Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan finder jeg en webudvikler til international projekt?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Apr 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

En kammerat (Økonomi-studerende, 22 år) og jeg (Webudvikler-studerende, 20 år) er startet på et stort international projekt. Vi vil udvikle et "afstemnings"-modul, som endnu ikke er set før.

Projektet kræver en stor sammensætning af kodning (PHP), database og Jquery-scripts. Jeg kan selv udvikle det krævende arbejde, men føler ikke at kodning er optimal nok, uden at få en anden til at validere det, eller komme med kritik. Min kammerat kan ikke dette, og det sætter mig alene tilbage.

Vi har begge lidt kendskab til iværksætteri. Men ingen store erfaringer, vi har også gjort os nogle tanker og research.

Det jeg godt kunne bruge var en webudvikler-partner med erfaring inden for PHP, SQL og Jquery til at være "second-view" på mine koder og komme med indput til projektet. Det må meget gerne være en med erfaring inden for opstart af virksomhed. Problemet er at jeg ikke kender nogen som har seriøsitet eller erfaring nok til sådan et projekt. Har selvfølgelig nogle medstuderende, men føler ikke de er på samme niveau og engagement som jeg. Projektet skal launches i flere forskellige sprog, vi har sat det mål: mindst 5 forskellige sprog før launching, og skal selvfølgelig udvides til flere sprog efterfølgende.

Derfor er mit spørgsmål: Hvordan finder jeg en webudvikler som kan komme med indput og kritik til projektets kode og funktionalitet?

Det vi regner med er en som vil hoppe fuldhjertet ind i projektet og som bliver en del af projektet og udviklingen. Personen skal ikke ansættes og have løn, nej personen skal være medejer af projektet, eller hvordan man nu gør det.

Så har I nogen tip til hvordan man finder sådan en person?

En anden ting er; Skal man være bange for at man beskriver for meget af projektet offentlig (i henhold til folk som vil tage idéen før os?)

På forhånd tak for svarende.

 

Med venlig hilsen

Joachim.

Fra København
Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 588
Fra  Mogenshoj.dk Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Bare det, at du selv kan kode er en stor fordel i forhold til størstedelen af de øvrige indlæg der søger samarbejdspartnere (til programmering), hvor det mere er gratis arbejdskraft der søges.

Jeg kunne muligvis godt være interesseret, afhængigt af lidt udbydende spørgsmål :)

- Hvor i landet befinder i jer?

- Hvor meget tid forventes denne partner at skulle investere i projektet?

- Hvad er tidshorisonten for lancering?

- Hvad er forretningsmodellen? (hvordan vil i tjene penge)

- Hvor 'godt' er/bliver det kodet? (bruger i et framework, er det object-orienteret eller procedual, mv.)

- Er det primært 'code review', arkitektur og sparring denne partner skal bidrage med? Eller også en større del af programmeringen?

- Selvfølgelig hvad er ideen? (som du nok ikke bør uddybe offentligt, hvis den er god nok)

Tilmeldt 4. Apr 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads,

Jeg blev kontaktet af RunIT, som er nogle studerende på Aarhus universitet, de lyder til at have styr på det at opstarte virksomhed, og webudviklere er de også. Så vi har valgt at tage en chance og forklarer dem projektet og håbe de vil hjælpe med det.

Så ellers tak, jeg skal nok henvende mig hvis det andet går i vasken.

 

Tak herfra.

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Min generelle betragtning er at "hvis det virker er det ligegyldigt hvad der er under hjelmen".

Min sædvanlige reference i disse spørgsmål er fra Robert Kiyosaki:

"Alle kan lave en bedre burger end McDonalds, men det betyder ikke at de laver flere penge. Det McDonalds kan er at lave en forretning omkring det at sælge en gennemsnitlig burger"

Hul i at det er grimt under hjelmen, lav det som du vil, når pengene fosser ind ansætter du en der er dygtigere end dig selv til at rette i det. Du bliver sikkert aldrig tilfreds alligevel med det hele, men du er nødt til at skube noget ud over kanten for at kunne tjene penge - og ikke mindst teste konceptet.

Jeg har ofte selv samme blokering som softwareudvikler, men jeg synes det er vigtigt at sælge det ligeså snart det kan hænge sammen, man kan sagtens sælge software der er 80% færdig, det gør alle, ALLE!

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)