Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO </blockquote> eller <p> med <b><i>?

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 29. May 07
Indlæg ialt: 245
Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Goer det nogen forskel set fra et SEO perspecktiv om man bruger <blockquote> eller om man bare bruger <p> og saa formaterer teksten med eksempelvis <b> og <i>?

Er det hensigtmaessigt med flg. opdeling.

<h1>

<blockquote>

<h2>

<h3>

...

/Nicolaj

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ikke testet dette, men nogen siger at det gør en forskel og at man på sin vis fortæller med en blockquote at dette er tekst som jeg ikke selv har skrevet, og derfor tæller det ikke med.

Det kunne være man lige skulle prøve at teste det:

ja dette er en blockquote som ktj har skrevet med cite reference
ja dette er en blockquote som ktj har skrevet uden cite reference

ja dette er et P-TAG som ktj har skrevet

ja dette er et CITE-TAG som ktj har skrevet

Så kan vi jo lige se om det er noget som vil blive talt med eller ikke, dog er dette jo en meget lille sample, så det giver ikke et definitivt billede af det.

Så må vi lige vente til Google har været forbi :)

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 23:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan så se at Amino fjerner/ændre tagsne når man gemmer... lidt irriterende.

Så må man jo lave testen andre steder

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Tilmeldt 29. May 07
Indlæg ialt: 245
Skrevet kl. 00:32
Hvor mange stjerner giver du? :

hhmm... hvilke HTML tag bør man så anvende til den tekst der ofte er kursiv lige under overskriften i an artikel (jeg kan ikke huske hvad den tekst hedder i fagsprog)?

Jeg kan se at eksempelvis eb.dk bruger H2 til hele det tekst stykke, er det den bedst approach?

/Nicolaj

Tilmeldt 29. May 07
Indlæg ialt: 245
Skrevet kl. 00:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolaj:
(jeg kan ikke huske hvad den tekst hedder i fagsprog)

Manchet... det er det den hedder... Hvilke HTML tag er bedst til dette formål set med SEO øjne?

/Nicolaj

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 02:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolaj:

Nicolaj:
(jeg kan ikke huske hvad den tekst hedder i fagsprog)

Manchet... det er det den hedder... Hvilke HTML tag er bedst til dette formål set med SEO øjne?

/Nicolaj

Hej Nicolaj,

Det spiller ingen rolle hvilket HTML-tag du bruger til formålet.

"H2/H3/H4/Hx - Even lower in importance than the H1, our recommendation is to apply only if required. These tags appears to carry little to no SEO value."

Citatet er sakset fra denne artikel fra SEOmoz, hvor du muligvis også kan finde svar på flere af dine spørgsmål.

Rigtig god vind med projektet!

Tilmeldt 29. May 07
Indlæg ialt: 245
Skrevet kl. 02:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg takker mange gange for jeres svar.

/Nicolaj

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 08:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

BZR:

Det spiller ingen rolle hvilket HTML-tag du bruger til formålet.

"H2/H3/H4/Hx - Even lower in importance than the H1, our recommendation is to apply only if required. These tags appears to carry little to no SEO value."

Sorry, men det passer simpelthen ikke at det er lige meget hvilke tags man bruger i forhold til korrekt formatering af tekst.

Først og fremmest fordi jeg har set bedre placeringer på søgeord, bare ved at man laver disse formateringer rigtigt. Et eksempel er en god gammeldags Dandomain shop, der er i mange tilfælde ikke h1, h2 eller andre tags af den type på et produkt. Men så snart man ændre en overskrift til at være en reel overskrift altså h1, ja så kommer den givende side højere op. Det har jeg senest set ske for bare et par uger siden.

Yderligere som SEOmoz også skriver er det stadig noget de vil anbefale man bruger korrekt

While this is compelling evidence, correlation is not causation and for semantic and SEO reasons, we still advise proper use of the H1 tag as the headline of the page and, preferrably, employment of the targeted keyword term/phrase.

Uanset hvad så har jeg set en helt del eksempler på at det at man bruger korrekt formatering, og tænker lidt over hvilke koder man bruger hvor osv osv. Har haft positiv indflydelse på en sides ranking på Google og ikke mindst fortolkning af en given side. Jeg snakker ikke kun om htags, men tags i det hele taget.

Jeg ved godt du siger til formålet, men jeg ville bestemt ikke bruge et overskriftstag til større tekststykker.

Nu er du jo tekstforfatter, du ville jo også formaterer teksten korrekt ikke? altså jeg mener fx når der skal være linjeskift laver du et linjeskift og når der skal være nyt afsnit laver du et nyt afsnit.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 08:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolaj:

hhmm... hvilke HTML tag bør man så anvende til den tekst der ofte er kursiv lige under overskriften i an artikel (jeg kan ikke huske hvad den tekst hedder i fagsprog)?

Jeg kan se at eksempelvis eb.dk bruger H2 til hele det tekst stykke, er det den bedst approach?

Kan se jeg lige har overset denne. Jeg kan ikke finde det du snakker om, men efter min mening kommer det an på hvor langt det tekststykke er. Hvis det er kursiv du gerne vil have teksten, så ville jeg bruge kursiv html tagget <em></em> Men er det mindre tekststykker (10-15 ord - Min egen regel) kan man godt bruge et overskriftstag og så style det via css.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 08:44
Hvor mange stjerner giver du? :

KTJ-Media.dk:

Sorry, men det passer simpelthen ikke at det er lige meget hvilke tags man bruger i forhold til korrekt formatering af tekst.

Jeg tror du misforstår. Der bliver ikke sagt, at alle tags er lige gode - eller at korrekt formattering er ligemeget.

Der bliver sagt, at H1 er vigtigt - og at de EFTERFØLGENDE tags, hvad enten det er  H2, H3, P, eller andre, ikke har den store betydning.

Det interessante spørgsmål er så stadig, om Blockquote rangerer laverere en f.eks. P?

 

 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)