Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

No follow og google

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 16. Apr 08
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Et hurtigt spørgsmål om en meget afgrænset problemstilling, som burde være ganske simpel, men som forvirrer mig en hel del.

"Virker" no follow?

Altså "sparer" man rent faktisk link-juice, når man benytter denne funktion på udvalgte links på sin hjemmeside (mit fokus ligger på  interne links, ikke eksterne)?

Jeg undskylder hvis dette spørgsmål er besvaret utallige gange før, men har ikke kunne finde en post / artikel / andet der gav mig et helt præcist svar.

----

Google siger følgende:

How does Google handle nofollowed links?

In general, we don't follow them. This means that Google does not transfer PageRank or anchor text across these links. Essentially, using nofollow causes us to drop the target links from our overall graph of the web. However, the target pages may still appear in our index if other sites link to them without using nofollow, or if the URLs are submitted to Google in a Sitemap. Also, it's important to note that other search engines may handle nofollow in slightly different ways.

Taget fra:

http://www.google.com/support/webmasters/bin/answer.py?answer=96569

----

Men kan jeg stole på det?

På forhånd tak :-)

 

Fra Århus
Tilmeldt 11. Sep 07
Indlæg ialt: 515
Fra  Blacksnow.dk Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

No-follow attributten har ingen effekt når vi snakker interne links. Derfor skal du IKKE bruge dem internt. Når du sætter no-follow attribut på eksterne links fortæller du Google at "Jeg linker til siden, men jeg stoler ikke rigtig på dem" eller "Jeg synes bare ikke de har fortjent noget pagerank fra mit website" :-)

Altså: Brug nofollow til eksterne links, men undgå det ved interne links.

Tilmeldt 16. Apr 08
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for hurtigt svar, og du virker ganske sikkeri  din sag :-)

Vi dropper no follow til interne (og benytter det heller ikke til eksterne).

Tak :-)

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Lasse Kjær:

Hej,

No-follow attributten har ingen effekt når vi snakker interne links. Derfor skal du IKKE bruge dem internt. Når du sætter no-follow attribut på eksterne links fortæller du Google at "Jeg linker til siden, men jeg stoler ikke rigtig på dem" eller "Jeg synes bare ikke de har fortjent noget pagerank fra mit website" :-)

Altså: Brug nofollow til eksterne links, men undgå det ved interne links.

Hvor har du fra at de ikke har nogen effekt internt?

Man skal ikke undervurdere brugen af nofollow på både interne og eksterne links.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 00:46
Hvor mange stjerner giver du? :

KTJ-Media.dk:
... Hvor har du fra at de ikke har nogen effekt internt? ...

Måske herfra: No-/dofollow og procent-follow links

1. april-jokes har det også med at sprede sig viralt Wink

Endnu et eksempel på, at man ikke skal tage alt, hvad man læser på nettet for gode varer - især ikke, hvis datoen er den 1. april...

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 00:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Nerløe:

Måske herfra: No-/dofollow og procent-follow links

1. april-jokes har det også med at sprede sig viralt Wink

Ej sådan noget må man da ikke spøge med Zip it!

Anywayz, så har jeg nu aldrig hørt andet end at man sagtens kan anvende nofollow på interne links for at undgå at "dryppe" linkjuice ud til disse links. Men det bør bruges hensigtsmæssigt i et fornuftigt omfang og med omtanke.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 01:21
Hvor mange stjerner giver du? :

CMS:
Anywayz, så har jeg nu aldrig hørt andet end at man sagtens kan anvende nofollow på interne links for at undgå at "dryppe" linkjuice ud til disse links

Sådan har det ike fungeret i mange år - ikke efter Google ændrede deres fortolkning, så NOFOLLOW links tæller med når værdien af hver enkel link på en side skal fordeles. NOFOLLOW links tildeles så bare ikke værdi, så den link-værdi er tabt - den tildeles ikke de andre, ikke NOFOLLOW links.

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 01:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:
Sådan har det ike fungeret i mange år - ikke efter Google ændrede deres fortolkning

Vi har skiftet til den 2. april nu, så jeg formoder du er seriøs nu :)

Hvis det er rigtigt må budskabet hellere blive spredt ud nu, jeg ser det ikke så tit med interne links, men externe links der anvender de mange websites jeg ser dagligt nofollow som ind i helvede.
(er det så helt uden nytte, altså udover ikke at ville give juice videre til den eksterne henvisning).

Off-topic, jeg sendte dig en PB jeg afventer svar på, fik du set den?

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 05:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

CMS:
Vi har skiftet til den 2. april nu, så jeg formoder du er seriøs nu :)

Det blev ændret i 2008, CMS! Og Matt meldte klart ud i 2009, at linkjuice flyder ud via nofollow links også, så det kan der næppe herske nogen tvivl om mere.

Læs hans forklaring her: http://www.mattcutts.com/blog/pagerank-sculpting/

Det er viden, der gjaldt både 1., 2. og også 3. april ;-)

Nofollow er på sin plads på eksterne links, du ikke "kan stå inde for" - men de kan altså ikke bruges til at skulpturere flow af intern PR.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 08:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Rosenstand:

CMS:
Vi har skiftet til den 2. april nu, så jeg formoder du er seriøs nu :)

Det blev ændret i 2008, CMS! Og Matt meldte klart ud i 2009, at linkjuice flyder ud via nofollow links også, så det kan der næppe herske nogen tvivl om mere.

Læs hans forklaring her: http://www.mattcutts.com/blog/pagerank-sculpting/

Det er viden, der gjaldt både 1., 2. og også 3. april ;-)

Nofollow er på sin plads på eksterne links, du ikke "kan stå inde for" - men de kan altså ikke bruges til at skulpturere flow af intern PR.

Grunden til jeg skrev "Hvor har du fra at de ikke har nogen effekt internt?" er fordi det svar der var givet ikke på nogen måde var uddybet, hvilket helt sikkert vil gøre at andre der læser tråden på det tidspunkt ikke ligefrem blev beriget med information som underbyggede det der blev sagt. jeg havde kun lidt tid til lige at skrive, så det var hvad jeg nåede at formulerer :)

Men så var det godt du, og i andre lige havde tiden til at finde video og skriver frem så folk kan få det svar.Yes

Jeg synes man skal uddybe sine svar, hvis man da har tiden til det :)

Den klart bedste metode til link sculpting, er at man ikke linker til de sider man helst ikke vil have får noget linkjuice.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)