Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken trådløs netværksløsning?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Mar 07
Indlæg ialt: 245
Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle i skarpe hoveder :)

Jeg har et hus på 3 etager, hvor min netforbindelse kommer ind i kælderen. Der har jeg så en Dlink Dir-655 til at sidde som sådan set virker fint, når man er tæt på den..

Kommer jeg op på 1. salen eller det fjerneste hjørne, så er der næsten ingen signal.

Det jeg ønsker er en trådløs dækning som kan dække hele huset, og det meste af haven.

Det jeg forestiller mig er måske to access point, en i kælder og en på 1.sal til at dække huset, også evt. en udendørs antenne på gavlen.

Men hvilket udstyr skal jeg bruge?

Kablingen skal være gigabit og det trådløse "n".

Hvilke forslag har i til udstyr? Det er ikke highend firma netværk, men privat hjemme netværk..

På forhånd tak, og fortsat god søndag ;)

De bedste hilsner
Jesper Thorup

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige købt en Apple Airport Express ... og jeg må indrømme jeg blev imponeret og netværket i den, den understøtter både bridge og AP mode, og det er også muligt at sætte dem op til at roame. De koster så godtnok 1300kr stykket.

Jeg har også rigtig gode erfaringer med den her:

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=cisco+access+point&sp=all&pid=484580

 

Bottom line er at uanset hvilket af de billige mærker du køber får du problemer, jeg har prøvet det hele, Netgear, Asus, D-Link og hvad de ellers alle sammenheder. Mine forældre har næsten samme setup, dog er det en tre-længet gård istedet for 3 etager, med et accesspoint i de to yder-længer og det har aldrig rigtig fungeret ordentligt med de billige access points. 

Fra Ishøj
Tilmeldt 26. Mar 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må gerne lige komme med flere informationer om hvad huset er lavet af..

Det betyder nemlig meget hvad de er lavet af..

Samt hvad er din max pris.. For kender nogle produkter som burde kunne klare dette. men det koster over 6.000.-

Dog vil den kunne sidde på 1.sal og så virke overalt.!

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Mar 07
Indlæg ialt: 245
Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er et murstens hus, med træ etage adskillelse...

Prisen ved jeg ikke lige.. Det skal være noget der virker, dog syntes jeg 6.000 lyder af meget..

De bedste hilsner
Jesper Thorup

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Mar 07
Indlæg ialt: 245
Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Mikjær Christensen:

Jeg har også rigtig gode erfaringer med den her:

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=cisco+access+point&sp=all&pid=484580

Så hvis jeg nu køber eks. to af dem her også smider en på første salen og en i kælderne.. 

Kan det laves sådan at den ene "arver" alle indstillingerne fra den anden?

De bedste hilsner
Jesper Thorup

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)