Twitter-strøm at Start-Up Chile nu har åbnet for 3. runde af ansøgninger i år, der bliver sidste chance for at ansøge i 2011.

http://www.startupchile.org/2011s-final-application-process-is-live/

Tag et kig på det, vil helt klart anbefale det til iværksættere som har nosserne til at gå globalt og kigge ud over Danmarks grænser.

De bedste hilsner

- Christian Jessen

Tilmeldt 11. May 05
Indlæg ialt: 133
Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er sgu blevet accepteret Smile. 2 måneder til at få styr på lortet og komme afsted.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Tillykke Steffen! Kan du løfte sløret lidt mere for hvilket projekt i er blevet accepteret med?

Tager selv tilbage til Santiago i Januar, så du skal være velkommen til at skrive hvis du har nogle spørgsmål eller noget jeg evt. kan hjælpe med. Så er du selvfølgelig også velkommen til at kontakte mig hvis du er frisk på at mødes over en øl eller kaffe når du er kommet derned. ;-)

Tilmeldt 11. May 05
Indlæg ialt: 133
Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Det hedder Beanup.com og den står på listen som værende fra Irland da jeg er bosiddende i Irland. Projektet er kun på koncept niveau og er resultatet af et par afteners brainstorming over en flok Guinness på den lokale pub. Indtil vi er færdige med at definere projektet og har styr på alle detaljerne er det svært at løfte sløret for mere end hvad der står på deres hjemmeside og på younoodle.com. Det er ikke for at være hemmelig men der er såmænd bare mange elementer som på nuværende tidspunkt ikke er tænkt til ende.

Jeg kan se der er et andet dansk firma på listen også, gad vide om det også er en herinde fra?

Side 4 ud af 5 (41 indlæg)