Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bliver jeg snydt eller er danmark bare et dårligt land for selvstændige? =)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Apr 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 00:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Dette bliver en lidt kort og ikke så informativ tekst, da jeg helst ikke vil udlevere mig selv, eller min partner og vores virksomhed, men:

 

Vi har arbejdet sammen i vores webshop i snart 1 år - i den tid har vores webshop solgt for 410.000kr - vores indkøb er fornuftige og avancen er fornuftig. Eksempel: Vi køber en vare til 8kr stykket, sælger den til 40kr - eller en vare til 200 kr og sælger den til 450 kr. 

Beløbet på de 410.000 kr er udelukkende det vores webshop tæller sammen, - det er altså salgsprisen med moms og alt inklusiv porto betalt af kunden. 

I vores firma deler vi det 50/50, men han fører regnskabet og konti er i hans navn etc. Hver måned regner han på hvad vi har tjent, og udbetaler så mig halvdelen af overskuddet, efter vi har indkøbt nye varer mv.

I løbet af det år vi har kørt har jeg fået udbetalt ca 30.000 før skat. Dvs vores total profit er på 70.000 ifølge hans udregninger.

 

I mine ører lyder det helt sindssygt lavt - at en omsætning på 410.000 kr giver en ren profit på 70.000 - det skal siges vi har udgifter til porto, naturligvis, webhotel ( lav omkostning ) og et par tusinde på label printere mv, men ikke noget der er stort.

Det skal også huskes at det her er kun omsætningen, det er ikke firmaets værdi i varer vi taler om.. 

 

men - lyder ovenstående, for nogle af jer kloge hoveder som et realistisk beløb eller lyder det helt forkert? Jeg er klar over der er mange variabler, og vil heller ikke male fanden på væggen - men jeg vil omvendt også gerne sikre mig at alt går til som det skal! 

 

Håber på hurtigt svar - og tak på forhånd!

Tilmeldt 20. Jul 08
Indlæg ialt: 225
Skrevet kl. 00:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Din partner skal jo minumum lave et årsregnskab til Skat. Det kan du også få brug for, idet Skat kan indkalde det til nærmere gennemgang. Regnskabet vil give dig et indtryk af, om du bliver snydt eller ej.

Beskyt dig og din familie mod jordstråler, elektrosmog og radon - se hvordan på www.basishelse.dk

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 00:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes det lyder ganske sandsynligt og helt normalt at du har et overskud på 70.000 kr. ud af en omsætning på 410.000 kr. i en webshop med vareindkøb.

Bare som eksempel et regnestykke som det kunne se ud:
(herunder er vareindkøb estimeret som halvdelen af oms., da der også skal indregnes spild, usolgte produkter, tab osv.)

omsætning på kr. 410.000 inkl. moms
-moms: kr. 82.000
ialt omsætning uden moms: kr.  328.000
- vareforbrug : kr. 164.000
Dækningsbidrag : kr. 164.000
- Diverse udgifter til virksomhedsdrift: kr. 50.000,-
Overskud ialt: 114.000,-
 

Herudover ligger der formentligt indkøb af varer eller driftsmidler som er afskrevet, og derved skal trækkes fra overskuddet. Jeg har desuden sat udgifterne meget lavt i ovenstående, så det lyder ganske sandsynligt at i rammer kr. 70.000,- i virksomheds overskud.

Det burde dog kunne se det hele på virksomhedens årsregnskab, forhåbentlig er der levet lavet et sådant (eller er et på vej).

 

 

 

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 00:43
Hvor mange stjerner giver du? :

og iøvrigt, så brug de håndører det koster at få en revisor til at lave jeres årsregnskab, så er både du og din partner mere sikre på at der er orden i tingene.

Hvis i selv bogfører det hele, så kan en revisor sikkert lave jeres årsregnskab og selvangivelser for kr. 10.000 (altså 5.000 pr. mand før skat, dvs. ca. 2500 pr. mand efter skat).

Det er penge godt givet ud efter min mening, da en revisor også kan give jer en del rådgivning med på vejen og sørge for at der skattemæssigt ikke går for meget kludder i den.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14997
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis I driver virksomheden sammen, så har du vel også adgang til regnskabet? Ud af det kan du hurtigt se, om der er noget galt...

Men umildbart så lyder det ik helt forkert...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 1. Apr 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 01:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

 

først og fremmest tak for de hurtige svar.


Jeg får også adgang til årsregnskabet så værre er det ikke, men derfor er det jo meget rart at vide om det ser ud til at stemme eller om der er grund til bekymring.

Mhs til revisor, så er det hele lidt specielt på måden det kører på og det vil jeg undlade at komme ind på, men jeres overordnede svar er meget hjælpsomme - tak for det! :)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)