Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overdragelse af enkeltmandsvirksomhed, hvordan ?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Møn (Sydsjælland)
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer alle...

Min samlever har et enkeltmandsfirma, men ønsker ikke længere at drive dette, kan jeg på nogen måde overtage dette uden det udløser BUNKER af skat og gebyrer ? og hvordan skal det gøres ?

Jeg skal overtage alle aktiver og passiver og køre videre, helst med samme CVR. nr., kan det lade sig gøre ?

Hilsen Søren

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Sælg din virksomhedAmino Virksomhedsbørs:

  • Nemt, hurtigt og gratis!
  • 100% anonymt
  • Købere vil kunne kontakte dig allerede idag!
Opret annonce her!
Fra Næstved
Tilmeldt 23. Aug 10
Indlæg ialt: 163
Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren

Jeg spørger om følgende for at få lidt nærmere kendskab til virksomheden... Er du sikker på at der er "bunker af skat" mv. vedrørende virksomheden?

Er der eksempelvis opsparet overskud i virksomhedsordningen, foretaget store skattemæssige afskrivninger på aktiver som i tilfælde af salg vil udløse beskatning mv. eller lignende?

Hvis du vil beholde cvr-nr samt undgå at udløse beskatning skal du succedere skattemæssigt i din samlevers virksomhed. Tror du kan bruge følgende link:

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=103165&vId=203611&i=739&action=open#i103165

Læg mærke til betingelserne. I skal bl.a. have været samlevende på samme bopæl i 2 år. I har vel rådgiver ind over regnskab mv? 

 

Dahl Regnskab & Rådgivning, assistance til regnskab, selvangivelse og skattemæssige problemstillinger

Fra Møn (Sydsjælland)
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 23:50
Hvor mange stjerner giver du? :

tak for svar

lidt uddybende: mener der var et beskedent underskud i 2009 og et beskedent overskud i 2010, som hun jo bliver beskattet af i forbindelse med den kommende selvangivelse. der er som sådan ikke noget overskud opsparet.

Hvis vi går efter denne løsning, skal der så aftales en købesum eller e rdet ikke nødvendigt ? der er nogle få aktiver if orm af diverse pc´er og småmaskiner, men mener det er afskrevet.

Da jeg ikke har nogen "opsparede" midler er det begrænset hvad jeg kan give af købesum, kan en købesum eventuelt være et gældsbrev imellem os ?

og ja, vi har været samboende mere end 2 år

Mange hilsner

Søren

Fra Møn (Sydsjælland)
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 00:02
Hvor mange stjerner giver du? :

...og et lille  tillægsspørgsmål: Kan en overdragelse ske pr. 1/1 2011 eller kan vi gøre det nu ?

 

Søren

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)