Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fragt fra USA

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Hjallerup
Tilmeldt 3. Apr 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folks :-)

Jeg er begyndt at sælge nogle varer jeg får hjem fra USA. De sendes i kasser på ca. 20 x 20 x 80cm og kasserne vejer 2-3kg. Jeg har fået de første varer hjem med TNT og selvom jeg har fået 4-5 kasser ad gangen har fragtprisen været horrible 4.000-5.000kr, d.v.s. ca. 1.000kr pr. kasse. Til gengæld er kasserne nærmest kommet hurtigere hjem end Post Danmark kan levere en pakke på Sjælland :-) Men hvis jeg skal have en fornuftig forretning ud af dette så kan jeg ikke betale 1.000kr i fragt pr. kasse og søger derfor et billigere alternativ. Det gør ikke noget at fragten-tiden bliver længere, evt. 1-2 uger, hvis prisen er derefter. Evt. kan jeg acceptere op til en måned, igen afhængig af prisen. 

Så hvad gør jeg? Nogle forslag til fragtfirmaet og løsninger? 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas

 

Det lyder som du bruger en kurer løsning, hvilket er den absolut dyreste form for fragt. Kurerfirmaerne har også nogle løsninger som er lidt langsomme men som er noget billige.

Når du har min. 4-5 kasser pr. gang vil jeg anbefale dig at vælge helt almindelig luftfragt som vi blive lagt billigere for dig. Leveringstiden vil max være 5-6 dage.

 

Mvh

Ravn

 

Fra Hjallerup
Tilmeldt 3. Apr 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Fremover regner jeg med at få 10-15 kasser hjem ad gangen. Hvem kan jeg vælge til at udføre "helt almindelig luftfragt"? 

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas,

Ja den er helt gal... men det er den tit med TNT, hvis man ikke fortæller helt klart hvad man har brug for og hvad man vil betale.

Jeg synes du skal kontakte de med normale kurerfirmaer DHL, UPS, FEDEX når det nu er  USA vi taler om. Så beder du om et tilbud på fragt med fokus på dune størrelser og vægte. Dvs du skal selv styre processen = booke hos den der nu er billigst forlang All In priser.... du undgår nok ikke lidt olie tillæg... Vær opmærksom på at hvis din afsender anmelder forsendelser hver for sig for du lov til at betale for hver forsendelse.... i dit tilfælde ville det nok være smart at anmelde som en sending med multiple colli.

Du kan også benytte dig af speditører, der booker for dig og hvor du benytter deres key account rabatter... det kan være et opk alternativ til at bokse rundt med de store kurer virksomheder hvis du ikke har et pænt antal pakker...

Jeg vil tro du kan få sådan en pakke hjem for omkring DKK 300-400 uden nogen problemer, og så er den fortoldet og lige at gå til....

Spørg evt. om de forskelliges "Economy" produkter hvis du kan leve med 4-5 dage til levering.... man betaler som regel for det man bestiller....

Mangler du lidt hjælp kan du sende mig en PM, så ser vi på det for dig så du får en god aftale i hus...

//

 

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Landberg:
Fremover regner jeg med at få 10-15 kasser hjem ad gangen. Hvem kan jeg vælge til at udføre "helt almindelig luftfragt"? 

Ved de mængder du nævner nu ... Du bør checke nogle stykker hver gang du skal have varer hjem, så tjener du hurtigt en ½ dagløn og så bruge alm. luftfragt...

Få All In priser leveret hos dig inkl. fortoldning hos dem du spørger.....så kan du sammenligne priserne bedre.... smart valg at få større sendinger hjem... få altid 3-5 bud hjem indtil du finder ud af hvem du klikker med og hvem der har en ordentlig rate

Mest almindelige for alm. luftfragt er afgang tirsdag og til weekenden, da man konsoliderer sine sendinger i egne luftfragt containere....

 

Geodis Wilson

Kuehne+Nagel

BWS

DHL (Luftfragt ikke kurer)

 

 

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Landberg:
Fremover regner jeg med at få 10-15 kasser hjem ad gangen. Hvem kan jeg vælge til at udføre "helt almindelig luftfragt"? 

Hej igen Thomas

Det er meget fint hvad Exportinnovation skriver han glemmer bare lige at tage højde for at dit godt at såkald volumen godt, hvlket vil sige at du skal betale for flere kg end godset rent faktisk vejer. omretnings fktoren for alm. luftfragt er 167 kg/ kub.m.  kurer er 200 kg / Kub.m.

Ved kurer vil du skulle betale for 6,4 kg pr. kassse men ved alm. luftfragt skal du kun betale for 5,3 kg. pr. kasse.

Jeg vil anbefale dig at du ringer til nogle danske speditører og høre hvad de skal have for at få goset hjem, bed atlid om et skriftligt tilbud baseret på  "ALL IN " priser.

Min erfaring er at de store speditører har de bedste priser. En anden mulighed at at prøve hos link logistics som kan tilbude dig gode kurer og almndelig luftfragt priser.

 

Geodis wilson

Scan global

DVS

Evt. Damco (Mærsk ejet)  de er sultne

 

Mvh

 

 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Landberg:
Fremover regner jeg med at få 10-15 kasser hjem ad gangen. Hvem kan jeg vælge til at udføre "helt almindelig luftfragt"? 

Hej igen Thomas

Det er meget fint hvad Exportinnovation skriver han glemmer bare lige at tage højde for at dit godt at såkald volumen godt, hvlket vil sige at du skal betale for flere kg end godset rent faktisk vejer. omretnings fktoren for alm. luftfragt er 167 kg/ kub.m.  kurer er 200 kg / Kub.m.

Ved kurer vil du skulle betale for 6,4 kg pr. kassse men ved alm. luftfragt skal du kun betale for 5,3 kg. pr. kasse.

Jeg vil anbefale dig at du ringer til nogle danske speditører og høre hvad de skal have for at få goset hjem, bed atlid om et skriftligt tilbud baseret på  "ALL IN " priser.

Min erfaring er at de store speditører har de bedste priser. En anden mulighed at at prøve hos link logistics som kan tilbude dig gode kurer og almndelig luftfragt priser.

 

Geodis wilson

Scan global

DVS

Evt. Damco (Mærsk ejet)  de er sultne

 

Mvh

Ravn

 

 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Landberg:
Fremover regner jeg med at få 10-15 kasser hjem ad gangen. Hvem kan jeg vælge til at udføre "helt almindelig luftfragt"? 

Hej igen Thomas

Det er meget fint hvad Exportinnovation skriver han glemmer bare lige at tage højde for at dit godt at såkald volumen godt, hvlket vil sige at du skal betale for flere kg end godset rent faktisk vejer. omretnings fktoren for alm. luftfragt er 167 kg/ kub.m.  kurer er 200 kg / Kub.m.

Ved kurer vil du skulle betale for 6,4 kg pr. kassse men ved alm. luftfragt skal du kun betale for 5,3 kg. pr. kasse.

Jeg vil anbefale dig at du ringer til nogle danske speditører og høre hvad de skal have for at få goset hjem, bed atlid om et skriftligt tilbud baseret på  "ALL IN " priser.

Min erfaring er at de store speditører har de bedste priser. En anden mulighed at at prøve hos link logistics som kan tilbude dig gode kurer og almndelig luftfragt priser.

 

Geodis wilson

Scan global

DVS

Evt. Damco (Mærsk ejet)  de er sultne

 

Mvh

Ravn

 

 

Fra København
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas,

Vi har igennem tiden fået nogle rigtig gode priser fra DHL. De er også superflinke. Giv evt. Martin Price(engelsk udtale) et kald på +45 43 66 73 23.


Et andet firma vi også har anvendt, hedder Link Logistics og iflg. deres prisudregner, kan jeg se det vil koste kr. 722 for 1. kasse af det du importerer. Det er så vel at mærke med 2 dages leverings tid. Selvom Link bruger UPS, som leverandør er de sjovt nok billigere. Du finder dem på www.linklog.dk el. ring. tlf: 70 10 45 00 og spørg efter Kim Nestrup. De har altid god service.

Senest er der en sending på vej hjem fra Norge med Bluewater Shipping. Deres priser virker også rimelige, så dem kan du evt. også prøve at ringe til. Har ikke lige noget nummer her.

Hvis du skal have prisen helt i bund på fragt, skal du nok ud i noget søfragt. Regn med at det samtidig kræver større kvantiteter afsendt.

Held og lykke med det

Jacob

 

 

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:
Det er meget fint hvad Exportinnovation skriver han glemmer bare lige at tage højde for at dit godt at såkald volumen godt, hvlket vil sige at du skal betale for flere kg end godset rent faktisk vejer. omretnings fktoren for alm. luftfragt er 167 kg/ kub.m.  kurer er 200 kg / Kub.m.

Jeg ved ikke hvorfor Ravn stammer i tråden 3 gange og ikke læser det hele, men han må have sine grunde...

Jeg kan så ydeligere fortælle at man sagtens kan forhandle sig til andre omregningsfaktorer både på sø, bil og luft...Det er jo stadig prisen pr. sending der skal vurderes og ikke omregningsfaktorerne...

Det kræver selvfølgelig at man handler og forhandler, det er ikke kun Damco der er sultne, det er alle speditører altid, så det skal du bare bruge til din fordel

Om man får de bedste priser ved de store er ikke givet på nogen måde, det må også være derfor Ravn modsiger sig selv og anbefaler at checke Link Logistics... Men det kan som end sagtens være de passer godt sammen med jeres mængder mængder.

Men tag en ordentlig omgang blandt de nævnte og se hvor der kommer noget fornuftigt fra....

//

 

 

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)