Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udløbet webhostingabonnement - hvordan får jeg fat på domainet?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Nov 10
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer!

Jeg har kik på et domainnavn, som jeg gerne vil have.

Når jeg går ind på domainet, vises en side fra one.com, hvor der står "Advarsel. webhosting abonnementet for dette domaine xxxxxx.dk er udløbet og afventer fonyelse og sletning. Mist ikke dit abonnement, hvis du er abonnementen, så forny det nu, for at undgå at miste data og miste dit domaine". På dk-hostmaster.dk kan jeg se ejerens navn og adresse, og at domainet blev oprettet i 2003. Når jeg søger på krak, ser det ikke ud til, at ejeren bor på adressen længere og for mig ser det ikke umiddelbart ud til, at der sidder en ejer et eller andet sted og brænder efter at forny sit domaine.

One.com sagde, at jeg bare skulle vente en månedstid, så ville det blive ledigt, hvis ikke ejeren fornyede det. Det er ny 2 måneder siden.

Er det fordi jeg blander hosting abonnementet sammen med det at råde over domain navnet? Er der nogen, der har erfaringer med noget lignende og/eller råd til, hvad jeg kan gøre ud over at vente?

Tak.

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

det du skal gøre for at få fat i domænet, er at skynde dig herind: https://www.dk-hostmaster.dk/selvbetjening/venteliste/?no_cache=1 

 

her kan du registrere dig på venteliste, så snart domænet ikke bliver betalt og udløber, vil du få det tildelt automatisk af dk-hostmaster, hvis du er den første på ventelisten.

det er ligegyldigt om vedkommende betaler sin webhosting eller andet, det handler om at der skal betales for domænet til dk-hostmaster for at opretholde sin ret/ejerskab af domænet.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, måske... i tilfælde af, det er et DK domæner betaler du leje til Dk hostmaster, upåagtet af hvor du har domænet til at pege hen (surftown, one o.s.v.). Er du uheldig er domænet forudbetalt i 5år, er du heldig bliver det ledigt om et par dage. Det du kan gøre er at skrive dig på en ventelisten for domænet. På den måde får du forkøbsret, men det koster også et eller andet gebyr - mener det er ca. 50 kr om året for at være på venteliste.

Alt dette kan du læse mere om på www.dk-hostmaster.dk.

 

Tilmeldt 24. Nov 10
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Super! Tak for de hurtige svar - jeg vil fluks skrive mig på venteliste (som den første) Smile

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Alternativt kan du henvende dig til "ejeren" og høre om han vil sælge :)?

Fra København
Tilmeldt 22. Feb 11
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Den kan være lidt farlig, for så ved vedkommende jo at der er efterspørgsel ... og så stiger prisen

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)