Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hosting, 301 og seo??

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 24. Jul 10
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg er kommet lidt i tvivl om betydningen for webhosting af et gammelt domæne/hjemmeside der for 4 måneder siden er blevet redirected 301 til en ny hjemmeside. Indholdet på hjemmesiderne er ikke ens

Sagen er den, at den "gamle" hjemmeside har videregivet seo værdi til den nye og 301'en har nu været der i over 4 måneder. Det underlige er, at alle mine placeringer på Google (for den nye hjemmeside) er væk, selvom siderne stadig er indekserede.

Det skete ligeledes i starten af marts, hvorefter de kom tilbage ca. 3 dage for så igen at "forsvinde" d. 20 marts. Nu er det sådan at den nye faktura for webhosting af det gamle domæne blev udstedt d. 20 marts og skal betales nu her.

Så min tanke er derfor om det overhovedet kan tænkes at have noget indflydelse på at mine placeringer er væk, fordi den gamle side måske ikke allerede har videregivet al seo værdi og at der kan mistes noget ved at slette det gamle domæne/droppe hostingen??

Jeg vil selv mene et rungende nej, men på det sidste er jeg alligevel blevet i tvivl.

For selvom siden kun er lidt over 4-5 måneder gammel har placeringer været ganske stabile, men først begyndt at svinge nu her (ikke svinge i klassisk forstand, men helt ude af søgeresultaternee) og om det derfor kunne skyldes ovenstående.

Jeg skal derfor have fundet ud af om jeg får noget ud af at forlænge både hosting og domæne, for jeg gider ikke betale penge for det, hvis det ikke har nogen effekt?

Jeg ønsker ikke at skrive sidens URL og mener heller ikke det som sådan har en indflydelse på svaret.

På forhånd tak

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

jeg syntes det ligner lidt en penalty fra googles side.

 

/JK

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Det tager tid for Google at videregive den værdi det gamle domæne havde. Og hvis du logger redirects fra det gamle domæne, vil du også kunne se at Google forsøger og forsøger at crawle dine gamle urls. Det er en ting som kan tage rigtig lang tid.

Det bedste er dog at du kan få dit gamle domæne peget over på dit nye webhotel, altså have 2 domæner på samme webhotel, og så der lave n redirect. Så slipper du for at skulle betale for hosting andre steder også.

At din nye hjemmeside først begynder at svinge nu kan der være mange årsager til, men den væsentligste er nok at for nye domæner leves der forholdsvis længe på nyhedsværdien, og først efter et stykke tid vil Google have defineret hvor i søgeresultatet dine sider bør ligge. Altså vil du med nye urls opleve at du til en start får en forholdsvis god placering på forskellige søgninger, hvis indholdet da er godt formuleret. For derefter at falde hvis ikke indholdet er helt så godt, eller forblive på din plads når nyhedsværdien er opbrugt.

Men nej du skal ikke droppe hostingen af det gamle domæne, medmindre du kan ændre DNS for domænet til at pege på det samme webhotel som du har din nye hjemmeside på. Og du skal sådanset blive ved med at 301 redirecte det gamle domæne for altid, indtil du måske eller måske ikke tager det i brug og får en ny hjemmeside på.

Der vil det dog stadig være en god ide at redirecte gamle urls, så de urls der blev redirected før stadig bliver redirected.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon:
... Jeg er kommet lidt i tvivl om betydningen for webhosting af et gammelt domæne/hjemmeside der for 4 måneder siden er blevet redirected 301 til en ny hjemmeside. Indholdet på hjemmesiderne er ikke ens ...

Har du givet Google besked om flytningen via Webmaster Tools?

Jeg tænker samtidigt på om det kan have noget at gøre med, at Google holder fast i det gamle indhold (du nævner at indholdet på hjemmesiderne ikke er ens) til trods for, at du har flyttet websiderne med 301'ere. Jeg har dog ikke erfaringer med flytning af eksisterende indhold, så det vil jeg overlade til andre at svare på.

Tillægsspørgsmål: du er helt sikker på, at du benytter 301 Permanently Moved og ikke 302 Found, ikke?

Hvis du skulle være i tvivl, så har jeg udviklet et HTTP header værktøj der kan fortælle dig det.

Tilmeldt 24. Jul 10
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene.

Det skulle ikke være tale om en penalty, så vidt jeg har fundet ud af.

@Kim: Det var lige det svar, jeg havde brug for, for jeg tror måske det kan være en af årsagerne til de pludselig svingninger. For som sagt, der er ikke tale om at placeringen pludselig går fra side 1 til side 3, men at de er helt væk, selvom de fortsat er indekseret.

@Jesper: Jeg tror ikke at det er oplyst i Webmaster Tools, men det ville være lidt underligt hvis det giver denne konsekvens. Der er tale om 301, så intet problem i det.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

@Kim: Det var lige det svar, jeg havde brug for, for jeg tror måske det kan være en af årsagerne til de pludselig svingninger. For som sagt, der er ikke tale om at placeringen pludselig går fra side 1 til side 3, men at de er helt væk, selvom de fortsat er indekseret.

 

(dette lyder 100% som værende en penalty - dermed ikke sagt det er det)

 

/ JK

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Joakim Kruse:
dette lyder 100% som værende en penalty - dermed ikke sagt det er det)
Kan du fortælle hvorfor du mener det er en Penalty?

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Tilmeldt 24. Jul 10
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

@Joakim: Jeg vil meget gerne vide både hvorfor, men ikke mindst hvor og hvordan du ville tjekke dette? Så vidt jeg ved, er det nemlig ikke tilfældet.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvfølgelig.

Prøver lige med lidt forklaring af de forskellige her:

Sand Boxed: Du kan ikke finde dig på dine søgeord, domæne eller lign. (forsvundet fra Google)

Penalty: du kan ikke finde dig på dine søgeord, men søger du på domæne, er du synlig.


Penalty er en "mildere" form for straf for Google - så du bliver fjernet fra dine generiske søgeord og ranks, men er stadig at finde ved en søgning på dit domæne, da dette mest fungere som en advarsel.
Google vil hyppigst bruge denne metode hvis den mener du har gang i noget Black Hat SEO. Dette kunne Google godt tro i dit tilfælde.

/ JK 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

For lige at præciserer lidt så rammer en Penalty formentlig kun på søgeords niveau, altså kun på enkelte søgeord (som du formentlig laver SEO på).


Håber det giver mening? 

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)