Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sagsøgt, men ikke råd til advokat - Hvad gør jeg hvis min sag er rigtig god?

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

henrikladefoged:
og også selvom jeg har talt med dem over telefonen og forklaret min sag og mine holdninger. Lige lidt hjalp det.

Må Du ALDRIG GØRE.

Send mig en PB med en e-mail adresse, så sender jeg dig en mail med navn på en advokat der måske kan hjælpe dig.

Slå koldt vand i blodet.

De kan ikke sende dig regninger for en ydelse Du ikke har bestilt.

Køb ren argan olie her

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Advokater sender da ikke påkrav pr email?

De bliver fremsendt som anbefalet brev.

Det lyder som et scam.

Tjek firmanavnet, og kontakt så firmaet via det telefonnummer som findes på deres hjemmeside som du vel at mærke googler dig frem til (ikke ved at klikke på deres link i emailen)

Du skal ikke kontakte dem via det telefonnummer der står i emailen, da det jo kan være hvem som helst.

Jeg har hørt/læst at netop denne form som du nævner her, er den nyeste form for scams, så tag for din og vores skyld lige at tjekke op på det firma straks i morgen mandag.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 539
Fra  Minutdesign Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

For det første så skal du stoppe enhver kommunikation som ikke er pr. brev.

For det andet, så går jeg ud fra at det er erhvervsmæssigt og så hjælper advokatvagten ikke. 

Når/hvis du bliver stævnet, så behøver du ikke give møde ved en advokat. Det betyder ikke at du ikke kan have juridiske argumenter.

Når du får stævningen vil din modpart have en påstand. Da din modpart er repræsenteret ved en advokat vil der være henvisninger til relevant lovgivning.

Hvis du så laver en lille redegørelse omkring hvorfor du mener du har en god sag, - så kan en advokat med begge jeres påstande vurdere hvor du står rent juridisk. Har du en tabersag, så kan din advokat foreslå et forlig som sagtens kan ligge indenfor de 10.000 kr. inkl. din advokats salær.

En domstol er meget nærig både hvad angår erstatninger men også advokatsalærer, så selvom det skulle komme dertil at du taber en sag i retten, - så får det store advokatfirma ikke deres fede salærer hjem. Du skal selvfølgelig betale din advokats fulde pris.

Mit råd ville være, - at når du nu har lukket siden - så afventer du hvad de foretager sig. Hvor ærgerligt og uretfærdigt det måtte være, så synes jeg ikke at du skal tage kampen. Omvendt så skal du heller ikke betale noget til dem.

Så slå koldt vand i blodet. 

Tilmeldt 3. Apr 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :

henrikladefoged:
2) Lad være, og find penge til at hyre en advokat der kan hjælpe mig. Her risikerer jer at komme i dyb gæld, måske indtil sagen er overstået. Og for at være helt ærlig, er dette præcis hvad jeg er bange for. Jeg har haft et sidejob som har holdt mig kørende mens jeg udviklede mit produkt, men jeg vil jo blive nødt til at flytte fra lejligheden, miste job og penge osv., hvis modstanderen gør det godt. I værste fald, vil jeg måske ikke være i stand til at finde økonomiske midler nok, til at gennemføre sagen eller til at vinde den. Jeg vurdere forholdet til min bank, at være "student-middel".

For visse sager er det muligt at få fri proces, hvilket betyder at statskassen betaler advokatens udgifter.

Indtægtsgrænsen for at opnå fri proces ændres hvert år.

Herudover kan du evt. have mulighed for at opnå retshjælpsdækning fra dit forsikringsselskab.

Den typiske familie-/husforsikring har en retshjælpsdækning der dækker sagsomkostninger for max 75.000. - 125.000 kr., ligesom der typisk er en selvrisiko der andrager 10% af sagsomkostningerne, dog min 2.500 kr.

For at opnå retshjælpsdækning skal der indsendes ansøgning til forsikringsselskabet, der skal godkende at yde retshjælpsdækning.

Det bedste du kan gøre er som allerede nævnt herinde, at kontakte en advokat eller advokatvagten. Derudover kan du kontakte dit forsikringsselskab og høre om de vil yde retshjælpsdækning.

Tilmeldt 13. Feb 06
Indlæg ialt: 381
Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal under ingen omstændigheder betale noget som helt til dem. Jeg nægter at tro på at et anerkendt advokatfirma ville sende sådan et krav per email. Ring til dem og bed advokaten uddybe sine argumenter - erkend ingen ting og optag samtalen på bånd (ja det må man godt du må bare ikke offentligøre den).

Kan jo være en konkurrent som bare vil dig ondt og forsøger at lægge en konkurrent i graven med trusler.

 

Send mig en pm hvis det er.

Tilmeldt 4. Aug 10
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Forstår slet ikke du tænker at du vil betale dem eller at du allerede har lukket din side...

 

Når du har lukket din side er det så fordi du selv mener at det er forkert at du har den? Ellers skal du jo ikke lukke den... Hvis du har rettighederne over siden, så kan de ikke forlange at du lukker den, med mindre de vil køre en retsag.

Og hvis de ligger sag an, og du står godt så kan du søge fri proces - som også er blevet skrevet tidligere. Men det er staten der vurdere sagen, hvis de menere at du har stor chance for at vinde, så yder de som regel hjælp, og så skal den der taber betale honorar til din advokat, og hvis du mod deres forventning taber så betaler staten.

Alternativt så har retten en forpligtelse til at rådgive dig så du selv kan stille op og forsvarer dig selv, så skal du ikke have en advokat - det koster ikke andet end tid, og sidste mulighed er at retten beskikker en advokat til dig.

Så du har flere muligheder for at tage retsagen uden at det vil få store økonomiske konsekvenser for dig.

 

Og der er ingen store anerkendte advokat firmaer der sender e-mails til nogle der skal betale dem penge, de sender breve. Så virker meget utroværdigt. mere som trusler end et reelt advokat firma der stå bag...

Tilmeldt 13. Feb 06
Indlæg ialt: 381
Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Af ren nysgerrighed hvad er det for et slags produkt du har haft på siden eller er det noget som står på siden de har tudefjæs over?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

henrikladefoged:
Men problemet er, at hvis jeg ikke indbetaler pengene, så lægger de sag an. Og det tror jeg de gør, på baggrund af de klienter de har (store organisationer) og manglende teknisk viden indenfor mit produkt.

Min erfaring med den slags sager, og de store advokatfirmaer er, at de stort set aldrig har til hensigt at køre en retssag. Særligt hvis den er så tvivlsom som du har fået vurderet den til.

Det du har fået er det der i folkemunde kaldes et "trusselsbrev" - de forsøger ganske enkelt med bål og brand at true dig til at gøre som de ønsker. Da de fleste, som du, er helt uerfarne med retssystemet bliver man naturligvis bange, når an får sådan en trussel.

Men bare rolig. Retssystemet er ikke helt så farligt, som de kunne lyde. For det første tror jeg aldrig at de vil stævne dig. Og for det andet, hvis de endelig gør det, så lyder det som en sag der falder ind under "småsager". De par stykker af den slags jeg har været indvolveret i har hver gang været klaret med et telefonmøde mellem modparten, dommeren og jeg.

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1291
Fra  Conseo Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik

Hvad er status på sagen?

Tilmeldt 3. Apr 11
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Efter at have talt med adskillige rådgivere, har jeg betalt pengene til den deadline der blev sat.

Som sagt var det et stort selskab, og sagen var principiel nok til at firmaet der truede med at sagsøge mig, ville gå hele vejen hvis ikke jeg gav dem hvad de ville have. Og de har ganske enkelt så store navne og så stor økonomi bag dem, at den højst sandsynligt ville ende i lands- eller højesteretten, hvilket vil betyde enormt høje omkostninger for mig.

Så selvom det er muligt for mig at vinde den, vil det koste mig mange penge indtil den er vundet. Jeg leder nu efter andre måder at bruge mit produkt på, enten gennem et salg eller andre mulige anvendelser, der ikke opfordrer til at få sager i nakken.

Jeg vil gerne takke alle de mennesker der har hjulpet mig. Det har været en stor hjælp, og jeg er dybt taknemmelig for det. Mammut!

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)