Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gadehunde..

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Dongguan, Guangdong, China
Tilmeldt 8. Oct 10
Indlæg ialt: 140
Skrevet kl. 08:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Kender i hjemmesiderne Gadehunde.dk Spanskegadehunde.dk og Graeskehunde.dk?

Jeg har et stort hjerte der banker for dyr. På ferier, hvor man møder hjælpeløse hunde på gaden, der ser alt for tynde ud, river jo hjertet ud på en :(

Ja... Her i Kina er der altså mange, desværre. Jeg er bosat i Kina og ser dem til dagligt, og min ide var, at finde ud af noget med det samme koncept? Her i Kina kender man ikke meget til velfærd og pleje af dyr, som er en skam. De ses som føde, og hvis man nu kunne lære kineserne lidt omkring dette, og få sundere dyr på markerne?

Jeg var på markedet forleden og en ung dame købte en hvid, fluffy hundehvalp.... DET ER BARE IKKE CHARMERENDE NÅR DU FÅR LEVERET DIT DYR I EN INDKØBSPOSE!!!!!!!!!!!!!!!!! Angry

Tilbage til hundene der roder i skraldet og tigger ved folket der går forbi med mad. Gad vide om der er noget hjælp at hente her. Hvad synes I? Måske man skulle kontakte nogle fonde og starte et samarbejde op her?

Håber på nogle ideer samt inspiration til hvordan man kan løse disse problemer.

Fra Dongguan, Guangdong, China
Tilmeldt 8. Oct 10
Indlæg ialt: 140
Skrevet kl. 08:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså... Vi i Danmark tager en hund ind som en del af vores familie.. Du får et ansvar som når du får børn.

De er søde når de er små, men når de så bliver større, koster mere i føde og er i "teenage"alderen umulige? Så smider man dem på gaden herude

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan godt følge dig. Det er svært. Det er skrækkeligt, som dyr behandles, og hvis du griber nogle mennesker på fersk gerning i at behandle en hund dårligt, så gør de det endnu værre for hunden, for "det skal de nok SELV bestemme!".

Du skal nok starte med dig selv som hunde-ambassadør. Vis dig frem på gaden med en hund, der trives. Lad andre mennesker se, at I har det sjovt sammen, og vis dem, hvad du og hunden kan. Du kan have en folder parat, der fortæller om dyrevelfærd, og vis med fotos hvordan en familie kan få glæde af en hund.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Natacha Nielsen:

Håber på nogle ideer samt inspiration til hvordan man kan løse disse problemer.

I stedet for at bruge oceaner af resourcer på at flytte syge, misnærede og psykisk ustabile hunde den halve verden rundt, ville det vist være væsentligt bedre at få aflivet gadehundene.

De gør jo sådan set ikke nogen gavn, hverken for dem selv eller omgivelserne.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Dongguan, Guangdong, China
Tilmeldt 8. Oct 10
Indlæg ialt: 140
Skrevet kl. 09:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvfølgelig er der hunde der er for syge til at blive reddet. Jeg vil gerne have fat i en dyrlæge, der frivilligt vil med rundt og kigge. Evt give vacciner og ly på et "åbent" internat, hvor de plejes og får det der er brug for. Herefter kunne man bortadoptere disse som familiehunde når de er klar til det.

Jeg har selv meget erfaring inden for pleje af hund og kat og kender til behandling af sygdomme samt symptomer. Jeg ville have studeret veterinærmedicin i København, men er landet i Kina. WSPA har en kontor i Beijing, men der er fandeme langt derfra og så ned til det helt sydlige Kina hvor jeg bor. Skulle man invitere dem på besøg??

Tilmeldt 5. Oct 10
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 09:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Kender godt til de græske gadehunde, der får nye hjem her i Danmark. Jeg har bare aldrig forstået det. Synes det ville være langt mere hundevenligt, at aflive dem når de bliver samlet op. Det er jo ikke fordi vi ligefrem mangler hunde herhjemme, der har det dårligt og trænger til nye hjem.

Det ER ganske forfærdeligt at der er hunde i verden der lever under så dårlige forhold og jeg kan næsten ikke lade vær med, at tage dem alle med op i hotelsengen når jeg er på ferie. Men hvor ville jeg ønske, at hundene kunne blive aflivet istedet.

Charlotte

Tilmeldt 29. Apr 10
Indlæg ialt: 149
Fra  Web Republic Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har helt ret i, at mange af dise hunde lever en kummerlig tilværelse, men som du selv er inde på, handler det også om, at der grundlæggende forskel på hvordan man i de enkelte kulturer opfatter f.eks. hunde.

Jeg ved, at der nogle steder er startet nogle neutralisationsprogrammer op, hvilket jo i hvert fald løser en del af problemet - på længere sigt, men det ændrer jo desværre ikke så meget på forholdene for de hunde, der lever et skidt liv lige nu. Derudover skal man have for øje - som flere i tråden allerede nævner - at langt fra alle gadehunde egner sig til at blive omplaceret, simpelthen fordi de har for meget med i bagagen.

Jeg tror, at det er svært at gøre den store forskel ved helt egen hjælp - særligt hvis man ikke har f.eks. en dyrlæge-baggrund, men måske du kunne finde en dyrlæge i dit nærområde, som var med på idéen? På den måde ville du også have en fagperson med på sidelinjen, som kan være med til at kaste noget seriøsitet over projektet (ikke at jeg betvivler, at du er seriøs omkring det - jeg tænker bare, at det måske kan være en hjælp, særligt i et helt andet land med en anderledes kultur).

Alternativt så kan der jo ikke ske noget ved f.eks. at tage kontakt til WSPA eller nogle af de foreninger du selv nævner og høre, om de kan hjælpe dig med nogle råd til hvordan man kommer i gang? Der findes i øvrigt også en forening i Thailand, som jo er lidt tættere på din del af verden end f.eks. Grækenland og Spanien, så måske de også kan være behjælpelige med nogle råd?

På mit website om hunde har jeg omtalt flere arrangementer, der har haft til formål at skaffe penge til forskellige hunderelaterede sager, og det spænder bredt lige fra hundemarcher over lotterier, så på det punkt er det næsten kun fantasien (og lovgivningen) der sætter grænser. Hvis du får et projekt op at stå, er du i øvrigt også velkommen til at skrive til mig, så kan vi evt. lave en artikel om det?

Pøj pøj med det Smile  

Fra Dongguan, Guangdong, China
Tilmeldt 8. Oct 10
Indlæg ialt: 140
Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har i dag skrevet en mail til WSPA i Kina, og sprugt om de vil besøge området hernede i syd og evt. lave et internat hernede. Selvfølgelig vil der være mange hunde der ikke når til adoption pga. sygdomme og psyke. Men vi kunne da redde det der var tilbage. Evt. købe de hvalpe der er til salg på markede for små 200 danske kroner, pleje dem og omplacere dem. Evt, skulle man finde et par frivillige herude og oprette foster care.

 

Jeg er meget tændt på den her ide, og håber virkelig vi kan gøre noget ved det herude.

Line, jeg skriver selvfølgelig til dig hvis det her bliver til noget :) Synes det er rart lige at kunne dele den er følelse med jer herinde. Vi må bare krydse fingre for, at WSPA smutter en tur herned i syd, så vi kan få ryddet lidt op og lære folket om det at have hund

Fra Dongguan, Guangdong, China
Tilmeldt 8. Oct 10
Indlæg ialt: 140
Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Og lige til dig Line..

Fantastisk hjemmeside. Thumbs up for det :) Jeg har 2 chihuahuas I danmark jeg har ladet bo hos mine forældre, da det ikke er ligetil at få dem herud. Men drømmen er da at få dem herud til MOAR :) Karantæne i et bur er jeg bare ikke fan af, så det er den eneste grund til de ikke er kommet herud endnu.

Ang. din side, har du så tænkt på at oprette en webshop? Vi har allerede kontakter herude med pleje til dyr. :) Hvis det var noget der kunne blive interessant, er du meget velkommen til at skrive til mig.

Natacha
Sunvision China Ltd

natacha@sunvisionchina.com

Tilmeldt 5. Mar 11
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Natacha Nielsen:

Altså... Vi i Danmark tager en hund ind som en del af vores familie.. Du får et ansvar som når du får børn.

De er søde når de er små, men når de så bliver større, koster mere i føde og er i "teenage"alderen umulige? Så smider man dem på gaden herude

Hvis jeg ser en hund som er hjemløse og er tynd. Så vil jeg give den noget mad, hunden skal ha noget mad. Jeg har selv 2 små hunde.  

Moon Design - Webdesign og Logo Design Yes

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)