Gratis går jo altid rent ind..! Og vil man arbejde gratis kan man altid få arbejde.
Idéen med at booste sit firma med gratis arbejde for at få noget i reference-listen er om ikke andet effektiv, da mange iværksættere ikke står med overflod af penge, når de skal starte op. Dog må du huske på, at det også er et stort ansvar du tager der. Det er jo i mange tilfælde en stor bid af de nye firmaers identitet du grundlægger, og et logo skulle jo helst udtrykke firmaet (og i øvrigt kunne bruges i mange sammenhænge både med og uden farver, skygger m.v.)
Så derfor vil jeg knytte en lille kommentar til det, hvis andre skulle få samme ide.
Sæt en begrænsning på. F.eks. noget med at de første 10 logos er gratis, næste 10 til halv pris og herefter normal pris - på den måde kommer du ikke til at stå med så meget gratis arbejde, som du står med nu, og alligevel får du forhåbenlig en række gode referencer. For på et tidspunkt skal du jo også til at tage noget for arbejdet, og så er det nemmere at forklare næste kunde, at nu koster det altså noget.
De gratis kunder vil sikkert også være endnu mere glade, hvis de fra starten af ved, hvor mange penge de har sparet ved at være de heldige, der fik det her tilbud.
Men god fornøjelse og god arbejdslyst.