Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO hjælp til min fitness shop

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Herfølge
Tilmeldt 27. Aug 10
Indlæg ialt: 318
Fra  Onlinebijobber.dk Styrketræningsprogram Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Tak fordi du kiggede forbi. Hvis du lige har to min, så kunne jeg godt bruge en ide til hvordan jeg kommer videre med at søgemaskineoptimere min nye webshop.

Shoppen hedder FitDeck og sælger træningskort med sports og fitness øvelser.

På forhånd tusinde tak for din tid - alt input modtages med kyshånd Smile

PS: Jeg ved godt der mangler en del linkbuilding, da jeg kun har 101 indgående links. Men jeg søger mere råd omkring onpage SEO.

Jeg har solgt digitale produkter (fx ebøger) for over en million kroner! Se hvordan du kan gøre det samme på Onlinebijobber.

Fra København
Tilmeldt 14. Mar 11
Indlæg ialt: 240
Fra  Lasse Freestyle Fodbold Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er nok ikke et svar på dit spørgsmål, men synes shoppen ser mega fed ud, let og overskuelig. Men stadig med noget nice grafisk indhold!

Lasse

Book Danmarks bedste freestyle fodbold jonglører til dit event! Underholdning i topklasse - Mere info på..

WWW.FODBOLDTRICKS.DK 

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har udviklet et lille on-page SEO værktøj, der kan vise dig lidt om dine websiders on-page elementer.

Værktøjet er ikke det "ultimative SEO værktøj", men det kan hjælpe dig med at analysere indholdet af dine websider, så du har noget at optimere ud fra.

Fra Hong Kong
Tilmeldt 20. Jun 08
Indlæg ialt: 196
Fra  cSupport Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan evt. prøve seomoz.org, de har et hav af SEO værktøjer og er kendt i branchen som nogen af de førende på det område, de har en gratis 30 dages prøveperiode. 

Ellers rigtig fin webshop du har fået lavet, held og lykke med den!

Fra Århus C
Tilmeldt 15. Feb 10
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

For det første vil jeg sige at det er et fedt koncept du har dig der :) Meget faktisk. Uden at have læst så meget om det endnu dog. Motion er kommet for at blive ;)

Med hensyn til SEO så er det vigtigt at du har fundet dig tre til fem søgeord du vil bruge din tid på at blive fundet på - har du det? Gå ind på Google Adwords og tag deres Søgeordsværktøjer. Her kan du se hvilke ord der er mange søgninger på. Der er f.eks. 40 000 søgninger på motion - det ord ser jeg ikke på din side. 

Hvad angår SEO on-page:

 

Det negative:

Dine titles er korte og indeholder ikke nok søgeord. 64 - 67 tegn og helst med mindst tre af de søgeord du vil findes på ved hver side. Helst de vigtigste i starten. Måske lav noget call-to-action i titlen forstået at den f.eks. hedder "Konditionstræning - Køb trænings- og konditionskort her"

Din h1 bruger du til dit logo og ikke til en sætning på optil 67 tegn hvori det vigtigste fortælles om siden man er på og med søgeordene.

Jeg finder ikke nogle h2. Disse er også vigtige og må gerne forekomme flere gange. Det er godt hvis der er et p tag under med en beskrivelse. Og endnu bedre hvis der i beskrivelsen er interne links med søgeord og ord der står med fed. 

Jeg tror dine a titler er for lange.

Pas på med at have ens tekst på flere sider. Det hedder duplicate content. Kan se at du i oversigten har en kort tekst om produkterne og når man så klikker sig ind på produktet fremkommer denne tekst igen. Dette er ikke godt.

Du må gerne under hver produkt have en 'Måske er du interesseret i' hvor der kommer tilsvarende produkter. Så kan søgemaskinerne se at der fra siden er links videre på siden med de samme søgeord.

 

Det postive:

Dine metadescriptions er unikke på hver side. Dog husk at fokuser på søgeordene. 

Du har +25 indgående links på hver side som linker videre på din hjemmeside. Husk søgeord. Dette er vigtigt at søgemaskinerne kan se at du linker intern på din side med nøgleordene som du gerne vil findes på. 

Du har beskrivelser men de må gerne være lidt længere og som sagt med søgeord, links, opbygning.

 

Dette var lige en hurtig gennemgang. Tager jeg fejl af noget så skal eksperterne nok sige til tror jeg :) 

 

Held og lykke med det hele.

Hilsen Madsen

Fra Herfølge
Tilmeldt 27. Aug 10
Indlæg ialt: 318
Fra  Onlinebijobber.dk Styrketræningsprogram Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for de hurtige og rigtig gode svar Wink

Lasse K: Tusinde tak for rosen - det varmer virkelig.

Jepser N: Tak for værktøjet, jeg ser lige nærmere på det.

Kasper C: Prøver seomoz.org (minder det lidt om Spyglass?)

Madsen: Waw, fedt indlæg. Tak!

Jeg har valgt 3-5 søgeord, som jeg har prøvet at lægge ind flere steder på sitet, fx træningsøvelser, træning og træningskort. Jeg synes dog dette punkt er uendelig svært, da jeg har så mange forskellige målgrupper (gravide, skolelærer, soldater, seniorer og yoga-elskere). Derfor har jeg valgt nogle søgeord som appellerer bredt. Jeg har derefter fundet to søge til hvert produkt, fx. "træning for gravide" "graviditet og motion". Dette arbejde er jeg dog ikke færdig med endnu, som du også bemærkede.

Du skriver at mine titles er for korte. Kunne man løse dette ved at udskifte "Kondition" med "Konditions træningsøvelser"?

Det er korrekt at jeg ikke har en h1 tag på forsiden, men jeg har en meta beskrivelse på siden - er det ikke lige fedt?

På hver produktside etc. har jeg en h1'er som er selve produkts navn.

Det er korrekt jeg ikke har så mange h2 tags på forsiden og kun nogle enkelte på undersiderne, men jeg kan ikke rigtig finde ud af hvor jeg skal benytte dem. Kan du give et eksempel på min forside?

Hvad er "mine a titler"? Liks eller hvordan?

Ja, der er en kort beskrivelse når man holder musen over produktkategortierne, men det er "titlen". Det er den samme tekst som bliver vist når man klikker på ketegorien. Ikke så genialt lavet, men kunne ikke lige se andre måder.

Jeg har en "andre kunder købte også" i bunden af produktsiderne, men det er ikke aktive på alle sider, da ikke all produkter er blevet købt endnu. Se et eksempel på min kondition træningskort.

Du skriver tilsidst at mine beskrivelser gerne må være lidt længere - mener du meta beskrivelserne af produkterne eller hvordan?

Igen, tusinde tak for hjælpen. Det er fantastisk Big Smile

 

Jeg har solgt digitale produkter (fx ebøger) for over en million kroner! Se hvordan du kan gøre det samme på Onlinebijobber.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)