Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad vil I betale for hosting af en hjemmeside/webshop?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Taastrup
Tilmeldt 12. Nov 06
Indlæg ialt: 422
Fra  arendtsen.dk Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey kloge Aminoer.

 

Jeg sidder her og prøver at finde ud af om jeg har en god ide eller om jeg tror jeg har en god ide.

Jeg har set flere af jer beklage sig over diverse webhotel udbydere.
Så var det jeg overvejede følgende:

Man laver en virtuel server til hver løsning.
Og så tager jeg mig af alt det kedelig med administration af serveren.
Inkl. nogle timers support om måneden.
Evt. overvågning.

Så det eneste kunderne vil skulle er at håndtere indholdet.
Det vil naturligvis koste et vist beløb om måneden men min tanke er at gøre det så simplet at udgifterne vil blive lave og det samme vil pakkeløsningen naturligvis.

Har jeg fat i noget af det rigtige her eller skal jeg gå i tænkeboks igen? :-)


/Martin

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Idéen er god, du skal blot være meget specifik omkring hvad du faktisk sælger når du henvender dig til en potentiel kunde.. Man kan næppe sige, at det er en ny idé. Der er helt sikkert et kundepotentiale, da mange små selvstændige erhvervsdrivende ved nul og niks om den slags men er afhængige af en hjemmeside. Det ville slet ikke være en dårlig idé at drage SEO indover din virksomhed og sælge det som en pakkeløsning.

På længere sigt vil du løbe ind i problemer hvis du overskrider din egen kapacitet. Hvis du bliver nødt til at hyre flere medarbejdere vil det koste dig dyrt og du kan eventuelt miste din konkurrenceevne.

Efter min mening ville en hostingvirksomhed (webhotel eller hvad du kalder det) der sælger komplette løsning (inkl. SEO, SEM, opsætning af hjemmeside, administration etc. etc.) nok være mere attraktivt. Det er et meget uoverskueligt område - også for de der ved lidt om området. Uanset hvad du vælger, eller arbejder hen imod, så sørg for at holde fast i, at produktet er i fokus. Det du sælger er ikke administration af hjemmesiden og serveren, for det er der mange andre der også gør, men overskuelighed og reduceret stress hos dine kunder. Dette kan give dem mulighed for at springe alt det kedelige over og fokusere på det de brænder for.

Fra Taastrup
Tilmeldt 12. Nov 06
Indlæg ialt: 422
Fra  arendtsen.dk Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :

God input Christian.

Der er virkelig nogle ting at tænke over
SEO havde jeg slet ikke i tankerne. Det vil jeg huske.
Og at kalde det for en ny ide er vist det samme som at kalde den lille havfrue for ung. :-)

En af de ting jeg tænkte på at slå på var også at når man først har etableret serveren så kan man også hurtigt få flere hjemmesider op og køre meget nemt.

Men sidste afsnit er noteret. For det er jo det vigtigste jeg vil levere.
IT der kører uden at ens kunder skal tænke. :-) 

Tilmeldt 29. Mar 11
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Findes der ikke mange af disse løsninger hvor man kan leje en virtuel server, eller sågar en fysisk server, og det eneste man skal tænke på er at installere de ønskede applikationer.

googlede lige serverhosting og der kommer en del op http://www.secnet.dk/produkter/virtuel_server 300/mdr for en virtuel, med UPS, køl, osv. 

Det er jo ikke noget man kan have stående hjemme i stuen, der skal jo være en vis sikkerhed for at skidtet kører 24/7/365.

Dermed ikke sagt at det ikke kan lade sig gøre, det er bare at klø på, men kig lidt på markedet.

Held og lykke!

Køb kunst til lavpris!

BILLIGE MALERIER ONLINE!

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor vil du dog oprette en virtuel server til hver kunde?

Hvilken fordel giver dette kunden?

Langt de fleste mindre sites i DK kan sagten ligge på et standard webhotel. Når resten af verden endda går i mod kun at betale for de ressourcer de bruger (via diverse cloud løsninger), så virker det underligt at fokusere på at hoste hver kunde på sin eget virtuelle server.

Hvis jeg var dig ville jeg ikke fokusere så meget på teknik, men fokusere på det som dine potentielle kunder har som problemer.

- Hvordan får jeg flere kunder / får de eksisterende til at bruge flere penge

- Hvordan sparer jeg tid på opdatere sitet (overhovedet huske at lægge nyt indhold på)

- Hvad er alt det her nymodens noget med Facebook og jeg har også hørt om noget der hed "tvetter" <-- læs rådgivning om hvordan man fx. bruger sociale medier hvis man er en lille bager

Dette er langt vigtigere for dine potentielle kunder end at blive hosted på "egen virtuelle server".

Fra Taastrup
Tilmeldt 12. Nov 06
Indlæg ialt: 422
Fra  arendtsen.dk Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Lindgren:

Hvorfor vil du dog oprette en virtuel server til hver kunde?

Hvilken fordel giver dette kunden?

Langt de fleste mindre sites i DK kan sagten ligge på et standard webhotel. Når resten af verden endda går i mod kun at betale for de ressourcer de bruger (via diverse cloud løsninger), så virker det underligt at fokusere på at hoste hver kunde på sin eget virtuelle server.

Hvis jeg var dig ville jeg ikke fokusere så meget på teknik, men fokusere på det som dine potentielle kunder har som problemer.

- Hvordan får jeg flere kunder / får de eksisterende til at bruge flere penge

- Hvordan sparer jeg tid på opdatere sitet (overhovedet huske at lægge nyt indhold på)

- Hvad er alt det her nymodens noget med Facebook og jeg har også hørt om noget der hed "tvetter" <-- læs rådgivning om hvordan man fx. bruger sociale medier hvis man er en lille bager

Dette er langt vigtigere for dine potentielle kunder end at blive hosted på "egen virtuelle server".

Tanken gik på at det ville være nemmere at smide ekstra sites, funktionalitet på. (fx test muligheder og lignende.)
Og med en mindre VPS koster det ikke så meget ekstra end et webhotel.
Dog er jeg enig i at de fleste websites kan køres fra et webhotel.
Jeg er ude efter dem der står niveauet over. 

Men du har en utrolig god pointe. Mindre teknik frem for løsninger. (Det er hvad der kommer af at være teknikker. ;-) )
Den vil jeg lige tænke lidt over. :-)

Fra Taastrup
Tilmeldt 12. Nov 06
Indlæg ialt: 422
Fra  arendtsen.dk Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :

CheapArt.dk:

Findes der ikke mange af disse løsninger hvor man kan leje en virtuel server, eller sågar en fysisk server, og det eneste man skal tænke på er at installere de ønskede applikationer.

googlede lige serverhosting og der kommer en del op http://www.secnet.dk/produkter/virtuel_server 300/mdr for en virtuel, med UPS, køl, osv. 

Det er jo ikke noget man kan have stående hjemme i stuen, der skal jo være en vis sikkerhed for at skidtet kører 24/7/365.

Dermed ikke sagt at det ikke kan lade sig gøre, det er bare at klø på, men kig lidt på markedet.

Held og lykke!

Glimmerende observation.
Jo der findes mange steder hvor man kan leje tingene og så installere man selv tingene efter.
Det jeg ville var lige skridtet videre. Simplethen få applikationen kørende så kunden (eller dennes webdesigner) blot skal tænke på at få indhold og udsendende på plads.

Og det er slet ikke noget man har der hjemme nej.
Det er en af årsagerne til jeg vil bruge en udbyder af disse servere.

Tak for vinklen. Det hjælper lige at få det belyst. Sådan havde jeg ikke lige tænkt på det. :-) 

 

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Arendtsen:

Tanken gik på at det ville være nemmere at smide ekstra sites, funktionalitet på. (fx test muligheder og lignende.)

Og med en mindre VPS koster det ikke så meget ekstra end et webhotel.
Dog er jeg enig i at de fleste websites kan køres fra et webhotel.
Jeg er ude efter dem der står niveauet over. 

Men du har en utrolig god pointe. Mindre teknik frem for løsninger. (Det er hvad der kommer af at være teknikker. ;-) )
Den vil jeg lige tænke lidt over. :-)

Nemlig mød dine potentielle kunder hvor de er - med løsninger på deres problemer! Ikke med løsninger på dine egne (tekniske :)) problemer...

Tilmeldt 29. Mar 11
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Korrekt, der er ikke noget nemmere end at sidde og opfinde en masse problemer, som man kan løse på alle mulige måder, og når man så kommer ud til kunderne, så ser det helt anderledes ud :-)

Køb kunst til lavpris!

BILLIGE MALERIER ONLINE!

Fra Taastrup
Tilmeldt 12. Nov 06
Indlæg ialt: 422
Fra  arendtsen.dk Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Lindgren:
Nemlig mød dine potentielle kunder hvor de er - med løsninger på deres problemer! Ikke med løsninger på dine egne (tekniske :)) problemer...

Det troede jeg faktisk jeg havde gjort. Jeg havde så tænkt den tekniske løsning på problemet.

Ikke hvordan det skulle sælges overfor kunden. 

Det er jo også derfor det er så vigtigt at få gennemtænkt ideerne. :-)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)