Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dedikeret server pris og forslag?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har en kunde der skal have et tilbud på en dedikeret server - ikke virtuel.

Der skal være Debian på serveren, to-tre IP numre, trafikken skal være fleksibel - men må gerne koste lidt.

Samtidig skal der være backup mulighed, root access.

Hardware: muligvis Quad core Xeon, 4-12Gb ram, ~200-500Gb harddisk i raid 5 hvis muligt.

Strømstyring (genstart via admin interface).

Hvilke firmaer anbefales der, har nogen et godt tilbud? Eventuelt reduceret prismæssigt af et "Hostet af XXXX firma" i bunden af en PR 4/10 - vist på samtlige sider der er google indexeret på en side med ~6k sider i Google

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Send mig endelig en Privat Besked hvis det virker :) Ellers post her, eller mail mig på min e-mail adresse listet på denne side: PHP Freelancer

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Har fået et par interessante forslag, men der er plads til flere.

Det skal absolut være dansk backbone - uden diskussion.

Som jeg er orienteret taler vi om ~8.000 til 10.000 unikke daglige besøgende med ~80.000-120.000 sidefremvisninger, jeg har været Freelancer PHP udvikler for kunden gennem næsten et år, serveren PT kører med Apache & MySQL på en Win2k8 maskine, hvilket ABSOLUT ikke er acceptabelt.

Jeg er tidligere Linux / Unix administrator og kan sagtens selv håndtere driften af Linux boxen, men en plain Debian installation forventes, uden at der er nogen access fra jer - vi laver root pass om og forventer ikke i går i singleuser mode med mindre vi beder om det.

 1 Kan vi sætte en USB ekstern 1Tb til til vores egen Bacula backup

2 Kan vi samtidig få jer til at backe folder op med website + SQL dumps?

 Kan du give et CIRKA prisoverslag på månedlige udgifter ved:

200-500 Gb trafik
Overvågning
Strømskinne vi kan kontrollere og genstarte med Installation af boxen Backup af boxen - eventuelt full hver søndag og incremental dagligt - med 4 uger tilbage backup. Alternativ kan vi smide en USB backup med bacula backup på til hurtig restore.
NB: Vi kommer IKKE til at trække ret meget på jeres support afdeling da jeg er prof Linux admin, men vi vil dog gerne have et hotline til at få fat i en sysadmin døgnet rundt.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)