Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Optimering af (poker) forum

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Apr 08
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Som annonceret i anden tråd, så har jeg et spørgsmål til hvordan man optimerer et forum, da jeg til daglig arbejder med et dansk poker forum på Texaspoker.dk.

Først og fremmest skal det siges, at det ikke er lykkes mig at finde nævneværdig teori om dette på nettet, hverken på dansk eller engelsk, hvilket egentlig undrer mig, da fora normalt dels (potentielt) repræsenterer en kæmpe mængde content, og dels fordi der efterhånden findes rigtig mange - store som små - fora på nettet.

Til sagen:

- Da vi har temmelig mange indlæg pr. dag, virker det uoverskueligt at optimere hvert enkelt emne der opstår i vores forum - samtidig med, at det virker som et stort spild at lade så meget bruger-genereret content "gå til spilde" ved netop ikke at optimere det.

Nogle forslag til hvad man kan gøre for at finde en fornuftig "mellemvej" eller måde hvorpå man kan danne system i sit forum, således at det egnede indhold rent faktisk optimeres?

Eksempelvis så har denne tråd om DM i online poker hos Mermaid fået URL'en texaspoker.dk/node/11948#comment-94923, hvilket naturligvis ikke er hensigtsmæssigt, hvis man gerne vil findes på netop søgningen "DM i online poker."

Dog er det ikke nødvendigvis givet, at vi ønsker at netop denne tråd skal findes, da den ikke er særlig målrettet imod den type information som den søgende (fra goolge) nødvendigvis har ledt efter.

Et andet problem, der er værd at tage højde for er at der - med tiden - vil opstå en hel del tråde der, logisk set, vil skulle have den samme URL (hvilket naturligvis ikke er muligt), da rigtig meget indhold læner sig op ad de samme emner; eksempelvis "online poker DM", eller "Online poker DM hos Mermaid" osv.

Sidste problem, jeg kan fremhæve her på stående fod er at en del forum-indhold naturligvis bliver "gammelt nyt" inden for en eller anden tidsramme, som nu med Online DM hos Mermaid - således bør denne tråd jo reelt ikke optimeres, da en masse - når DM har været afholdt - vil finde irrelevant information, da den pågældende tråd måske repræsenterer sidste års DM osv.

Kort sagt kunne jeg godt bruge nogle gode råd til hvordan man undgår at ens forum - som tilfældet pt. er på Texaspoker.dk - består af en række intetsigende URL'er såsom texaspoker.dk/node/11948#comment-94923, hvilket jeg ser som et helt utroligt spild.

Tak :-)         

 

 

Tilmeldt 16. Apr 08
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

BUMP :-)

Udover at jeg naturligvis er ked af at der ikke har været nogen svar i denne tråd (jeg har det med at stoppe alt for mange ting ind i én problemstilling, og det kan jo være dér skoen trykker), så synes jeg det er interessant at se trådens placering på termen dansk poker forum i google.

I skrivende stund ligger tråden ca. midt på side 2 i google, og selvom dette ikke er tilfredsstillende i forbindelse med at skabe trafik, så er det vel "meget godt gået."

Her er der vel tale om  et tilfælde hvor værdien for Amino.dk for at rangere på denne term er noget nær = 0, men min ikke en omdøbning af trådens URL ville bevirke at man kom yderligere op?

Her kan man så (vel) tale om SEO-etik i den forstand, at det forekommer "ødelæggende" for relevansen for brugere der søger på "dansk poker forum" at finde netop denne tråd.

Jeg ønsker bestemt ikke at give udtryk for at jeg (tror jeg) er i gang med at opfinde den dybe tallerken, forsøger blot at starte op i "diskussionen" :-)

På forhånd tak ...

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

største problem er links der er kun 3 links til denne forum side i følge yahoo site seach derved ikke mange links http://www.texaspoker.dk/forum

vis kommer mange flere gode måder du videre formidler forummet kommer der af sig selv efterfølgende nogle der af sig selv der begynder at linke til side, til de interne undersider på forummet da folk når du har gjort opmærksom på forummet  kommer flere der finder tips ud på google og begynder at linke fra blogs mv. fordi de synes forum indlæg er godt

husk spred dig lidt mere det er svært og en hård kamp, der kan blive hård når man er inde i ord som dine hvor konkurrence er rimelig hård

lidt tips gav jeg gav og andre gav i denne her tråd hvor meget der kan gøres http://www.amino.dk/forums/t/110067.aspx#731757

intet er let husk tilmeld dig ikke de steder hvor du får flere får flere 1000 hurtige links

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 16. Apr 08
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikael,

Tak for dit svar. "Få nogle indgående links" er omtrent det mest frygtede svar fra min side, da jeg synes det er svært at få ordentlige links, især i en meget konkurrencepræget branche som online poker jo er.

Jeg takker for dit svar, og må jo få arbejdshandskerne på og se om det ikke er muligt for mig at få nogle flere indgående links, der vel er vores aller svageste led lige pt., som du også kunne se.

Tusind tak :-)

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolai100:
Eksempelvis så har denne tråd om DM i online poker hos Mermaid fået URL'en texaspoker.dk/node/11948#comment-94923, hvilket naturligvis ikke er hensigtsmæssigt, hvis man gerne vil findes på netop søgningen "DM i online poker."

Synes da du skulle se om du ikke kan forbedre URL'erne, som forummet genererer ved indlæg. Det er jo, som du selv er inde på, ikke særligt søgemaskine venlige URL'er. Kigger man på forsiden af dit forum, så er URL'en til dine underkategorier jo nærmest ens, hvor URL f.eks. burde være noget i stil med:

texaspoker.dk/forum/Live-Poker ifht. Poker-Forum-8

Mikkel deMib har i sin bog SEO 2.0 skrevet om optimering af forummer. Køb evt. hans bog og læs nærmere...

Tilmeldt 16. Apr 08
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej IT-konsulenten (og andre),

Tak for dit svar, og jeg er helt enig - der er klart noget der skal gøres ved de URL'er. Nu er jeg ikke den, der udfører det reelle webmaster arbejde hos os, men vi skal naturligvis ind og se på hvordan vi kan ændre i opsætningen af nye såvel som gamle URL'er uden at skabe et helvede af døde links.

Desuden må jeg jo nok sande, at uanset hvor smart en løsning man kommer frem til, så vil den aldrig blive helt automatisk, såfremt man vil have den form for "intelligente" (det lyder ophøjet, men skal blot forstås som modsætning til "mekanisk") optimering i sit forum som jeg har forsøgt at beskrive ovenfor.

Nå, besvarede denne post for at sige tak til dig, IT-konsulenten - og ikke mindst lade denne tråd få endnu en chance for at få et par kommentarer med.

Tak :-)   

 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)