Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

No follow og google

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 11. Sep 07
Indlæg ialt: 515
Fra  Blacksnow.dk Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :

KTJ-Media.dk:

Grunden til jeg skrev "Hvor har du fra at de ikke har nogen effekt internt?" er fordi det svar der var givet ikke på nogen måde var uddybet, hvilket helt sikkert vil gøre at andre der læser tråden på det tidspunkt ikke ligefrem blev beriget med information som underbyggede det der blev sagt. jeg havde kun lidt tid til lige at skrive, så det var hvad jeg nåede at formulerer :)

Men så var det godt du, og i andre lige havde tiden til at finde video og skriver frem så folk kan få det svar.Yes

Jeg synes man skal uddybe sine svar, hvis man da har tiden til det :)

Den klart bedste metode til link sculpting, er at man ikke linker til de sider man helst ikke vil have får noget linkjuice.

MVH Kim

Du synes det er for dårligt at jeg ikke uddyber mit svar, men alligevel skriver du:

"jeg havde kun lidt tid til lige at skrive, så det var hvad jeg nåede at formulerer" 

Hvis du troede at NOFOLLOW stadig havde samme effekt, ved internt brug, som for nogle år siden, så er det vel en ærlig sag? 

"Man skal ikke undervurdere brugen af nofollow på både interne og eksterne links."

Og så skriver du også:

"Den klart bedste metode til link sculpting, er at man ikke linker til de sider man helst ikke vil have får noget linkjuice."

Er det nu også den bedste måde? Hvad med at ligge disse links i noget JavaScript, som gør at pagerank ikke flyder igennem, men at de stadigvæk ligger der til brugeren af sitet?


Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 00:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Lasse Kjær:

Du synes det er for dårligt at jeg ikke uddyber mit svar, men alligevel skriver du:

"jeg havde kun lidt tid til lige at skrive, så det var hvad jeg nåede at formulerer" 

Hvis du troede at NOFOLLOW stadig havde samme effekt, ved internt brug, som for nogle år siden, så er det vel en ærlig sag? 

"Man skal ikke undervurdere brugen af nofollow på både interne og eksterne links."

Og så skriver du også:

"Den klart bedste metode til link sculpting, er at man ikke linker til de sider man helst ikke vil have får noget linkjuice."

Er det nu også den bedste måde? Hvad med at ligge disse links i noget JavaScript, som gør at pagerank ikke flyder igennem, men at de stadigvæk ligger der til brugeren af sitet?

Aner ikke rigtig hvor du vil hen med dit svar.

Men hvis du læser trådstarters anden tråd, kan du se at svaret er der ovre, gad ikke lige skrive det samme i 2 tråde. Og ja der gjorde jeg også det samme fordi jeg ikke havde tiden men egentlig gerne ville svare på det han spørger om.

Yderligere antyder jeg ikke at det har samme effekt som for nogle få år siden, jeg antyder at de gør mere end du lige tror, når du siger de ingen effekt har, for en effekt har de skam. Jeg skriver ingen steder at det er den rigtige metode at bruge. Og de kunder som samtidig har spurgt om dette, har også fået nogenlunde det samme svar, som ellers også bliver givet i denne tråd, dog med undtagelse af at svaret "Det har ikke noget effekt"  for som du kan læse og se hos de andre, og samtidig også læse rigtig mange steder på nettet og i mange bøger, har det en effekt.

Og ja rigtig nok som jeg skriver ovre i den anden tråd, man kan også bruge javascripts. og rigtig mange andre metoder til det. Men det er et emne hvor jeg ville vurderer hvad der skulle gøres i den givende situation, det er ikke noget jeg har en helt fast regel for hvordan man gør det bedst.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Tilmeldt 16. Apr 08
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for alle svarene.

Jeg har fået det ud af svarene, at No Follow ikke er noget vi skal se som en løsning på den præsenterede problemstilling. Nu er jeg ikke selv teknikkeren på vores side, men noget JavaScript (jf. et svar i en anden tråd om emnet) synes at kunne være løsningen på problemet.

Tusind tak - og forsat god søndag til jer alle :-) 

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Rosenstand:

Læs hans forklaring her: http://www.mattcutts.com/blog/pagerank-sculpting/

Det er viden, der gjaldt både 1., 2. og også 3. april ;-)

Jamen så blev jeg da det klogere (og forhåbentlig en masse andre herinde), det er jo altid rart :)

Man ved bare aldrig med den der 1. april om man kan stole på hvad folk siger, heh Stick out tongue

Fra Århus
Tilmeldt 11. Sep 07
Indlæg ialt: 515
Fra  Blacksnow.dk Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :

KTJ-Media.dk:
jeg antyder at de gør mere end du lige tror, når du siger de ingen effekt har, for en effekt har de skam.

Hej Kim,

Nu må vi hellere undgå at det her skaber dårlig stemning. Jeg er overbevist om at du har helt styr på brugen af no-follow, men jeg er jo nødt til at forsvare mig selv når du nu var så hurtig til at antyde jeg tog fejl.

Hvilken effekt er det nofollow har på interne links? Hvis vi snakker om dagens Google og dermed dagens søgemaskineoptimering, hvilken effekt er det så du får ved at bruge det internt på sitet? Fordi jeg er ret overbevist om at det ikke har nogen effekt længere. 

 

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Lasse Kjær:
Nu må vi hellere undgå at det her skaber dårlig stemning. Jeg er overbevist om at du har helt styr på brugen af no-follow, men jeg er jo nødt til at forsvare mig selv når du nu var så hurtig til at antyde jeg tog fejl.
Selvfølgelig skal du da have lov til at forsvare dig, og det samme gør jeg jo også. Men det eneste jeg nu efterspurgte var noget dokumentation på at det "Ingen effekt har", for på det punkt er jeg ikke enig i det du skriver.

Du burde rent faktisk selv vide bare ud fra at have set hvad Thomas og DeMib skriver, samt det Matt siger og skriver. at ingen af dem siger "Det har ingen effekt". alle siger det har en effekt, bare ikke lige den effekt som de i gamle dage havde.

De gør rent faktisk det at de ikke sender noget link juice over til den side man linker til, så de har egenlig den effekt at siden ikke får noget juice. Problematikken her er så bare denne juice bare går tabt, hvilket jo ikke er helt så positivt, da man jo kunne have brugt den til noget andet eller fordelt juicen til de andre links på samme side.

Yderligere som nogen af de andre siger, man skal i realiteten kun bruge det på links man ikke helt kan stå inde for, thomas skriver det fx længere oppe. Og man kan jo forhåbentlig godt stå inde for sin egen side.

Igen jeg har aldrig sagt at det er den mest effektive metode, jeg besvare bare din påstand om at "Det ikke har nogen effekt" med "Det er jeg ikke enig i at det ikke har" for som du nok kan se ud fra alt det der bliver sagt og skrevet så har det en effekt.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Århus
Tilmeldt 11. Sep 07
Indlæg ialt: 515
Fra  Blacksnow.dk Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, jamen så er vi jo alligevel enige. Jeg har læst dine indlæg igennem for hurtigt, da jeg opfattede det som at du mente nofollow bør bruges internt. 

Jeg burde selvfølgelig ikke have skrevet at det ikke har nogen effekt, men jeg forudtog at trådstarter ville bruge no-follow ift. at opnå en positiv effekt = pagerank sculpting.  

Men jeg må give mig og omformulere det til at nofollow på interne links ingen positiv effekt har, og derfor holder jeg stadig fast i at det ikke bør benyttes. 

Fortsat god dag :-)

Tilmeldt 16. Apr 08
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige et opfølgende spørgsmål til debatten her i tråden.

Vi har nu forsøgt at benytte enkelte links der er lavet i JavaScript på en af vores sider.

I vores Lynx browser ser det ud til at Google ikke kan tilgå JavaScript linket (det "vidste" vi allerede), og spørgsmålet går så på - jf. nogle af diskussionerne herom - om Google alligevel tæller JavaScrip linket som et link, og dermed (jf. vores viden om hvordan eksempelvis no follow behandles af google) lader noget juice "gå til spilde" ved netop at tælle linket med?

Måske nok en lidt kludret måde at spørge om noget ganske simpelt på, men håber I forstår.

Som udgangspunkt er jeg af den opfattelse, at man kun bør have links på sin side som man kan stå inde for og gerne vil sende link-juice til (dette fordrer at man har tænkt sig om når man vælger at linke fra sin side), men det forekommer mig at være umuligt at følge denne ideal-tilgang helt til dørs, og deraf er problematikken yderst relevant for mig.

På forhånd tak :-)  

 

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolai100:
- om Google alligevel tæller JavaScrip linket som et link

Det kunne jeg egentlig også godt tænke mig at høre om folks erfaringer eller test af...

Fra Århus
Tilmeldt 11. Sep 07
Indlæg ialt: 515
Fra  Blacksnow.dk Skrevet kl. 08:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Blandt eksperter, er der enighed om at Google stadigvæk ikke læser JavaScript optimalt. Det betyder at alle links, som kræver at JavaScript bliver eksekveret, med høj sandsynlighed ikke vil blive fulgt af Google.  Derfor kan JavaScript bruges til links som du ikke kan undvære, i f.eks. din footer, men som du ikke vil tabe pagerank på. Det er dog ikke sikkert at det er en fremtidssikker løsning - det er lidt en "lappeløsning", og Google bliver hele tiden bedre og klogere.

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)