Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg vil lave en produkt-søgemaskine - er det muligt?

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Ken Schultz:

Men hvad med økonomien i et sådant projekt?

Hvordan kan man tjene penge til at finansiere projektet og generere et overskud? Vil relevante reklamer på siden være nok?

 

Hej Ken,

Tak for indspark!

Med hensyn til økonomien så har jeg forskellige idéer. Der er selvfølgelig muligheden for betalte annoncer i højre side, som på andre søgemaskiner. Men værdien af dem bliver jo mindre, når de billigste priser er vist organisk.

Jeg tænker mere highlightede resultater med en ekstra linje til bedømmelser fra brugere, info om butikken, billeder osv.

Man kunne også lave en service til butikkerne med en prisalarm, så de hele tiden kan have den billigste pris. F.eks. vil de gå ned i 200,- kr. på et bestemt produkt og starter måske på 300,- kr. - Prisen sænkes løbende, hver gang konkurrenterne sænker prisen og de beholder derved deres placering. Det skulle så spille sammen med shoppen, så prisen også automatisk ændres der.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror sagtens man kan få økonomi i projektet, hvis det lykkedes at lave et produkt som bruger kan lide. Det problem tror jeg egentligt bare jeg ville lægge på hylden rent mentalt, hvis jeg arbejdede med projektet.

Den altoverskyggende udfordring er at lave et produkt, som folk rent faktisk gider at bruge i stor stil.

Jeg ville tro at den primærer udfordring er at skaffe data, alle tænker om feeds, katalog upload etc. må man næsten anse som et no-go, eftersom det var det Google gjorde, og hvis Google ikke kan få folk til at uploade kataloger, så er det nok urealistisk at et nyt startup kan.

Så er man tilbage med approachen, hvor man skal skrive en crawler og datamine produktdata. Her har der været forskellige der foreslog at lave sin plugins til de forskellige shopsystemer, det vil efter min opfattelse ikke kunne lade sig gøre, fordi der i de mest udbredte systemer ikke outputter html på nogen bestemt måde, da de indeholder eller understøtter et template sprog.

Jeg ville tro at den bedste løsning, ville være noget semi-intelligent software til at mine-produktdata kombineret med crowdsourcing, til at korrigerer algoritmen. Men det er faktisk ikke helt urealistisk, faktisk kunne det blive en rigtigt god løsning.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Allan I:

Er det ikke stort set My Shopping Genie du er igang med at (gen)opfinde?

http://www.myshoppinggenie.com/

 

NEJ! Shoppinggenie er noget være l*** for at sige det lige ud. Shoppinggenie sammenligner ikke en pind jo. du skal selv sammenligne ved at åbne deres affiliate links for finde frem til det billigste produkt.

Shoppinggenie er ved at genopfinde latterlige browserbars  ;)

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 01:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er heller ikke bange for at der ikke vil være økonomi i projektet, måske ikke i starten, men det skal nok komme, specielt hvis man kan lave et produkt som folk vil bruge.

Det Google Search kan i dag, det var der vel heller ingen der havde drømt om for bare 10 år siden.

Jeg vil tage Jeres input til mig og arbejde videre på idéen. Fedt at få alle disse tilbagemeldinger, når min omgangskreds hele tiden fortæller at det er umuligt og for stort. Det ville da være fedt, hvis den næste store søgemaskine var af dansk oprindelse, underordnet om jeg er med eller ej.

Er der nogen som er friske på at være med. Her tænker jeg mest på at få udarbejdet konceptet og smide lidt penge i til en "model", som kan fremvises for de rigtige pengemænd.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)