Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gadehunde..

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Dongguan, Guangdong, China
Tilmeldt 8. Oct 10
Indlæg ialt: 140
Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Fremover når jeg går ud har jeg også hundemad i tasken.. Det er en lille hjælp

Fra Dongguan
Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 316
Fra  South China Trading Ltd. Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg syntes de fleste gadehunde her i Dongguan ser ud til at have det ganske godt. De lever da et hundeliv, men de render frit rundt og gnasker ting i sig de finder på gaden. 

At Kineserne har et lidt andet syn på dyrevelfærd end danskere er et fact, men hvis man skulle starte et sted skulle det være indenfor avl til industrien og de vilkår dyrene har under transport, ja selv i Danmark.

Hvis du starter med at købe de dyr der er til salg på markederne kan du være sikker på at der vil komme flere til ligeså hurtigt du kan afsætte dem og det er jo skruen uden ende.

I stedet for at bruge for meget energi på en sag om nuttede hundehvalpe der bliver solgt til Paris Hilton hunde, så prøv at se om du kunne stable en organisation på benene der kunne hjælpe de mennesker der bor på gaden og render nøgne rundt med dreadlocks eller de handikappede der ikke kan tage vare på sig selv eller de stakkels tiggerbørn der arbejder for organiserede kriminelle eller ældre der ingen børn har længere som er tvunget til at tigge på gaden for mad osv. osv.

Der er nok at gå igang med inden vi skal kigge på gadehundene. Den løsning der giver mest mening ville være at indfange og aflive dem.

South China Trading Ltd.  Tilbyder vores årelange erfaring til seriøse Aminoer der overvejer Produktion i Kina.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes også, som nogle af de andre, at det er bedre at aflive gadehunde, som har det skidt og som allerede er for syge til at kunne reddes.

Hvis du prøver af fjerne hunde fra gaderne, så bliver der bare plads til nogle andre... Er enig med Lars, ikke bare om skruen uden ende, men også det, der desværre foregår i DK.

Jeg boede i mange år i Irland. Affaldsækkene blev stillet ud til skraldemændene, og mange katte halvt levede af det. Så indførte Irland affaldsbøtter på hjul, og dermed forsvandt kattene. Vi havde selv 2 vildkatte i baghaven. De var blevet fodret i mange år. Den ene overlevede. Jeg syntes, det var synd, at den var så bange, så jeg prøvede med forsigtighed at være tilstede, når jeg stillede madskålen og gik lidt væk. Den endte oppe i sengen blandt bløde dyner og ville i hvert fald IKKE ud... Smile

Fra Dongguan, Guangdong, China
Tilmeldt 8. Oct 10
Indlæg ialt: 140
Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars.. Det er meget muligt at der render folk rundt og tigger om penge, men jeg skal ikke til at blande mig ind i Kinas kriminalitet og få problemer derfra. Det er et, at jeg føler med de hunde jeg ser på gaden, og der er skam nok af dem der lever under frygteligt kummerlige forhold.. En hund med et brækket ben der ligger i skyggen på fortorvet, og den er for svag til at gå, en haltende hund der tigger om mad hos de forbipasserende og de sygeligt tynde hunde med afgnavet pels der følger efter en.

Hundene kan ikke hjælpe sig selv og gå til lægen hvis noget er brækket eller for den sags skyld tigge om penge for at få råd til ordentlig mad.

Jeg vil gerne hjælpe dyrene, men det at sætte min røv på spil med organiseret kriminalitet og triader.. NO WAY... Har mit liv for kært.

Fra Dongguan, Guangdong, China
Tilmeldt 8. Oct 10
Indlæg ialt: 140
Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

.. og fra 10 hundehvalpe der ligger oven på hinanden i et bur der er for småt til de overhovedet kan bevæge sig eller har adgang til vand? Ligger der i varmen på markedet og er udmattede...- og så lige den sidste ting. Når du så vælger din hvalp og køber den, så får du den udleveret i en bærepose. Det giver mig simpelthen kvalme.

Synes bare jeg vil gøre noget for, at der så kan komme lidt andre boller på suppen. Det er jo ikke stenalderen vi lever i mere, og der er masser af folk der kan undervise andre i, hvordan man i dag behandler dyr samt at sprede viden om pleje.....

Fra Dongguan
Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 316
Fra  South China Trading Ltd. Skrevet kl. 03:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil lige tilføje at mennesker der bor på gade,  BØRN der bor på gaden ikke kan gå til lægen og få hjælp hvis de er syge eller har brækket benet eller andet,  det koster jo en formue at komme på hospitalet og det har de ganske enkelt ikke råd til og der er ingen der hjælper. Sygdom og handikap er også en af de hyppigste årsager til at mange folk ender på gaden,  der er ingen til at betale læge regningen og så er der bare ingen kære mor her. Se det var noget der ville give mening at slås for og måske prøve at lave en slags lægehjælp for svagtstillede og hjemløse der er overgivet til sig selv og ligger på gaden uden arme eller ben. Det er skrækkeligt at se dem lide. Hundene ville have bedst af at blive aflivet, selvfølgelig på en 'human' måde. Alt andet ville være spild af ressourcer.

South China Trading Ltd.  Tilbyder vores årelange erfaring til seriøse Aminoer der overvejer Produktion i Kina.

Fra Hillerød
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 602
Fra  Hussing Film & Foto Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Natacha Nielsen:

Tilbage til hundene der roder i skraldet og tigger ved folket der går forbi med mad. Gad vide om der er noget hjælp at hente her. Hvad synes I? Måske man skulle kontakte nogle fonde og starte et samarbejde op her?

Håber på nogle ideer samt inspiration til hvordan man kan løse disse problemer.

 

Jeg synes det vil være et fantastisk initiativ - og jeg synes man skal kæmpe for det man brænder for. Derfor skal du selvfølgelig kæmpe for de her hunde. Hvis der er noget jeg kan hjælpe med, så vil jeg gerne det.

Mange hilsner

Mads

Har skrevet om lystfiskeri og produceret TV-programmer om lystfiskeri i mere end 20 år - www.fiskemagasinet.dk

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu tror jeg ikke at man kommer i kontakt med kriminalitet fordi man hjælper nogle fattige/hjemløse...

Jeg syntes det er skræmmende når der er tendenser til at man syntes det er mere synd for en hund end det er for et menneske.

 

Og som jeg har forstået så er synet på hunde ved at ændre sig i kina,  det er begyndt at blive set som et kæledyr og ikke bare et dyr der kan spises.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Natacha

Først af alt har du valgt at bosætte dig i et andet land med en anden kultur. Herefter begynder du at samligne den kultur med den du kommer fra. Og det i sig selv er lidt skidt for at sige det rent ud.

Nu er Kina ikke det land der er mest kendt for at have dyrvelfærd, eller velfærd overfor mennesker. De udnytter børn, de dræber mennesker i ders industri, men alligevel, så vælger du at bosætte dig sådan et sted. Og så begynder du at råbe op om hunde.

Kina, har rigtig mange fattige mennesker, som der bliver hævet ud af deres normale omgivelser og kun kommer hjem til nytår, og der finder de så ud af at deres far er død, og de skal overtage landbruget, som et eksembel.

Mange Kinesere lever og arbejder på fabrikker under kummerlige forhold, hvorfor at de ikke ser dyrvelfærd som noget der er højt på deres liste. De lever for at overleve, og for at vi her i vesten kan få billigt skrammel.

Jeg vil mene at dine prioriteter skal laves lidt om, for det kinesiske samfund har ikke overskud til noget, og gør kun at nogle få bliver rige. Og fastholder de fleste i fattigdom, og det er også derfor at man ser at fx hunde og katte vil leve frit, for kan man ikke føde dem, så bliver de kastet ud. Og så har de fundet ud af at turister eller de rige giver dem mad, og derfor så vil de opsøge de områder.

Jeg sætter pris på at du vil gøre en indsats, men at du vil ændre det kinesiske system, er lidt over min fatte evne. For tager man fx den invandre debat der er i DK, så vil den altid blive kædet sammen med at vi danskere ikke kan indordne os ude i verden, og det er du et typisk eksembel på her. Og det er eddermadme plat.

Så lær kinesisk kultur før du begynder at ændre den, og lær hvordan de fattige lever, for så skal du sq nok blive rystet.

/Kenneth

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)