Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilket HD kamera skal jeg vælge?

Side 4 ud af 8 (72 indlæg)
Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Nåh... den ordre holdt ikke længere. Annullerede den og bestilte 900 modellen istedet da de åbenbart har sparret den eksterne mikrofon indgang væk på 800'eren.

Troede ellers at alle modeller i denne prisklasse havde denne slags. Til merprisen får jeg så også en viewfinder hvilket jeg ikke nødvendigvis havde behov for.

Fra Malmö
Tilmeldt 5. Aug 10
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 01:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Tillykke, jeg håber at du bliver glad med din ny lille kamera. Jeg synes at det er rigtig godt choice.

PixelGraf.Dk - Development Studio

Webdesign og Typo3 CMS

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Sandi :)

Nu venter jeg bare på at dyret ankommer, så skal der skydes video.

Og mange tak for hjælpen.

Fra Danmark
Tilmeldt 31. Aug 10
Indlæg ialt: 793
Fra  CON Media Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

For det første tillykke Rasmus:)

Og så lidt off topic:)

da jeg nu kan se at Rasmus har fået svar på sit spørgsmål, tænkte jeg at jeg godt lidt kunne tillade mig at forstyrre lidt:)

Det er sådan, at jeg gerne vil til at shoote proffesionelt, altså lave små film, og måske reklame film o.s.v - dertil søger jeg så et SUPER godt video kamera, og har hørt lidt fra herinde at DSLR skulle være super kvalitet, så det er nok sådan noget jeg går efter(medmindre det ikke er godt nok til mit formål) og så måske bestille JEG35SP DOF men jeg aner ikke hvilke en passer til o.s.v

Så jeg håber i kan hjælpe, for en del af jer virker sag kyndige i dette tilfælde


PS. mit budget ligger under de 10K


Mvh Christoffer

Fra København
Tilmeldt 29. May 09
Indlæg ialt: 368
Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du først vælger DSLR, har du ikke brug for JEG35SP DOF.

 

Fra Danmark
Tilmeldt 31. Aug 10
Indlæg ialt: 793
Fra  CON Media Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Tybjerg:

Hvis du først vælger DSLR, har du ikke brug for JEG35SP DOF.

 

Okay, men har du nogen kameraer du kan anbefale til mit formål?:)

Og vil det være bedst med DSLR eller købe et alm og så købe  JEG35SP DOF ved siden af?:)

Jeg er lidt ny på dette område, i forhold til navne og specs o.s.v

Så i må lige bære over med mig:)

 

Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige en hurtig kommentar.

Jeg vil anbefale dig at tage et grundigt kig på Nikon D7000. Læs review på www.dpreview.com.

Mig bekendt er det pt. det DSLR-kamera på markedet, som giver de mest støjsvage billeder (full-frame kameraer ikke medregnet). 

Canon har helt sikkert noget tilsvarende - nok D60 - men det kender jeg ikke.

Vælger du andre mærker end Canon eller Nikon er der en lille smule penge at spare - typisk mod en lille smule dårligere billedkvalitet ved høj ISO og lidt sløvere support af 3. parts linser.

SmileCarsten

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Tilmeldt 21. Oct 08
Indlæg ialt: 278
Fra  Ballistic Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christoffer

Hvis du budget er under 10k, og du vil lave professionel film, så er der ingen tvivl, så skal du have et DSLR. Og som Niels også skriver har du ikke brug for en DOF adapter hvis du bruger et DSLR, det er det der har gjort dem så populære til video brug.

Et rigtig videokamera ville koste omkring 30k + adapter før du får samme muligheder.

Det bedste video DSLR køb til under 10k lige nu er et Canon 60D - så får du et fedt still billede kamera og et rigtig godt DSLR video kamera samtidig.

Købe det med et 17-85mm objektiv - så kan du købe bedre og flere objektiver når du har sparret sammen og fundet ud af hvad du har brug for.

En anden mulighed er Canon 600D så har du lidt flere penge til ekstra udstyr. DSLR video kommer hurtig til at kræve ekstra ting som et godt stativ, evt et skulder stativ eller follow focus.

Du kan se mere om DSRL video på min blog: www.meiks.dk

Håber du blev lidt klogere, ellers spørger du bare igen ;)

 

//Meik

Tilmeldt 21. Oct 08
Indlæg ialt: 278
Fra  Ballistic Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Fotograf Carsten Olsen:

Lige en hurtig kommentar.

Jeg vil anbefale dig at tage et grundigt kig på Nikon D7000. Læs review på www.dpreview.com.

Mig bekendt er det pt. det DSLR-kamera på markedet, som giver de mest støjsvage billeder (full-frame kameraer ikke medregnet). 

Canon har helt sikkert noget tilsvarende - nok D60 - men det kender jeg ikke.

Vælger du andre mærker end Canon eller Nikon er der en lille smule penge at spare - typisk mod en lille smule dårligere billedkvalitet ved høj ISO og lidt sløvere support af 3. parts linser.

SmileCarsten

Uden at ville starte en kæmpe Nikon/Canon kamp :D så er det rigtig fede ved Canons 60D at skærmen kan foldes ud så man kan filme højt og lavt og stadig se hvad man laver, det er perfekt til video brug. Ellers er Nikon/Canon mere en smagssag. :)

//Meik

Side 4 ud af 8 (72 indlæg)