Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det ikke et smart trick rent SEO mæssigt?

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 31. May 07
Indlæg ialt: 1528
Fra  37 oktober Skrevet kl. 00:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg ved ikke om dette er et smart trick. Jeg har endnu ikke prøvet det, så jeg ville høre med jer først. Google er ret vild med tekst ikke? Især tekst som omhandler det emne en given hjemmeside nu har.

Lad os tage denne scenarie.

Vi har hjemmesiden www.biler.dk

Det bedste denne hjemmeside kan gøre rent SEO mæssigt når det kommer til tekst, er at have en masse relevant tekst som har noget med ordet biler at gøre. Både synonymer osv.

Og her kommer min ide.

Når denne hjemmeside nu opretter en underside som fx hedder www.biler.dk/toyota.dk

Kunne den så i princippet ikke skrive en HELVEDSMASSE ord som biler, toyota, motorcykler, hurtige biler, søde biler, store biler, blå biler osv - altså rigtig meget tekst som rammer emnet!

Og når det så er gjort, give denne tekst samme farve som baggrunden så den besøgende ikke bliver forstyrret af en masse plader. Men teksten er der jo stadig og det kan Google lide.

Tager jeg helt fejl? 

Head of PPC hos Obsidian Digital Se mere på min profilside.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 00:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Øhhh du ved godt hvad Black hat SEO er ikke? Ellers kunne det være at du lige skulle tage at læse en del om det inden du begynder på at få nogle sjove ideer :)

Men nej det er ikke et smart trick, jeg gjorde det selv, for at teste hvor langt man kunne gå i forhold til Google, hvilket resulterede i at hjemmesiden blev fjernet fra Googles index, så den metode kan absolut ikke anbefales ;)

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Tilmeldt 1. Apr 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 00:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Mener da at Googles search bot læser HTML koden, du kan i princippet poste den hvor du vil i koden uden at den fremgår visuelt på siden. Googles search vil altså stadig opfange de mange keywords. Er dog ikke 100 % sikker

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 00:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Sasa Kovacevic:
... Og når det så er gjort, give denne tekst samme farve som baggrunden så den besøgende ikke bliver forstyrret af en masse plader. ...

Google om Skjult tekst og skjulte links

Kan ikke anbefales.

Fra København
Tilmeldt 31. May 07
Indlæg ialt: 1528
Fra  37 oktober Skrevet kl. 00:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Nå da da da :) 

Tak for det. Heldig at jeg ikke udførte den ide hva CoolYes 

Head of PPC hos Obsidian Digital Se mere på min profilside.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 00:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

lav en masse artikler på siden , der giver mening og der kan sagtens være alle ordene der skal bare være mange der videre formidler en masse viden , kræver dog en del arbejde men vi er jo iværksættere og vil vinde fordi vi er bedste til at videre formidle en masse viden

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra København
Tilmeldt 31. May 07
Indlæg ialt: 1528
Fra  37 oktober Skrevet kl. 00:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikael christiansen:

lav en masse artikler på siden , der giver mening og der kan sagtens være alle ordene der skal bare være mange der videre formidler en masse viden , kræver dog en del arbejde men vi er jo iværksættere og vil vinde fordi vi er bedste til at videre formidle en masse viden

 

Du har ret. Som sagt det var bare en ide :)

 

Head of PPC hos Obsidian Digital Se mere på min profilside.

Fra Herning
Tilmeldt 24. Feb 09
Indlæg ialt: 1017
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 00:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper Matthias Hansen:
Mener da at Googles search bot læser HTML koden, du kan i princippet poste den hvor du vil i koden uden at den fremgår visuelt på siden. Googles search vil altså stadig opfange de mange keywords. Er dog ikke 100 % sikker

Hej Kasper.

Jeg er ret sikker på, at googlebotten kun læser html koden, og ikke din webside, som sådan. Derfor er billeder heller ikke noget, du kan bruge til noget rent seo mæssigt, da google heller ikke kan se/læse billeder.

Google kan jo se hvilken farve din baggrunde er sat til, og hvis den ser tekst eller links i samme farve, indenfor samme html kode, så slår den alarm.

Jeg er ikke seo guru, men er ret sikker i min sag! Har du ikke hørt om BMW som røg af nettet, fordi de lavede hvid tekst på hvid baggrund?

Mvh

Michael Haahr

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 00:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Haahr:
... Jeg er ret sikker på, at googlebotten kun læser html koden, og ikke din webside, som sådan. Derfor er billeder heller ikke noget, du kan bruge til noget rent seo mæssigt, da google heller ikke kan se/læse billeder. ...

Når du skriver "webside" mener du så, at en webside ikke indeholder HTML eller?

Google læser (bl.a.) tekstindhold, men fortolker og analyserer også HTML-elementer på en webside - herunder grafik og billeder.

Via Alt-teksten (alt="billedtekst") kan du fortælle søgerobotterne, hvad din grafik repræsenterer/betyder. Så, jo - billeder og anden grafik kan sagtens have en SEO-mæssig værdi, hvis man bruger det fornuftigt.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 04:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Sasa Kovacevic:
Jeg ved ikke om dette er et smart trick.

Det er ren nostalgi, Sasa. Det var sådan noget, vi sad og legede med i 1998-1999 og måske endda helt ind i 2000. Så blev Google gode til at spotte det algoritmisk (og læse CSS). Din ide er fin - den er bare en 10 år for sent på den. Holder du tempoet, vil du opfinde cloaking om et par år :-)

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)