Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Juridisk indsigt

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige fået mig mit livs chok.

Jeg har importeret et kosttilskud, som blev godkendt af fødevarestyrelsen. Jeg var godt klar over at nogle af urterne var på Drogelisten (en liste med stoffer som er regulerede), men umiddelbart overholdte produktet disse grænseværdier og blev godkendt.

Siden hen er der tilsyneladende kommet et tillæg til denne drogeliste, som jeg selvfølgelig ikke har haft nogen viden om. Hvilket indebære at produktet nu er ulovligt.

Jeg er nu lige kommet ind af døren, da jeg studerer, og kan se at der er kommet et længere brev fra fødevarestyrelsen om tilbagetrækning af produkt, presse meddelelse, kontakt til kunder osv. Hvilket nærmest gav akut mavepine. Jeg beslutter mig for at ringe og høre nærmere om hvordan jeg skal forholde mig, da der er tale om noget i omegnen af 20 solgte produkter gætter jeg på at der er en overskuelig opgave, ved siden af familie og studier osv.

Jeg taler med et par, umiddelbart imødekommende og forstående kvinder, men jeg får dog en bemærkning om at der nok vil komme et bødeforelæg senere. Da jeg spørger ind til dette, får jeg et svar der gør mig fysisk dårlig, da jeg som nævnt er på SU og tjener meget lidt ved siden af, beløbet er på 20.000kr.

Produktet er registreret i et SMBA selskab. Uden yderligere værdi.

Mit spørgsmål er så: Hvordan skal jeg forholde mig, hvad skal jeg gøre. Det er trods alt det offentlige der er ude efter penge, og så vidt jeg ved, er det generelt klogt at parerer ordre. Men på den anden side, er det vel selskabet de er efter, eller er det?

Jeg er meget bekymret, og håber der er nogen der kan hjælpe med nogle sikre og betrygende svar, hvis der findes noget sådant.

Med venlig hilsen

Rune

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

RuneHit:
håber der er nogen der kan hjælpe med nogle sikre og betrygende svar, hvis der findes noget sådant.

Såfremt Du gør det at du laver en liste over hvem du har solgt til og sender dem et brev hvor du officielt trækker tingene tilbage, så har du til at starte med gjort som der er blevet bedt om. Det er ifølge min overbevisning ikke tilstrækkeligt at du ringer til dem.

Uden at kunne garantere dig noget, så mener jeg ikke grundet det lille antal solgte enheder og en hurtig reaktion, at chancerne for at du bliver pålagt en bøde er særlig stor, men intet er sikkert.

Omfanget er ikke af en karakter hvor det vil anses sandsynligt at de vil gå efter dig som privatperson, så tag den med ro, du skal ikke få søvnløse nætter over det.

MEN HUSK NU Skriv rundt til alle der har købt, så du kan dokumentere din handling skriftligt.

Køb ren argan olie her

Fra Aalborg
Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak skal du have Entrepreneur - Jan. Det var dejligt at høre fra en der har prøvet noget lignende, sådan lyder det i hvert fald.

Jeg er i gang med et større udredningsarbejde nu, hvor det skal hentes fakturaer osv.

Jeg vil opdatere status på et senere tidspunkt i forløbet.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)