Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg vil lave en produkt-søgemaskine - er det muligt?

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

En ny global søgemaskine, som et alternativ til Google, Yahoo etc., udelukkende med produkter.

Søges der eksempelvis på Stelton termokande, så kommer alle priser i den valgte valuta på Stelton termokander frem. Der kan vælges mere specifik søgning, med en liste over alle modeller af Stelton termokander.

Sorteringen sker efter billigste pris, evt. inkl. fragt.

Alle resultater er crawlede og butikken skal ikke gøre noget aktivt for at blive vist.

Det er gratis at blive vist i resultaterne.

Søgemaskinen skal indeholde alle produkter på markedet og vise priser fra alle webshops.

Alle blogs, medier, affiliatesites osv. filtreres fra og kun forhandlere vil blive vist.

Ingen tekst, kun produktnavn, farve, størrelse, pris og link.

Det skal ikke være muligt at købe sig til bedre placeringer, billigste pris tæller.

 

Er det muligt at lave sådan en søgemaskine (der virker 99,9%)

Findes en sådan søgemaskine i forvejen?

Ville du bruge sådan en søgemaskine?

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Korsør
Tilmeldt 3. May 07
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nicolaj Thomasen:

Alle blogs, medier, affiliatesites osv. filtreres fra og kun forhandlere vil blive vist.

Nicolaj Thomasen:
Er det muligt at lave sådan en søgemaskine (der virker 99,9%)

Google har i vært fald selv problemer på det punkt, og har jo rigtig mange ansatte, som hver dag prøver at gøre det bedre, men det tror jeg godt du ved! Smile

Men tror det bliver svært at skælne hvad er affiliate og hvad er forhandlere.

Desuden er hjemmesider SÅ forskellige, så at samle information fra de forskellige sider bliver svært.

Matt Cutts fra Google Webspam siger at det er ikke så meget med at crawle siderne, men mere med at analysere dem bagefter der tager maskinekræfter.

Men jeg ville bruge din søgemaskine, hvis den altså gav gode resultater.

Men helt klart prøv!! Hvad er det værste der kan ske? Big Smile Et klap på skulderen her fra!

 

Kevin Simper // Cykelrytter på fuldtid; Nørd på halvtid!

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Idéen er gennemgående fantastisk. En prissammenligningsportal med alle produkter i verden.

Jeg ville helt sikkert bruge tjenesten, hvis den blev lavet i den form, du beskriver her. Det ville millioner.

Ville det ikke kræve, at portalen kendte diverse webshops systemer - der er trods alt stadigt folk, der koder deres eget, i stedet for at anvende Magento eller lignende. Det ville vel være en stor udfordring?

Men glimrende idé! 

 

Fra København
Tilmeldt 24. Aug 09
Indlæg ialt: 199
Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Så vidt jeg kan forstå vil det være lidt al.a. PriceRunner, og vil være en løsning som kræver en del kapital for at gå igang med.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Dofs:

Så vidt jeg kan forstå vil det være lidt al.a. PriceRunner, og vil være en løsning som kræver en del kapital for at gå igang med.

 

Pricerunner, Kelkoo etc. må gå under betegnelsen affiliatesider. Ikke alle butikker er med og de butikker som betaler pr. klik til deres shop, de bliver vist før de ikke betalende.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Nicolaj

Nu kan jeg ikke huske hvad den hed eller hedder, men Google lavede engang en produkt søgemaskine. Yahoo havde før det også lavet en, men jeg ved ikke hvad der blev af dem.

Rent teknisk, kunne det evt. laves med katalog upload, det gjorde/gør Googles. Men det er heller ikke helt urealistisk at crawle de forskellige webshops, men det er en noget større udfordring.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:

Hej Nicolaj

Nu kan jeg ikke huske hvad den hed eller hedder, men Google lavede engang en produkt søgemaskine. Yahoo havde før det også lavet en, men jeg ved ikke hvad der blev af dem.

Rent teknisk, kunne det evt. laves med katalog upload, det gjorde/gør Googles. Men det er heller ikke helt urealistisk at crawle de forskellige webshops, men det er en noget større udfordring.

 

Tak for info! Det søger jeg lidt efter.

Jeg tror det bedste resultat vil komme ved crawling og når søgemaskinen er kendt nok, så kan man opfordre butikkerne til at placere de nødvendige data i koden, lidt ligesom metabeskrivelsen fungerer på organiske resultater i søgemaskinerne i dag.

Jeg ved godt at det er et større projekt og det koster en del flere penge end jeg lige har i banken. Til gengæld kan det blive rigtig stort.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du gør en del af arbejdet manuelt. F.eks. opretter alle webshops som maskinen skal crawle, har du fjernet en stor del af filtreringsarbejdet.

Maskinen der skal crawles, primære opgave må være at finde: Varens pris, titel, og billede som minimum. Her er lidt brainstorm:

Den skal vurderer hvad der er en 'vare' side og hvad der er andet (info,blog,kategori på butikken). Nogle webshops har ikke en seperat vare side, så den skal også kunne skelne mellem de måder en webshop kan være opbygget på.

En fordel kan være at en del shops bygger på standard systemer. Der er stadigvæk en forskel i frontend koden, men det må være muligt at finde ud af om det er en Magento eller hvad det er.

Sammenligningsdelen skal jo også fungere, så der skal være noget kode der kan finde ud af, at varen fra webshop A,B & C er den samme. Det tror jeg bliver svært, da der altid er forskellige nuancer, i den måde folk beskrive en vare på. Nogle webshops oversætter varens navn, andre beholder orginal navnet. F.eks XXX La Pomme og XXX Til Ham er den samme vare.

En stor del i crawler-ogpaven kan løses ved at gøre nogle ting manuelt. Måske den rette tilgangsvinkel vil være at netop gøre en del manuelt, og f.eks opstille manuelle regler for de webshops den ikke umildbart kan løbe igennem :-).

---

Hvis jeg fik stille opgaven ville jeg udvikle en masse moduler som kunne installeres på serveren i de forskellige standard systemer, der kommunikerede direkte med databasen, og lavede det output jeg havde brug for. Resten kunne få en udførlig vejledning i hvordan data skulle leveres.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror du har fat i en del rigtige ting Casper og man kunne jo lave en del manuelt i en evt. beta-version, som kan bruges til at vise frem for at skaffe yderligere kapital. Alt kan vel automatiseres, det er bare et spørgsmål om økonomi.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja... du kan jo opkøbe alle webshops, og lave ændringer så det passer :-).

Men der er rigtig langt fra ingenting, til en crawler der bare køre derud af , og selv finder ud af hvad der er er hvad, og hvad der passer sammen :-).

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)