Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stakkels webshopejere - Lovgiverne er jo idioter

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Apr 06
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved brug af fortrydelsesret, skal webshops tilbagebetale penge til forbrugeren, inden varen returneres. Altså en endnu større risiko for webshopejeren - som den ærlige forbruger i sidste ende må betale for.

http://epn.dk/samfund/article2384113.ece

Sammen med vanvittig cookielovgivning og kraftigt stigende fragtpriser, går I vist en hård tid i møde. Jeg føler med jer.

Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 656
Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo op til den enkelte om man vil følge loven. Det bekymrer ikke mig.

xxx

Fra Kalundborg
Tilmeldt 19. Dec 09
Indlæg ialt: 858
Fra  Knockout Marketing Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :

PJEDSTED:

Det er jo op til den enkelte om man vil følge loven. Det bekymrer ikke mig.

 

Det vil kunden nok ikke bryde sig om, og vil meget sandsynligt være hurtig til at fortælle om sin oplevelse hvor firmaet bryder den nye lovgivning rundt om på nettet. Men derudover har du selvfølgelig ret :-)

Få 3 tilbud fra lokale ejendomsmæglere på formidlingen af dine erhvervslokaler (gælder også privat bolig)

Fra Schwabe
Tilmeldt 5. May 09
Indlæg ialt: 15
Fra  Sikkenemt.dk Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det lyder ikke godt og jeg håber virkeligt ikke det bliver til virkelighed, så tror jeg at jeg kraftigt vil overveje om det er det værd og drive min webshop.

Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 656
Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :

M.P:

PJEDSTED:

Det er jo op til den enkelte om man vil følge loven. Det bekymrer ikke mig.

 

 

Det vil kunden nok ikke bryde sig om, og højest sandsynligt meget hurtigt fortælle om sin oplevelse hvor firmaet bryder den nye lovgivning rundt om på nettet. Men derudover har du selvfølgelig ret :-)

 

Nah.. det tror jeg ikke bliver et problem. Det er alligevel de færreste der kender lovgivningen. 

 

xxx

Tilmeldt 12. Dec 08
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Uanset hvordan man bruger/misbruger dette som webshopejer, ændrer det ikke det faktum, at politikernes tankegang endnu engang har vist sig langt væk fra de handlendes hverdag. En sådan lovgivning gør det da ikke bedre for de nuværende webshopejere eller for nye at gå i gang med salg på nettet.

Men måske tager jeg fejl. Kunderne er jo endnu mere beskyttet med dette forslag. Forslaget kan måske åbne for endnu mere salg, der så igen opvejer de få "banditter" der måske misbruger loven. 

 

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :

PJEDSTED:
Det er jo op til den enkelte om man vil følge loven. Det bekymrer ikke mig.

hov hov - det er da ikke op til den enkelte om de vil følge loven. Hvis noget er vedtaget ved lov, så skal vi naturligvis følge det! Uanset om vi synes det ikke er rimeligt.

Når du skriver sådan - er det så fordi du selv vælger hvilke love du vil efterleve?

Fra København S
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 1066
Fra  Caps4you Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg heldigvis ikke ret mange returneringer, men ønsker en kunde sine varer returneret og vil have pengene tilbage, så tror jeg nu næppe at kunden vil kræve pengen omgående, inden han levere varene retur. Selvfølgelig skal der nok være en eller flere kunder derude der netop lige præcis læser dette og vil lave rav i den. Dette kan man nok desværre ikke undgå.

Det skræmmer heller ikke mig, jeg vil tage det som det kommer. Jeg tror nu heller ikke jeg vil støde på tilfælde hvor kunderne ikke vil levere varen/e retur først.

Men Ja .. Spørgsmålet er .. Sidder der nu nogle derude, som virkelig ved udnytte dette? Bestille vare, kræve penge og tage R***N på firmaerne .. Det ved man jo aldrig. Det virkelig surt at kæmpe for en vare, som kunden ikke sender retur igen.

Vi må håbe på det bedste.. Yes

Fra København
Tilmeldt 22. Feb 11
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Problemet bli'r nok ikke utilfredse kunder, men snarere organiserede svindlere.

Mon ikke der kommer krav til en eller anden form for dokumentation? Ellers åbner det jo en ladeport af svindelmuligheder.

 

En forbryder kunne bestille varer fra 1.000 webshops. Varerne sælges straks videre og forbryderen sender kasser med perlegrus retur til butikkerne. Med kvitteringen fra posthuset, kræver forbryderen pengene tilbage, før butikkerne har modtaget pakkerne og verificeret indholdet.

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Apr 06
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Jensen:
Det skræmmer heller ikke mig, jeg vil tage det som det kommer. Jeg tror nu heller ikke jeg vil støde på tilfælde hvor kunderne ikke vil levere varen/e retur først.

Nu sælger du jo også ret billige varer med lave fragtomkostninger og sikkert en udmærket avance. Det er jo mere risikabelt for folk der sælger dyrere varer (smykker, elektronik, kunst/design, osv.) som er lette at omsætte for hælere.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)