Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Black Hat eller White Hat - hvad mener DU er forskellen?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer.

Jeg vil stille jer et spørgsmål som jeg ofte selv tænker over, da jeg mener der er utroligt mange fortolkninger af ovenstående.


Jeg er klar over at der ligger faste rammer for hvad black hat og white hat er, og jeg har selvfølgelig også selv en holdning til dette.

 

Grunden til jeg spørger og søger denne viden er på baggrund af at jeg konstant møder forskellige holdninger og fortolkninger af ovenstående, ja selv blandt SEO professionelle.

Vi kan vidst godt blive enige om at comment spam, cloacking  etc. er black hat - så måske vi kunne gå lidt dybere og snakke omkring de metoder der ligger lige på grænsen (grey hat).

Syntes det kunne være interessant at høre jeres holdninger og meninger, da jeg ikke mener der fremgår en 100% klar facitliste på dette emne.

 

Tak :D! 

 

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

White Hat er optimering der ikke på nogen måde overtræder søgemaskinernes retningslinjer. Black Hat derimod, er overtrædelse af søgemaskinernes retningslinjer - helt firkantet set.

Næsten al effektiv SEO er ikke 100% hvid - sagen er nemlig den, at noget så simpelt som linkbuilding, i mange tilfælde er manipulation af den naturlige linkstrøm. Hovedparten af den effektive SEO der laves er dermed Gray Hat, en mellemting mellem White og Black.

/ Emil

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Og som lidt yderligere forklaring ...

Gray Hat = "lidt gravid" :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay - så lad mig give nogle konkrete eksempler så vi kan skabe lidt dialog.

 

Hvilken boks vil du sætte disse teknikker i?

 

1. at oprette blogs på amerikanske sites, med backlinks som formål og dansk tekst. Dette kan vel umuligt være et "naturligt" link flow og det kan vel heller ikke være for at nogen skal læse indholdet - men er det ensbetydning med at det er black/white/grey ? 

2. At lave artikler med indhold der ikke er rettet mod brugeren, men derimod søgemaskinerne og realese dette på blogs, artikel databaser etc?


jeg spørger ikke fordi jeg ikke ved noget om det - men fordi jeg gerne vil vide hvad i ved, og dermed evt. blive klogere selv :)  

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :

1 = Grey

2 = Grey/Black 

Men er som jeg personligt ser det, og tvivler på at nogen af delene ville have skadelig effekt medmindre man overbruger metoderne, det gælder vel primært om at lave en naturlig afvejning i forhold til hvad der er acceptabelt/uacceptabelt?

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)