Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dynamisk IP, hvordan får jeg sådan en ?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 540
Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg ved godt at det måske virker en smule lusket, men jeg har behov for en IP-adresse, der skifter ofte, for at folk rundt omkring på nettet ikke kan genkende mig, når jeg besøger f.eks. deres hjemmesider.

Jeg har kigget på sider som f.eks. hidemyass.com, men den type proxyservere virker, da der er en del hjemmesider, hvor nogle af funktionerne forsvinder o.lign.

Jeg har hørt at man kan få en dynamisk IP - men hvordan og hvor får man sådan en?

Vh. Peter

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter

Nup et kig her, http://www.torproject.org/ :-)

Fra Roskilde / Esbjerg
Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 206
Fra  VELOCIGROUP Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter,

Mange Internet udbydere leverer som standard en dynamisk offentlig IP-adresse til brugeren. Afhængigt af hvilket udstyr du benytter, kan du få en ny tildelt, ved først at frigive den eksisterende og bede om en ny.

Hvis din PC har Windows og er koblet direkte på Internetforbindelsen, uden brug af router/firewall eller andet udstyr, så kan du frigive din IP-adresse og få tildelt en ny ved i en kommando-prompt at skrive:

IPCONFIG /release
IPCONFIG /renew

Hvis du benytter router/firewall eller andet netværksudstyr, så skal du ind i opsætningen, hvor du via et menupunkt kan udføre samme som ovenstående.
Har du fast offentlig IP-adresse på din Internetforbindelse, kan det ikke lade sig gøre, men så må du jo skifte til en forbindelse, hvor du får dynamisk offentlig IP-adresse.

Men én ting er at skifte IP-adresse. De fleste hjemmesider kan genkende dig på mange andre måder, f.eks. vha. cookies, de oplysninger din browser sender, sprog osv.
Derfor er det ikke altid nok at bruge skift af IP-adresse eller anonymiseringstjenester.

På denne side kan du se din IP-adresse og nogle af de oplysninger, som din browser sender: http://ip.ter.dk

Med andre ord, så er det efterhånden noget af en opgave at holde sig hemmelig på nettet....

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 11
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Roskilde / Esbjerg
Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 206
Fra  VELOCIGROUP Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 540
Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar.

VELOCIGROUP:

Men én ting er at skifte IP-adresse. De fleste hjemmesider kan genkende dig på mange andre måder, f.eks. vha. cookies, de oplysninger din browser sender, sprog osv.
Derfor er det ikke altid nok at bruge skift af IP-adresse eller anonymiseringstjenester.

På denne side kan du se din IP-adresse og nogle af de oplysninger, som din browser sender: http://ip.ter.dk

Med andre ord, så er det efterhånden noget af en opgave at holde sig hemmelig på nettet....

Kan hjemmesiderne også genkende folk ud fra deres computer? Altså har hver computer sin egen unikke id?

Vh. Peter

 

Fra Nørresundby
Tilmeldt 9. Sep 05
Indlæg ialt: 327
Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvert netkort har principielt sit eget unikke id (MAC-adresse) ja, men den medsendes ikke af browseren. Som tidligere nævnt kan du dog være ude for at de pågældende websites gemmer en cookie på din PC og genkender dig ud fra den.

Desuden skal du være opmærksom på at der findes tjenester der vedligeholder et register over kendte proxyserver IP-adresser, så du risikerer evt. at blive udelukket fra div. tjenester ved brug af disse.

En anden mulig løsning for at undgå at bruge proxier er at tegne et abonnement på Telenor mobilt bredbånd og tilvælge produktet Erhvervs APN (5 kr. ekstra/mnd.) - her vil du få en ny IP hver gang forbindelsen har været afbrudt i 15 min. (mener jeg det er).
Alle IP'er ligger dog indenfor samme range.
Går naturligvis ud fra dit formål er indenfor lovens rammer.
Fra Ishøj
Tilmeldt 26. Mar 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 18:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu undre jeg mig over hvorfor du vil have din IP skal ændres hele tiden.?

 

For mig virker det som om du vil lave noget og ikke kunne spores.

Sorry min i min branche er det ikke lige optimalt at have en skiftende IP

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tonny: Det kan godt være det er uhensigtsmæssigt for dig at have behov for pseudo anonymitet, men der er adskillelige scenarier hvor det giver god mening, og det er jo netop ikke dig men peter der spørger :-)

Peter: Du har ikke læst det link jeg sendte dig ... så ville du nemlig ikke have behov for flere spørgsmål :-)

Læs det . det er gratis og det koster ikke noget :p

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 02:35
Hvor mange stjerner giver du? :

det kunne fx være anvendeligt hvis man anvender en tjeneste hvor ens IP bliver blocket af en eller anden årsag (fx hvis man skal requeste en masse forespørgsler på en anden hjemmeside, det kunne være søgedata fra google fx).

Det kunne også bare være til test af egne blokeringssystemer eller egen hjemmeside app. som man selv har udviklet.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)