Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vil du have 200.000 kroner til din virksomhed? Så flyt til Chile!

Side 2 ud af 5 (41 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 22. Feb 11
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Fedt initiativ. Dejligt at høre at der findes fremsynede politikere - blot ærgerligt at man skal helt over på den anden side af jorden for at finde dem ...

Vi får så meget baghjul her i 'den gamle verden'

 

Hvis man står og skal vælge mellem det ene eller andet latinamerikanske land, er dette noget som virkelig kan ændre udfaldet til Chiles fordel.

Det sætter bestemt tanker i gang.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian Jessen:

Ja 1300 kr. er jo absolut i den lave ende. Det er dog også kun en 1-værelses med "amerikansk" køkken, omkring 28 m2 eller sådan noget vil jeg skyde på. Men det er jo fint nok til formålet for tiden, og man kan jo sagtens finde noget større når budgettet er der. ;-)

Mht. biler kan jeg desværre ikke svare dig på lige pt, da jeg ikke kender markedet her i Chile. Kontor kan man (efter det seneste jeg har hørt) leje 100-200 m2 i centrum for $500-800 USD per måned. Er selv ved at undersøge dette marked, da jeg er i snak med nogle folk om at oprette et kontorfællesskab herovre - det findes ikke endnu, og er jo en glimrende mulighed hvis der kommer 1000 nye iværksættere til landet de næste par år. ;)

Billige lejeboliger ligger jo i den samme pris klasse i danmark , men jeg troet ikke det var så dyrt at få nogle bolig i chile det er jo ikke ligefrem vild plads 28 m2.

hvad er fordele ved landet , jeg kender ikke rigtigt landet

200.000 kr er penge men vis nogle ting er svære Chile end i Danmark , ved jeg ikke hvor god aftale er med 200.000 kr

Hvad ved i om Chile ?

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Århus
Tilmeldt 18. Jan 10
Indlæg ialt: 481
Fra  Billigmagento.dk Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyder dælme interessant!

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian,

Tak for tilbagemeldinger... lyder spændende

Kan give os et lille crash kursus måske i punktform om hvad man er gode til i Chile(kan se man drømmer om mini Silicon Valley m.m.) hvad de har brug for og gerne vil tiltrække. Gerne dine subjektive holdninger også...

Måske lidt info lidt om omkostninger og prisniveau, sikkerhed, underholdning sådan både i det daglige arbejde og de lidt sjovere ting...

//

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Fra Lystrup
Tilmeldt 1. Nov 05
Indlæg ialt: 614
Fra  wilhelmsen.tv Skrevet kl. 00:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikael. Kom lige med nogle links til boliger i dk til 1300. Det kan ikke lade sig gøre med mindre du stadigvæk lever i 1990 :-)

Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Indlæg ialt: 999
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 01:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Mange østeuropæiske lande gennem 90erne tilbudt iværksættere forskellige muligheder som denne fra Chile. Gratis byggegrund, 0% i skat I en årrække og netop også en sum penge. Et land som Rumænien oplevede markant vækst i økonomien og fik en masse i arbejde, hvor udenlandske investorer kunne se en gulerod. Danmark kunne sikkert aldrig finde på at tage sådan et skridt, fordi ingen politikere tænker som iværksættere.

William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk

Fra Hong Kong
Tilmeldt 20. Jun 08
Indlæg ialt: 196
Fra  cSupport Skrevet kl. 01:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Er imponeret, der skal ikke mange flere argumenter til før jeg stærkt overvejer denne mulighed. Jeg kunne dog godt tænkte mig at høre lidt mere omkring hvordan leve vilkår, skatter mm. er i Chile?

Edit:

http://www.ambsantiago.um.dk/da/menu/Eksportraadgivning/Markedsmuligheder/AtGoereForretningI/HVORFORCHILE/

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Super fedt med feedback, debat og alle jeres kommentarer. Det har omend ikke andet, inspireret mig til at blogge mere på dansk omkring Santiago/Chile, og hvordan det er at bo og starte op herovre, samt være lidt mere aktiv herinde på Amino. Det er dejligt at høre at der er mange der er så interesseret i det, og håber da at jeg kan få inspireret nogle folk til at ansøge til StartUp Chile når de åbner næste runde.

Mht. StartUp Chile programmet, er der lidt facts - udelukkende efter hvad jeg har læst / hørt, så tag det ikke som endegyldigt, læs selv deres regler (terms) og FAQ for at bekræfte det 100%.

- Et "catch" ved de 200.000 er at du selv skal investere min. 10% samt betale størstedelen af dine egne leveomkostninger selv. (Er ikke helt klar på de specifikke regler, men det er jo ikke kun en gavebod... ;) )

- Der er IKKE it krav at oprette virksomhed i Chile (står vidst ellers i deres FAQ, men er blevet afbekræftet af dem jeg har snakket med + dem der deltager i programmet fra 2010)

- En af deres primære mål er at bringe mere "netværk" og "inspiration" til iværksættermiljøet i Chile. Det drejer sig ikke decideret om at oprette et nyt "Silicon Valley", men om at samle talenter og inspirere lokalbefolkningen til en mere global iværksætter-kultur. Derudover åbner det også øjnene for talenter i Chile, og for investorer (en af de primære grunde til at Silicon Valley er så populært er mængden af VC, Angel investors osv. i området, efter hvad jeg har hørt)

 

Til jer der spørger om lidt flere detaljer mht. Chile, kan jeg komme med lidt af mine erfaringer efter et par uger her i Santiago. (Laver nok et mere detaljeret blogpost senere)

  • Som tidligere nævnt ligger husleje (uden vand, varme osv) på ny-byggede leje-lejligheder mellem 1000 og 2000 DKK in Centrum. De "bedre" områder skal man regne med op til 3-4000 DKK, alt efter størrelse, lokation osv.
  • Santiago har det mest udbyggede Metro-netværk i Sydamerika (så vidt jeg husker), og har ikke samme grad af kaos som andre byer (f.eks. Lima i Peru). En Metro-billet koster 6-7 DKK alt efter tid på dagen. Busserne har jeg ikke haft brug for at tage endnu. Det hele fungerer med "BIP!"-kortet, som fungerer ligesom "Oyster-cards" fra London
  • Internet forbindelser kan fås op til 40/15Mbit i Santiago, kan dog ikke udtale mig helt mht. hastighed endnu da jeg endnu ikke har fået fast internet forbindelse i min lejlighed. Det afhænger også lidt af hvilket selskab man binder sig til - og er som regel valgt af bygningens ledelse. (F.eks. kan jeg kun få fra "Movistar" i min bygning, selvom jeg ville foretrække et andet selskab)
  • Chile er nok det dyreste men også et af de mest sikre og stabile lande i Sydamerika. Korruption er stort set ikke-eksisterende (imodsætning til lande som Peru), men det er selvfølgelig en storby som alle andre. Hvis man er tryghedsnarkoman vil det måske føles usikkert, men så længe man ikke vover sig ud i "slum-distrikter" kan jeg ikke forestille mig det er mere usikkert end København.

 

Er vist ikke så god til at formulere mig kort, så håber i kan tygge jer igennem det. I er altid velkommen til at følge med på min blog, og så ellers bare spørge løs.

God weekend!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad med at du selv sætter dig i spidsen for et konsortium af små ivaærksættere, som afprøver denne forretningsmulighederne?

Det forøger chancen for success.

 

 

 

 

 

 

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

@Ejler Ottesen: Forstår ikke helt hvad du mener, med at sætte mig selv i spidsen af et "konsortium" af små iværksættere?

Jeg har udelukkende lavet dette indlæg for at promovere tilbuddet fra Chile til danske iværksættere, fordi jeg selv synes det både er et super godt tilbud, og et rigtig fedt initiativ fra den chilenske regering - som det også blev nævnt tidligere i tråd, noget vi godt kunne mangle fra danske politikere!

Håber blot at det fanger interessen for nogle, som ser det som en god mulighed for at prøve noget nyt, booste deres forretning og prøve at leve uden for Danmarks grænser. ;-)

Side 2 ud af 5 (41 indlæg)