Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilket HD kamera skal jeg vælge?

Side 5 ud af 8 (72 indlæg)
Fra Danmark
Tilmeldt 31. Aug 10
Indlæg ialt: 793
Fra  CON Media Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, tak for alle jeres svar:) det blev jeg en del klogere på:)

Men når jeg kigger på test videoerne, så synes jeg 600 modelen ser en del mere proffesionelt ud, er det bare mig? eller hva synes i, eller er det noget med de forskellige linser, jeg synes nemlig 60 modelen ryster en del, ved ikke.

I kan jo prøve at se her, og forresten, hvor køber man sådan nogle kameraer?:)

 

">Canon EOS 60D

Canon EOS 600D

 

- Christoffer

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Lindgren:

Tak Sandi :)

Nu venter jeg bare på at dyret ankommer, så skal der skydes video.

Og mange tak for hjælpen.

Har lige gennemlæst reviews, så det virker som om det er et fedt kamera du får fat i der. Lad os endelig se og høre mere til dine erfaringer med det, da det ser ud til at være en investering værd.

Køb ren argan olie her

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Lagersalg123 - JEN:

Har lige gennemlæst reviews, så det virker som om det er et fedt kamera du får fat i der. Lad os endelig se og høre mere til dine erfaringer med det, da det ser ud til at være en investering værd.

Jep, jeg brugte lige en dags tid på at læse reviews igennem, og det lader til at det er det man skal have. Jeg havde foretrukket Sony da jeg synes deres modeller så lidt mere prof ud (Panasonic ser en smule plastik agtigt ud), men man skal jo ikke altid vurdere en bog på coveret.

Jeg var en smule skuffet over ikke at kunne finde en ekstern mikrofon indgang på 800 modellen. Men omvendt kan det bare være at det er fordi de har glemt at skrive dem i specs'ne (og den rent faktisk er der). Ville dog ikke tage chancen, så jeg gik en model op. Forskellen i pris var 140 pund så det er også en slat penge for bare at få mikrofon indgang.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Lindgren:
Men omvendt kan det bare være at det er fordi de har glemt at skrive dem i specs'ne (og den rent faktisk er der).

Det er den ikke, har lige sammenlignet. Det og så det at der er bedre lyd "Dolby Sur.) er stort set den eneste forskel. Men det vil absolut være noget Du ville have fortrudt hvis ikke Du havde taget den mulighed med, da camcoders generelt er forfærdeige lydmæssigt når man alene bruger den interne mikrofon.

Det giver absolut flere anvendelsesmuligheder når Du har mulighed for ekstern mikrofon. Du kan f.eks. være en del længere væk fra objektet men stadig havde fantastisk lyd via den eksterne enhed.

Men tænk dig godt om inden valg af mikrofon, da det minimum nok skal være af en type med godt retningsbestemt kvalitet, men ellers kontakt DeMib - han har ganske godt styr på mikrofiner og mener også der findes et gammelt indlæg hvor han forklarer en del mere om det.

Køb ren argan olie her

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Lagersalg123 - JEN:

Rasmus Lindgren:
Men omvendt kan det bare være at det er fordi de har glemt at skrive dem i specs'ne (og den rent faktisk er der).

Det er den ikke, har lige sammenlignet. Det og så det at der er bedre lyd "Dolby Sur.) er stort set den eneste forskel. Men det vil absolut være noget Du ville have fortrudt hvis ikke Du havde taget den mulighed med, da camcoders generelt er forfærdeige lydmæssigt når man alene bruger den interne mikrofon.

Det giver absolut flere anvendelsesmuligheder når Du har mulighed for ekstern mikrofon. Du kan f.eks. være en del længere væk fra objektet men stadig havde fantastisk lyd via den eksterne enhed.

Men tænk dig godt om inden valg af mikrofon, da det minimum nok skal være af en type med godt retningsbestemt kvalitet, men ellers kontakt DeMib - han har ganske godt styr på mikrofiner og mener også der findes et gammelt indlæg hvor han forklarer en del mere om det.

Jeg har selv et lille musik studie så jeg ved en ting eller to om mikrofoner :)

Jeg skal som sagt bruge det til seminarer og workshops, så jeg har bestilt nogle billige clip-on trådløse mikrofoner hjem fra Kina. Det er super lav kvalitet, men det er sikkert væsentligt bedre end selv den bedste mikrofon til fast montering da jeg kun skal bruge personen der giver indlæggets stemme. Udfordringen er så hvis der er mere end een foredragsholder, så bliver jeg nok nødt til at tage en lille mixer med.

Tilmeldt 21. Oct 08
Indlæg ialt: 278
Fra  Ballistic Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Cyberman29:

Okay, tak for alle jeres svar:) det blev jeg en del klogere på:)

Men når jeg kigger på test videoerne, så synes jeg 600 modelen ser en del mere proffesionelt ud, er det bare mig? eller hva synes i, eller er det noget med de forskellige linser, jeg synes nemlig 60 modelen ryster en del, ved ikke.

I kan jo prøve at se her, og forresten, hvor køber man sådan nogle kameraer?:)


 


">Canon EOS 60D


Canon EOS 600D


 


- Christoffer




Du kan være helt sikker på at 60D er det mest professionelle i forhold til 600D, generelt kan du sige at jo lavere tal jo bedre kamera.

Canons modeller hedder lige nu 1100D, 600D, 60D, 7D, 5D og 1D

Det er altid svært at sammeligne to kameraer ud fra to forskellige videoer, der er så mange andre ting der spille ind, objektiv osv.

Med hensyn til køb er det billigst på nettet, men hvis du vil se det først så er det ned til fotohandleren, men husk at presse ham i prisen, eller få noget hukommelse med gratis ;0)

//Meik
Fra Danmark
Tilmeldt 31. Aug 10
Indlæg ialt: 793
Fra  CON Media Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Meik Jessen:
Cyberman29:

Okay, tak for alle jeres svar:) det blev jeg en del klogere på:)

Men når jeg kigger på test videoerne, så synes jeg 600 modelen ser en del mere proffesionelt ud, er det bare mig? eller hva synes i, eller er det noget med de forskellige linser, jeg synes nemlig 60 modelen ryster en del, ved ikke.

I kan jo prøve at se her, og forresten, hvor køber man sådan nogle kameraer?:)

 

 

 

">Canon EOS 60D

 

Canon EOS 600D

 

 

 

- Christoffer




Du kan være helt sikker på at 60D er det mest professionelle i forhold til 600D, generelt kan du sige at jo lavere tal jo bedre kamera.

Canons modeller hedder lige nu 1100D, 600D, 60D, 7D, 5D og 1D

Det er altid svært at sammeligne to kameraer ud fra to forskellige videoer, der er så mange andre ting der spille ind, objektiv osv.

Med hensyn til køb er det billigst på nettet, men hvis du vil se det først så er det ned til fotohandleren, men husk at presse ham i prisen, eller få noget hukommelse med gratis ;0)

//Meik

 He, okay, tak for hjælpen:)

Fra Malmö
Tilmeldt 5. Aug 10
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 05:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har også købt en ekstern mikrofon. Røde X / Y Stereo. Jeg var overrasket over, hvor godt det opfanger stemmen fra en afstand.

Det eneste, der ser lidt sjovt. Mikrofonen er næsten større end kameraets :-) men kvaliteten af lyd er  top.

Og jeg har også bestilt en Samson UHF trådløs når det kommer til foredrag eller interview. 

 

...købt gennem Ebay :-)  

PixelGraf.Dk - Development Studio

Webdesign og Typo3 CMS

Fra Danmark
Tilmeldt 31. Aug 10
Indlæg ialt: 793
Fra  CON Media Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Sandi:

Jeg har også købt en ekstern mikrofon. Røde X / Y Stereo. Jeg var overrasket over, hvor godt det opfanger stemmen fra en afstand.

Fedt:) hvor langt væk kan du stå fra ca?  og hvad hedder microfonen?

 

Fra Tinglev
Tilmeldt 30. Dec 10
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :

sad egentlig lidt og tænkte på hvorfor du ville have så meget plads i kameraet og problemer med 12min optagelser.

dengang jeg filmede længerevarende ting, koblede jeg kamera direkte til computeren med et firewire kabel (ved ikke lige hvad de bruger nu om stunder da det er nogle år siden jeg fedtede med det).

der satte jeg så kameraet til bare at lave en direkte passthrough og så sørgede computeren for at optage (300gb plads istedet) og den kunne selv klare 2gb limits osv. ved automatisk at oprette en nye fil og fortsætte over idenne.

derved ville du også have lydindgang(e) på computeren og kommer over det problem med indgang på kameraet og du ville kunne streame det direkte ud på nettet også hvis dette var ønsket.

derved kunne man "nøjes" med et kamera der havde god billedkvalitet og så tage resten som ekstra udstyr ved siden af, som oftest billigere end kameraspecifikt ekstra udstyr.

ved ikke om det er noget du kan bruge noget, men måske en idé?

Side 5 ud af 8 (72 indlæg)