Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det muligt at tage patent på App ?

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Næstved
Tilmeldt 17. Aug 09
Indlæg ialt: 126
Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer 

 

Jeg har fået en rigtig god ide eller en koncept, det drejer sig om en Applikation til smartphones, derfor vil jeg hører om der er nogen der ved om man kan købe patent på den ide/koncept man har opfundet. 

 

Med Venlig Hilsen

 

Ilhan ünsal

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Tilmeldt 5. Mar 11
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Det tror jeg ikke på man kan.

Moon Design - Webdesign og Logo Design Yes

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Patent = Nej.

 

Design/varemærkebeskyttelse = ja

 

Det er dyrt og besværligt, så jeg forslår du bare laver den, men det er jo op tild dig.

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

web956:
Det tror jeg ikke på man kan.

Jeg har set det på anden software og ITv processer, så det er vel det samme for software til en tlf.

En gammel erhvervsmand (der havde mange patenter) sagde engang til mig for en del år siden, patenter er lige så mange penge værd som de penge du har til at forsvare dem for i retsalene....så det skal man også overveje/ have klarhed for...

Ring og snak med eksperterne!

Enjoy!

//

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Der kom lige lidt fra jura bloggen her

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

For lige at uddybe...

Der er stor forskel på patenter og ophavsrettigheder. 

Du kan ikke bare tage patent på en løs ide... hvis det var tilfældet skulle du også hellere tage patent på eks "krimi" så hvergang nogen skrev en krimi skulle de spørge dig først... på samme måde kan du heller ikke tage patent på ideen om en form for app (bank, flysimulator, fadøl, pruttepude og lign) Men hvis du laver en app (alene eller sammen med andre) og den er på markedet, har du nogle rettigheder så folk ikke bare kan kopiere ideen. (du kan så beskytte figurer logoer ved siden af men det er noget andet) 

Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Noget helt andet er, at det er absolut ikke billigt at få et patent. Derudover er et patent kun noget værd, hvis håndhæver det og ikke mindst har midlerne til at håndhæve det.

Den sidste er citat fra en bekendt, som har arbejdet højt oppe i medicinalbranchen, hvor patenter er alt-afgørende.

SmileCarsten

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Fra Ludvigsen
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 373
Fra  LudvigsenPatent LudvigsenPatent - Vi beskytter din OPFINDELSE Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige for en kunde udarbejdet en patentansøgning på en Apps.

Find os på www.eneret.dk hvis du har brug for hjælp.

 

Mogens Ludvigsen LudvigsenPatent

Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mogens,

Kan du give et fingerpej om, hvad det sådan cirka koster at få lavet sådan en ansøgning?

Bare det første ciffer og antallet af nullerSmile

SmileCarsten

 

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)