Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilket HD kamera skal jeg vælge?

Side 2 ud af 8 (72 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Canon er tip top - har dog ikke personlig erfaring med  nedenstående kun med spejlrefleks

http://webshop.goecker.dk/product/CANDHFS21

http://webshop.goecker.dk/product/CANDHFS200

Goecker er DYRT så shop lidt rundt på nettet evt : http://kamerahuset.dk/

 

Canon: (som jeg kan se er der mikrofon stik på alle HD modeller- se brochure)

http://www.canon.dk/For_Home/Product_Finder/Camcorders/High_Definition_HD/index.aspx

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alle jeres svar.

@Carsten: Kan man sætte poweradapter til et DSLR kamera eller skal jeg købe mig fattig i batterier? Og ved du ca. hvor meget video jeg kan skyde på et standard batteri (jeg kan simpelthen ikke finde noget om dette på nettet).

Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Lindgren:

@Carsten: Kan man sætte poweradapter til et DSLR kamera eller skal jeg købe mig fattig i batterier? Og ved du ca. hvor meget video jeg kan skyde på et standard batteri (jeg kan simpelthen ikke finde noget om dette på nettet).

Der fås power-adapter til både Canons og Nikons kameraer og sikkert også til de andre mærker. Original-adaptere koster sikkert en bondegård, men det burde være muligt at finde billige kopier på nettet. Min erfaring er, at kvaliteten af elektronik-kopi-produkter generelt er fint acceptabel (Jeg er elektroingeniør Smile)

Batterier koster også en bondegård i Europa, men fås for $50 i USA. Jeg ved ikke, hvor lang tid man kan optage på et batteri. Prøv at poste et spørgsmål i Nikon D7000 forummet på www.dpreview.com

En anden fordel ved DSLR og deres store sensor er, at de er utrolig støjsvage. Du kan få rigtig gode resultater med blot en lille smule kunstigt lys.

Hvis der primært er til indendørs tutorials og lignende, er det måske lidt overkill med et DSLR.

SmileCarsten

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Fra Bording, midtjylland
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 564
Fra  Stepfo Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har et eos550d, og det kan skyde ca 1 times tid på et enkelt batteri, men så kan du jo købe et batterigreb med, så du kan bruge 2. Power adapter er også en mulighed, som er billigere end greb + batterier, hvis kameraet skal stå stille :-)

eos 550d er dog meget "plastik-agtig" - du kan få samme video-chip i et canon 7D, hvis du skal optage meget udendørs.

Forøvrigt så køb det nye eos600d, hvis det endelig er, da du kan få live-video på displayet.

Venlig Hilsen

Allan

Fra Odense
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus.

Nu har jeg ikke lige kunnet læse mig frem til, hvad du helt præcist skal bruge kameraet til og hvad dine krav er til billedkvalitet etc., men umiddelbart lyder det ikke til at DSLR er noget for dig :)

Jeg er TV-fotograf og bruger blandt andet et Canon 5D til reklame-/produktfilm, og jeg er ovenud begejstret for billedkvaliteten, men betjeningen er noget mere bøvlet i forhold til et professionelt (og for den sags skyld også et almindeligt) videokamera, og der er derfor rigtig mange ting, jeg ikke kunne finde på at bruge 5D'eren til.

Batteritiden er ikke særlig lang på 5D'eren, og det kan kun optage 12 min ad gangen (filstørrelsen sætter begrænsningen på omkring 2 GB = ca 12 min) Jeg ved ikke, hvordan det forholder sig med de mindre Canonmodeller (550, 7D), men jeg kunne næsten forestille mig at det var nogenlunde det samme.

Nu er jeg ikke selv så meget inde i den type kamera, du efterspørger (under 10k. og med indbygget harddisk) men jeg ville nok anbefale dig at bruge eksterne medier så som SD-kort eller lignende - kapaciteten er ganske vist ikke så stor som en HDD, men kortene er relativt billige, og et kamera med harddisk er alt andet lige mere sårbart overfor stød og den slags.

Jeg håber, det gjorde dig en smule klogere :)

Mvh. Niels

 

 

 

 

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Godt tip med hensyn til 600'eren. Her kan man også dreje skærmen ud hvilket er fint hvis man fx. skal filme sig selv :)

Jeg har læst lidt på 550'eren. Her kan man umiddelbart godt putte en ekstern mikrofon på sig, men flere brokker sig over at man ikke kan styre niveauet (eller se det). Det kunne også være noget de har fikset i softwaren på 600'eren da de større modeller har denne mulighed (men har ikke fået det bekræftet nogen steder).

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for dine input Niels.

Det er nogle af dine anker som jeg også tænker på når jeg bruger et DSLR til video. Umiddelbart snakker vi indendørsoptagelser af seminarer og workshops.

Det vil sige at jeg skal bruge noget der kan køre i flere timer. Allerhelst i en hel dag (omkring 6-8 timer) - jeg kan selvfølgelig skifte memory kort undervejs, men det er bare så bøvlet. Da kameraet skal være stationært har jeg muligheden for at køre det på en strømkilde.

Kvaliteten behøver heller ikke være fuld HD da videoen alligevel nedskaleres til nettet, pt skyder jeg i "alm. HD" 720 og nedskalere yderligere en smule inden det lægges online.

Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Baldusfilm:

Hej Rasmus.

.....og jeg er ovenud begejstret for billedkvaliteten, men betjeningen er noget mere bøvlet i forhold til et professionelt (og for den sags skyld også et almindeligt) videokamera, og der er derfor rigtig mange ting, jeg ikke kunne finde på at bruge 5D'eren til.

Jeg kender desværre ikke Canons kameraer, da jeg selv bruger Nikon, men jeg kunne forestille mig, at video-optagelse er blevet væsentlig bedre med årene. Der findes helt sikkert en masse tutorials på youtube, hvor video-optagelse bliver forklaret.

Jeg ved, at Nikon D7000'eren maks kan optage video-klip på 20 minutter. Genrelt er det teknisk hip som hap, hvilket mærke man vælger. 

Nu har jeg jo med stor interesse set nogle af Rasmus's video-tutorials om Joomla, så det tekniske ville jeg ikke være så bekymret for skulle blive et problemSmile

Min hovedpointe er, at DSLR kan give et look, som man ikke kan opnå med almindelige video-kameraer. Tag et kig på Reverie. Det var en af de første videoer skudt med Canon 5D mkII. Den er i øvrigt lavet med utrolig primitivt udstyr og kun $5000 i budget, som primært gik til helikoper og modeller.

SmileCarsten

 

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Nåh... siden her siger at vi skal se efter noget Sony væsen:

http://camcorders.toptenreviews.com/hdv/

Det lader ikke til at HD kameraerne har harddisk, men Sony'en kommen tilgengæld med 64gb hukommelse som standard hvilket burde være nok til mine behov.

Er dog ikke helt klar over om det er en gammel model, det er lidt svært at se hvornår review'et er fra.

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Fotograf Carsten Olsen:

Nu har jeg jo med stor interesse set nogle af Rasmus's video-tutorials om Joomla, så det tekniske 

Det er desværre ikke mig der har lavet Joomla tutorials, men jeg burde nu nok stadig have styr på tekniske gadgets :)

Side 2 ud af 8 (72 indlæg)