Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Når duplicate content gør nas

Side 2 ud af 6 (52 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Så slap dog af... De har syntes det var en god opskrift og har tænkt, at den ville de også dele med verden. De har da ikke tænkt på, at den side artiklen lå på tjente penge på en opskrift.

Det er ikke hele verden der tænker i SEO, dublicate content og google adds. De fleste vil blive beæret over, at en avis bringer deres opskrift.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kunne også godt tænke mig at dele DIN bil, DIT hus og DIN kone med resten af verden. Jeg går ud fra du intet har imod, at jeg kommer forbi og snupper det hele ...

Nå nej, jeg behøver faktisk slet ikke at spørge - du mener jo, at kriminelle handlinger kan undskyldes med at en eller anden tilfældig fyr mener at DU bør være beæret over at jeg gider røve dig.

Sorry, men din holding er sgu for langt ude.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

JonasJ:

Det er ikke hele verden der tænker i SEO, dublicate content og google adds. De fleste vil blive beæret over, at en avis bringer deres opskrift.

Du misforstår pointen 100% som DeMib også angiver. Du kan ikke seriøst mene man skal lade hånt om ophavsretten bare fordi en eller anden provinsavis bringer kopi af det man har lavet.

Jeg var samtidig også gået efter tyven, så jeg både kunne hente kompensation fra tyven OG hæleren.

Den 25. marts i år bragte en meget respekteret avis tekst som jeg er blevet oplyst om er direkte taget fra en af mine sider.Jeg skal lige have fat i et af eksemparerne, og hvis det holder stik at dette er tilfældet, så kommer de til at betale og de slipper ikke med 5K.

I mit tilfælde er der også tale om at det er en "ekspert" der (med stjålne ord) udtaler i avisen, denne har så bare ingen forstand på emnet overhovedet, siges der.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Min pointe er såmænd bare, at det er ganske ganske ganske få mennesker i hele Danmark der ved at en opskrift på en and ikke er allemandseje og det er forbudt at kopiere den.

Hvornår har I desuden sidst downloaded en sang på MP3 eller en tegnefilm til børnene? Hvornår har I sidst citeret en pasus fra en bog eller brugt en kendt sang til et bryllup? Pas på med det med moral - I kan hurtigt ende i den situation at dobbeltmoral er dobbelt så godt.

Tilmeldt 1. Nov 10
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

Jeg kunne også godt tænke mig at dele DIN bil, DIT hus og DIN kone med resten af verden. Jeg går ud fra du intet har imod, at jeg kommer forbi og snupper det hele ...

Nå nej, jeg behøver faktisk slet ikke at spørge - du mener jo, at kriminelle handlinger kan undskyldes med at en eller anden tilfældig fyr mener at DU bør være beæret over at jeg gider røve dig.

Sorry, men din holding er sgu for langt ude.

 

Jeg kunne ikke være mere enig Mikkel...

Bortset fra at jeg godt kan forstå hvis Kasper ikke ønsker at trække denne sag igennem en lang, dyr og besværlig retssag, så kunne jeg godt tænke mig at der kommer en sag i nærmeste fremtid der skubber dommerne hen til den kant, hvor de bliver nødt til at rådføre sig med folk der rent faktisk ved en lille smule om hvor vigtigt det er at beskytte de mennesker der sikrer 96mia. kroners handel på Internettet årligt, eller omregnet 5,8% af Danmarks BNP (Kilde: Berlignske Business den 23. marts 2011).

Hvis ikke den udøvende og dømmende magt formår at sætte sig ind i disse problematikker, sætter det blot endnu en stopper for Danmarks fortsatte udvikling net-økonomisk!

Godt at denne sag bliver belyst og blogget om så massivt at ingen i fremtiden (forhåbentlig) vil være i tvivl om at de "små" online medier, blogs mv. har retten på deres side her, uanset de store giganters muskler og økonomi. Den holder bare ikke i retten.

Hav en fantastisk dag alle sammen ;)

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

JonasJ:

Min pointe er såmænd bare, at det er ganske ganske ganske få mennesker i hele Danmark der ved at en opskrift på en and ikke er allemandseje og det er forbudt at kopiere den.

Jamen så skulle Du måske ikke have svaret. Enhver proff (hvilket en der leverer til artikler må formodes at være) skal kende lovgivningen.

Og at afspore debatten ved at hive moralekortet frem er latterligt, det har intet med tråden at gøre og er sagen fuldstændigt uvedkommende.

 

Køb ren argan olie her

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

JonasJ:
Min pointe er såmænd bare, at det er ganske ganske ganske få mennesker i hele Danmark der ved at en opskrift på en and ikke er allemandseje og det er forbudt at kopiere den.

Vi snakker ikke om almindelige mennesker her der låner en sang til et bryllup - vi snakker om professionelle, der tjener penge på det de laver (og måske endnu flere på det de "stjæler")

- Der er en kok, som sælger en opskrift til en avis og bilder dem ind at han selv har skrevet den. Han ved da godt, at det han gør er forkert.

- Og så er der en avis, der øjensynligt uden kritik eller standarder for tjek af den slags materiale vælger at bringe det. Det er naturligvis enhver professionel udgivers pligt at kende lovgivningen - og såvidt jeg forstår den dialog der har været, har Jydske Medier da heller ikke på noget tidspunkt benægtet deres juridiske ansvar for det de udgiver.

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 2220
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

Vi snakker ikke om almindelige mennesker her der låner en sang til et bryllup - vi snakker om professionelle, der tjener penge på det de laver (og måske endnu flere på det de "stjæler")

- Der er en kok, som sælger en opskrift til en avis og bilder dem ind at han selv har skrevet den. Han ved da godt, at det han gør er forkert.

- Og så er der en avis, der øjensynligt uden kritik eller standarder for tjek af den slags materiale vælger at bringe det. Det er naturligvis enhver professionel udgivers pligt at kende lovgivningen - og såvidt jeg forstår den dialog der har været, har Jydske Medier da heller ikke på noget tidspunkt benægtet deres juridiske ansvar for det de udgiver.

Godt forklaret Mikkel Yes

:)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 4 person

Mener I det her seriøst? Det er en opskrift på en and I går så meget i selvsving over.

Mikkel sammenligner det ligefrem med tyveri, indbrud og utroskab. WOW!! Har du hørt om propertionsforvrænging, Mikkel? Æblerov kan jeg gå med til. Men indbrud??? Ej du.

Jeg kunne forstå polymikken, hvis Nordjyske Tidende havde dublikeret et helt site og havde taget alle artiklerne, men der er tale om 1-2 kokke der har taget en opskrift om en rapand, som de har ville dele med andre. Deres forbrydelse består med andre ord i, at de ikke har givet kildehenvisning. WOW!!

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

JonasJ:

Mener I det her seriøst? Det er en opskrift på en and I går så meget i selvsving over.

Mikkel sammenligner det ligefrem med tyveri, indbrud og utroskab. WOW!! Har du hørt om propertionsforvrænging, Mikkel? Æblerov kan jeg gå med til. Men indbrud??? Ej du.

Jeg kunne forstå polymikken, hvis Nordjyske Tidende havde dublikeret et helt site og havde taget alle artiklerne, men der er tale om 1-2 kokke der har taget en opskrift om en rapand, som de har ville dele med andre. Deres forbrydelse består med andre ord i, at de ikke har givet kildehenvisning. WOW!!

For det første er det ikke blot en opskrift men nærmere et lille essay.

For det andet er forbrydelsen ikke blot manglende kildeangivelse. Ham Bülow har kopieret indlægget og fået penge for at skrive den.

Man må i øvrigt ikke gengive artikler m.m. i deres fulde længde og så bare skrive en kilde. Endnu en ting du misforstår.

Det er jo tyveri at stjæle andres tekster og få penge for det. Det er lige præcis ikke bare en manglende kildeangivelse, som i øvrigt ike havde gjort det ok, men helt overlagt tyveri med vinding for øje.

 

 

Side 2 ud af 6 (52 indlæg)