Hvis du ønsker at dine websider skal rangere bedre i søgeresultaterne, så skal du ikke bruge tid på meta-keywords - de har (for tiden) ingen reel værdi, når det handler om rangering i søgemaskinerne.
For det første vil meta-descriptions og meta-keywords ikke direkte påvirke din placering i søgemaskinerne, men snarere gøre de resultater hvor du dukker op mere appellerende (hvis det laves rigtigt). For det andet kan du ligeså godt spare dig besværet med meta-keywords, det er uden betydning.
Når det kommer til dine meta-descriptions, så vil jeg mene at det er vigtigt at være meget opmærksom på to ting:
Undersøg hvilke søgeord der oftest bliver brugt som indgang til dine forskellige produkter, og udarbejd så dine meta-descriptions så de indeholder de mest populære. På den måde er der større chance for at Google vælger at bruge dine descriptions frem for et udsnit af siden. Samtidig vil søgeordene jo blive markeret med fed i søgeresultatet, og din side vil virke mere relevant for den enkelte bruger, hvis det specifikke ord eller den specifikke sætning de søgte på, går igen i de forskellige resultater der dukker op i Google.
Brug ikke flere tegn end Google maksimalt viser - det er jo hul i hovedet at sidde og skrive tekst der alligevel ikke bliver vist, og samtidig slipper du for at der opstår halve sætninger, der hvor Google har skåret dig af.
Der er selvfølgelig mange flere aspekter i en god meta-description, men synes selv at de her to råd er temmelig nemme at gå til :-)
Mængden af relevant indhold og linkbuilding. glem metatags og neeeeeeeej lav dem hvis nu den faktor skulle komme til at spille ind igen. Så læge de ikke tæller ned i det samlede regnskab, så lav dem for så får du også sat hele processen fast på rygraden. Meta description er god også for dem der finder siden på google.
For det første vil meta-descriptions og meta-keywords ikke direkte påvirke din placering i søgemaskinerne, men snarere gøre de resultater hvor du dukker op mere appellerende (hvis det laves rigtigt).
Vil du gerne uddybe hvordan du mener at meta-keywords kan gøre resultaterne mere appelerende?
bruge ikke domæne navn 2 gange i titlen det er ikke afgørende med titlen hvor i ligger helt i google men i får flere urelevante klik fra google af vis står mere om hvad siden omhandler i titlen og udnyt da også alle 67 tegn google viser
flere links er dog vigtigste da i kun har 24 back links
arbejde dog også med under titler på siden h1 og h2, det giver lidt i søgemaskinerne og gør siden mere overskueligt, der er nærmeste ingen overskrifter på siden
Vil du gerne uddybe hvordan du mener at meta-keywords kan gøre resultaterne mere appelerende?
At bruge meta keywords kan rent faktisk gøre det lidt mere appellerende, men ikke i sig selv på Google og andre søgemaskiner. Men i forhold til sociale medier, især social bookmarks.
Så tænker du sikkert hvorfor :) det ville jeg også gøre egentlig hvis ikke det var sådan at mange sociale bookmarking sider tager brug af disse keywords som findes på en given side, til deres egne tags/keywords/category sider.
Dette kan spare en for en del tid ikke at skulle skrive disse sammen med en bookmark. og dermed når man langt flere bookmarks på den samme tid som man før brugte på det uden at have disse meta keywords indskrevet, hvilket jo så kan resulterer i bedre placeringer på søgemaskinerne :)
Så den vej rundt kan det faktisk være lidt appellerende :)
Men det er nok ikke det TheisM mener. Men aner det selvfølgelig ikke :)