Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det ikke et smart trick rent SEO mæssigt?

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 05:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man nu har et link på en side der er sort ligesom resten af teksten, men skifter til grønt ved mouseover er det så også lidt fy fy?

Begge links er ikke understreget..

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Sep 07
Indlæg ialt: 445
Fra  LOEVGAARD ApS Skrevet kl. 06:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Mark MK:

Hvis man nu har et link på en side der er sort ligesom resten af teksten, men skifter til grønt ved mouseover er det så også lidt fy fy?

Begge links er ikke understreget..

Nej, måske ubrugervenligt, men intet problem i forhold til Google :-)

 

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 07:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Rosenstand:

Sasa Kovacevic:
Jeg ved ikke om dette er et smart trick.

Det er ren nostalgi, Sasa. Det var sådan noget, vi sad og legede med i 1998-1999 og måske endda helt ind i 2000. Så blev Google gode til at spotte det algoritmisk (og læse CSS). Din ide er fin - den er bare en 10 år for sent på den. Holder du tempoet, vil du opfinde cloaking om et par år :-)

Hæ ja, det var også noget af det jeg testede i samme periode :) da jeg blev snuppet, prøvede jeg så at finde andre måder, fx cloaking, keywordstuffing etc... :) men men det virker heller ikke helt efter hensigten, kun i en lille periode på 1½ år virkede det hos mig :) men så blev den taget af Google igen.

Så det kan absolut ikke betale sig.

Man kan jo sagtens komme tilbage igen, men som jeg har set og mærket så virker det som om at man lige skal kæmpe noget mere efter at have været taget af Google for at prøve at snyde dem. eller i mit tilfælde for at teste det.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Tinglev
Tilmeldt 30. Dec 10
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 07:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Som med så mange andre ting i verden, så kan det ikke betale sig at snyde med SEO, det kan godt være den går i starten, men i slutningen vil du altid få et rap over fingrene.

Vi må bare holde os for gode til den slags og forsøge at levere gode informative sider som folk også har interesse i at læse.

Der er også en lille alarm der går hvis man gentager samme ord for meget på en side og det trækker også ned, så alt med måde.

Fra Randers
Tilmeldt 7. May 10
Indlæg ialt: 54
Fra  Concrete5 Danmark Skrevet kl. 08:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej med jer,

OK, Så kommer der lige lidt skole...

Hvis du vil op i toppen på Google siderne så handler det om "relevans" - Og hvordan det så? Jo der er 4 ting der er vigtig på din webside:

1. META TITLE - Titlen på dine sider (skal være forskellige fra side til side).
Her er et eksempel: Maar Grafisk AV - Grafisk Design - Randers - Forside, Webdesign Webshop

2. Meta Description - En kort fyldestgørende beskrivelse af den enkelte sides indhold. Og ikke længere end 200 - 250 tegn. (Hvis du gør det rigtig godt, så er det den tekst Google bruger på deres beskrivende tekst - hvis du altså bliver listet!

3. Meta Keywords - Google har dog udtrykt at Meta Keywords ikke vil blive brugt længere, men efter mange diskussioner med kollegaer, er vi blevet enige om at det aldrig kan skade. Det er dog vigtigt at disse keywords afspejler indholdet af den enkelte side.

4. ALT TAGS - Dvs. billede tags. Alle billeder på din webside skal have ALT TAGS. Eksempel: Du har et billede af en gul bil, så vil et alt tag kunne skrives således: alt="Billede af en gul toyota".

Men i det store hele, så handler det om relevans og på den måde også en jævn udvikling på ens webside. Dette kan gøres ved at tilføje en blog, hvor du jævnligt kunne skrive om udviklingen i dit firma, gode tilbud o.s.v.

Google har selv udgivet en manual hvor de fortæller om retningslinier og om hvordan man gør. Du kan finde den her:

http://www.google.dk/intl/da/webmasters/docs/search-engine-optimization-starter-guide-da.pdf

Med venlig hilsen

Michael Jensen-maar
Maar Grafisk AV

Fra København
Tilmeldt 31. May 07
Indlæg ialt: 1528
Fra  37 oktober Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Rosenstand:

Sasa Kovacevic:
Jeg ved ikke om dette er et smart trick.

Det er ren nostalgi, Sasa. Det var sådan noget, vi sad og legede med i 1998-1999 og måske endda helt ind i 2000. Så blev Google gode til at spotte det algoritmisk (og læse CSS). Din ide er fin - den er bare en 10 år for sent på den. Holder du tempoet, vil du opfinde cloaking om et par år :-)

Haha ja - i et kort øjeblik tænkte jeg hold da op hvor er det en genial ide. SKAL jeg fortælle det til nogen eller holde det for mig selv Wink

Head of PPC hos Obsidian Digital Se mere på min profilside.

Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Indlæg ialt: 736
Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis jeg skal give dig et tip, Sasa, så læs det allermest basale om SEO først, så er du fri for selv at gå og udtænke ideer, som forlængst er forældede. Havde du læst en SEO-bog ville du vide, at det her var no-go og kunne spare en masse tid på det.

Det er ikke skrevet i en nedladende tone eller noget, men som sagt er det her trick forlængst gået på pension og du ville få meget mere viden ved at ofre noget tid på at læse en god SEO bog.

Bedste hilsner og held og lykke i kampen

Morten Vadskær

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Sasa Kovacevic:
Haha ja - i et kort øjeblik tænkte jeg hold da op hvor er det en genial ide. SKAL jeg fortælle det til nogen eller holde det for mig selv Wink
Jeg har også en ide... shhhh du må ikke sige det til nogen, det bliver kæmpe skridt og du kommer langt foran de andre... Men du kan gøre det at du lige over den tekst du ikke synes dine brugere sådan skal blive belemret med, putter et transparent billede, som du så laver 5000-10.000px højt. Du lægger selvfølgelig billedet og teksten under hjemmesidens footer, altså helt i bunden af sitet.

Så skal brugeren scrolle en halv killomet før de kommer til den tekst Stick out tongue

Det er gass Stick out tongue, jeg ved du kan ta det :)

Det er også afprøvet og ikke en god ide :)

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra København
Tilmeldt 31. May 07
Indlæg ialt: 1528
Fra  37 oktober Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er allerede igang!

Ej ja jeg kan tage det Cool 

Head of PPC hos Obsidian Digital Se mere på min profilside.

Fra København
Tilmeldt 8. Sep 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan varmt anbefale Torbjørn Flensteds nye bog: Grundbog i søgemaskineoptimering. Det er et glimrende opslagsværk og har hjulpet mig meget.

Held og lykke med din SEO herfra.

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)