Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HASTER - Momsfritagelsestekst varefaktura England

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Feb 10
Indlæg ialt: 139
Fra  MTC Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

er der nogen som er flinke og kan hjælpe med den tekst omkring momsfritagelse der skal stå på en varefaktura til England. Alá den som jeg sætter på de tyske fakturaer:

"Im vorstehenden Rechnungsbetrag ist keine deutsche Mehrwertsteuer enthalten
- Nullreglungsverfahren gemäß § 18 Abs. 8 Ustg 1991 in Verbindung mit 52.
Abs. 2 UsTDV 1991"

På forhånd mange tak.

Fra Taastrup
Tilmeldt 27. Oct 08
Indlæg ialt: 152
Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Duffy

Behøver der stå en tekst, som den tyske? Er det noget du er blevet bedt om at angive?

Jeg har lige google oversat den til:

In the above invoice is not a German VAT included
- Zero regulatory procedure according to § 18 para 8 ustg 1991 in conjunction with the 52nd
Section 2 UStDV 1991

Som jeg forstår dit spørgsmål, så er er blot tale om erhvervelsesmoms. Da jeg importede varer fra England, var det nok blot angive mit cvr nummer, og jeg fik sælgers cvr nummer.

Eller har jeg misforstået dit spørgsmål? 

Med venlig hilsen

Leon Nielsen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Duffy

Det er ikke så reguleret nøjagtig hvad der skal stå, du skal anføre mindst én af følgende tre oplysninger:

  • Henvisning til den relevante bestemmelse i momsloven, f.eks. momsfritaget efter momslovens § 34, stk. 1.
  • Henvisning til den relevante bestemmelse i momssystemdirektivet, eksempelvis art. 138,
  • Eller anden tydelig relevant påtegning, f.eks. "momsfritaget", "free of VAT", "0-sats" eller "zero-rated".

Jeg anbefaler (i min artikel om fakturakrav: http://www.skatteekstrakten.dk/showart.asp?Id=760 ) at du skriver: 

This supply is zero-rated according to The Danish VAT Act and subject to reverse charge of VAT

Og hvorfor min anbefalede ikke er mere "specifik" med henvisninger ?

Fordi så slipper du for at holde øje med hvilken bestemmelse du er fritaget under - herunder om den ændrer sig. 

Vh
Lars 

Tilmeldt 11. Feb 10
Indlæg ialt: 139
Fra  MTC Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for input.

Jeg endte op med at anvende nedenstående efter at have gennemgooglet nettet.

"For deliveries within the European Union with indication of the VAT ID No., no VAT is charged according to Art. 41 of the EU Act 427/93."

 

Fra Taastrup
Tilmeldt 27. Oct 08
Indlæg ialt: 152
Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Selv tak!

Ja, Google er din ven ;-)

Med venlig hilsen

Leon Nielsen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

LeonN:
Ja, Google er din ven ;-)

Ja, det kan Google være - men Google kan også gøre dig bjørnetjenester.

427/93 er ikke en "EU momslov" - men en italiensk gennemførelseslov i forbindelse med etableringen af det indre marked.

Lige den her er faktisk et bevis på min påstand om at holde det så enkelt som muligt - og undlade at bruge henvisninger til konkrete bestemmelser. Det eneste det giver er forvirring.

Sorry, jeg forsøger ikke at være reinkarnationen af Lektor Blomme. Men det forekommer mig, at du netop gerne vil "gøre det så rigtigt som muligt" - og den her er faktisk næsten så forkert som den kan blive.

Vh
Lars 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)