Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilket HD kamera skal jeg vælge?

Side 1 ud af 8 (72 indlæg)
Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg er begyndt at skyde en del video. Indtil videre har jeg brugt mit dejlige lille Flip Mino HD, men er begyndt at ramme en række begrænsninger.

1) Der er ikke ekstern mikrofon indgang. Dette kommer jeg over ved at optage lyden via min macbook, men jeg skal så ind og sync'e billede og lyd sammen efterfølgende hvilket er en ekstra arbejdsgang, og

2) nok det mest irriterende. Selvom der er plads til 2 timers optagelse på den indbyggede hukommelse, så rækker batteriet typisk kun til halvanden. Dette er også den primære grund til at jeg kigger på en erstatning.

Så... Kan du anbefale mig et HD kamera (720 er fint men regner med at de fleste idag kommer op på 1080). Gerne med harddisk i så kameraet ikke skal tømmes hele tiden. Hvis det er med hukommelse i vil jeg gerne undgå Sony da deres memory sticks typisk er dobbelt så dyre som alm. hukommelse (men de laver nogle udemærkede med harddisk i).

Jeg har nu kigget længe på nettet, men det er svært at overskue et marked hvor modellerne skifter navne alt efter hvilket marked de bliver solgt i og der hele tiden kommer nye modeller.

Så... kan du give mig et godt tip i denne forbindelse?! 

Fra Borup
Tilmeldt 20. Sep 10
Indlæg ialt: 30
Fra  Glade Rollinger Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

har du evt. overvejet et spejlrefleks med mulighed for HD video optagelse i stedet?? vi har lavet nogle super lækre optagelser i hd... og der er store mulighed for variation med mere med forskellige objektiver..

fx. canon550d er et godt bud hvis prislejet ikke skal være helt hen i vejret…

 

Interactive designer - see my portfolio at www.iamnikander.com

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

mediazoo:

har du evt. overvejet et spejlrefleks med mulighed for HD video optagelse i stedet?? vi har lavet nogle super lækre optagelser i hd... og der er store mulighed for variation med mere med forskellige objektiver..

fx. canon550d er et godt bud hvis prislejet ikke skal være helt hen i vejret…

Ja jeg har overvejet det lidt, men er den slags ikke tosse dyrt (der kan du se hvor lidt jeg har fulgt med :))

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Kender du iøvrigt noget til batteri levetid på et canon 550d hvis det bruges til video?

Og som jeg ser det på spec'ne så kan man heller ikke tilføje en ekstern microfon vel?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus

Jeg er ikke ekspert i video da jeg mest laver still foto men måske kan jeg hjælpe eller finde nogen der kan.

Hvad skal du bruge det til & hvilken pris klasse ligger vi I ?

Mvh

Kenneth

 

 

 

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

KennethRimm:

Hej Rasmus

Jeg er ikke ekspert i video da jeg mest laver still foto men måske kan jeg hjælpe eller finde nogen der kan.

Hvad skal du bruge det til & hvilken pris klasse ligger vi I ?

Mvh

Kenneth

Jeg har egentligt ikke rigtigt noget budget. Vi skal nok ikke op i det profesionelle serier da prisen her nok hurtigt løber løbsk, så jeg ligger nok under 10K.

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Fandt lige følgende der ser ret fint ud, men vi er stadig nede i 2.5 times batteritid (men går udfra at der kan være sat strøm til via adapter) og jeg kan heller ikke finde noget om ekstern mikrofon indgang (troede den slags var standard på de fleste video kameraer...).

http://www.expertreviews.co.uk/camcorders/1283734/panasonic-hdc-sd800

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige til info kan det siges at jeg har fundet ud af at Canon D550 har mikrofon indgang. Men spørgsmålet er stadig hvor lang tid batteriet kan holde ved video.

Noget der tæller ned ved denne type kamera er at de skal bruges på stativ da der ikke er noget "anti shake" på (noget som Panasonic'en vist er ret god til). Selvom det primært skal bruges på stativ er det stadig relevant når det skal bruges udelukkende til video.

Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Rasmus,

 

Jeg synes helt klart, at du skal grave lidt i spejlreflekskameraer og video. På grund af den store sensor-chip og de lysfølsomme linser ved spejlreflekskameraeer, kan man opnå et meget professionelt look, som ellers er forbeholdt million-dyre systemer. Det skyldes, at man kan få en meget lille dybdeskarphed. Prøv at google "DOF" for forklaringer.

Tag evt. et kig på www.fstoppers.com. Et ikke ubetydeligt antal videoer er skudt med spejlrefleks, og der er vist også tutorials omkring den slags. 

Pioneren over dem alle indenfor video og DSLR er Vincent Laforet.

Et af de bedste DSLR kameraer i denne til er Nikon D7000. Et D7000 med 18-55mm kit linse og en 50mm f1.8 linse kan fås for under 10000 incl. moms.

SmileCarsten

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus,

Jeg synes helt klart, at du skal grave lidt i spejlreflekskameraer og video. På grund af den store sensor-chip og de lysfølsomme linser ved spejlreflekskameraeer, kan man opnå et meget professionelt look, som ellers er forbeholdt million-dyre systemer. Det skyldes, at man kan få en meget lille dybdeskarphed. Prøv at google "DOF" for forklaringer.

Tag evt. et kig på www.fstoppers.com. Et ikke ubetydeligt antal videoer er skudt med spejlrefleks, og der er vist også tutorials omkring den slags. 

Pioneren over dem alle indenfor video og DSLR er Vincent Laforet.

Et af de bedste DSLR kameraer i denne til er Nikon D7000. Et D7000 med 18-55mm kit linse og en 50mm f1.8 linse kan fås for under 10000 incl. moms.

SmileCarsten

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Side 1 ud af 8 (72 indlæg)