Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Domæneforward til undersider = dårlig SEO?

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg overvejer at starte en webshop. Til det formål kunne jeg godt tænke mig at købe et par domæner a la www.tandbørster.dk og så pege dem ind på den underside af min shop, hvor der i det her tilfælde så lå tandbørster. Hvordan vil det fungere SEO-mæssigt? Vil jeg overhovedet få noget ud af domænet, hvis jeg peger det videre på en underside til www.webshop.dk/tandbørster/ eksempelvis? og hvilken måde vil være den smarteste måde at pege videre - via DNS, permanent redirect eller noget 3.?

 

/Jakob

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Du vil som med alle andre domæner ikke få ret meget ud af det før du begynder at arbejde med SEO på domænet. Så du skal ikke bare købe et domæne og så redirecte det. Opbyg først lidt værdi på domænet, det vil sige få noget relevant indhold på siden, linkbuild lidt til domænet, og derefter kan du 301 permanent redirecte som du ovenfor fortæller du vil gøre.

Det er den måde jeg selv ville gøre det på.

Der er intet galt i at redirecte et domæne til en underside.

Du kan også gøre det at du bare bruger domænerne til at lave nogle hjemmesider, det skaber dog bare mere arbejde for dig. Ja der er egentlig mange muligheder :)

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret :)

Men jeg er ikke interesseret i at opbygge noget pagerank først og så redirecte det. Spørgsmålet er mere teoretisk og ikke om, hvorvidt jeg rent faktisk bliver vist på side 1 af google :) Det jeg ikke ved er, at hvis jeg søger på "tandbørster", kommer der så www.tandbørster.dk frem uden nogen titel, beskrivelse eller noget, eller viser den titlen og beskrivelsen af den side som domænet henviser til eksempelvis www.webshop.dk/tandbørster - eller sker der noget helt tredje?

Er der nogen, der har nogen erfaringer med det?

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Som jeg skrev, vil du ikke få noget ud af det, hvis du bare køber domænet og så redirecter det. Det eneste du der får ud af det er at det er taget af markedet så eventuelle konkurrenter ikke får fat i det. Og så lige det at du jo kan henvise kunder der ringer til det domæne, så vil brugeren blive smidt over på den rigtige side.

Men i forhold til SEO, er det værdiløst at gøre det sådan.

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jakob Allentoft:
Det jeg ikke ved er, at hvis jeg søger på "tandbørster", kommer der så www.tandbørster.dk frem uden nogen titel, beskrivelse eller noget, eller viser den titlen og beskrivelsen af den side som domænet henviser til eksempelvis www.webshop.dk/tandbørster - eller sker der noget helt tredje?
Der sker ikke noget. Domænet vil ikke komme frem, medmindre du laver SEO på domænet. Google ser jo kun at domænet bliver 301 redirectet til en undermappe på hoveddomænet, den ser jo ikke en side.

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Ah okay - sådan havde jeg ikke læst dit første svar :)

Hvad så hvis man via DNS peger domænet direkte ned i en underside på webshoppen?

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jakob Allentoft:
Hvad så hvis man via DNS peger domænet direkte ned i en underside på webshoppen?
Så får du Duplicate Content. Det skal 301 redirectes hvis ikke du skal have noget negativt ud af det.

eller som sagt lave lidt SEO på domænet før du 301 redirecter det.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay - tak for info.

Vil SEO-værdien af domænet ikke falde ret hurtigt efter at man laver en 301?

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jakob Allentoft:

Okay - tak for info.

Vil SEO-værdien af domænet ikke falde ret hurtigt efter at man laver en 301?

Værdien vil blive overført til den side man redirecter til.

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Tilmeldt 27. Mar 11
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skulle omlægge et site fra noget Word-generet kode til WordPress. I den forbindelse valgte kunden at det oprindelige site skulle blive liggende under domænets rod, indtil man var HELT sikker på, at alting virkede, som det skulle.

WordPress versionen blev derfor lagt i et underkatalog, hvor man kunne teste det. Da det var fundet OK, lavede jeg et 301 redirect til underkataloget. I løbet af nogle uger mistede sitet sit 2/10 PageRank. Linkstrukturen for de to sites er fuldstændigt ens.

Er der chancer for at "hente" sit tidligere udmærkede PageRank ved at flytte det ny site ud under domænets rod - eller er den tidligere ranking tabt for evigt og må genopbygges fra den ny placering. I den forbindelse: Hvilken betydning har det, at indkommende link peger på roden, mens selve sitet altså ligger i et underkatalog?

Det drejer sig i øvrigt om: http://www.musicaviva.dk

 

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)