Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fri bil, skal erstattes af en privat svensk bil "Kørepenge"?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 3. Mar 09
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle,

I en tidligere tråd fandt jeg frem til at jeg skal have købt en svensk bil, og betale mig selv kørepenge, da jeg køre meget mere end 35.000 for firmaet om året :-)

Men now to act, jeg skal igang med at finde ud af hvad min bil (Ford Focus 1,6 TDI 109 HK, st car grå), er værd når den har kørt 60.000 km - men det er ikke verdens nemmeste opgave lige at få en forhandler eller lign. til at købe den, når man ikke vil købe noget hos dem.

Jeg i er i 2010 blevet beskattet af den, til privat anvendelse. Men hvis jeg nu bare køber en svensk bil privat, kan jeg så undlade at blive beskattet af min Ford Focus, indtil jeg får den solgt - og så bare beholde focus'en indtil jeg finder en der vil betale for den (1-4 mdr måske).

Og kan jeg så forsvare at betale kørepenge til mig selv (svenske bil) i den periode?

Håber i kan hjælpe mig :)

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

kinnaj:

Jeg i er i 2010 blevet beskattet af den, til privat anvendelse. Men hvis jeg nu bare køber en svensk bil privat, kan jeg så undlade at blive beskattet af min Ford Focus, indtil jeg får den solgt - og så bare beholde focus'en indtil jeg finder en der vil betale for den (1-4 mdr måske).

Ja det burde der ikke være nogle problemer i, underforstået at Du naturligvis kører i den svensk indregistrerede bil.

Og alternativt kan Du jo afmelde din Focus på Motorkontoret, så er der ingen tvivl.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 3. Mar 09
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Lagersalg123 - JEN:

Ja det burde der ikke være nogle problemer i, underforstået at Du naturligvis kører i den svensk indregistrerede bil.

Og alternativt kan Du jo afmelde din Focus på Motorkontoret, så er der ingen tvivl.

Ja, den del er jeg helt med på :-) Vil jo helst ikke afmelde den fra motorkontoret, for så frafalder forsikringen vel også ? Bilen er jo trodsalt et par hundrede tusinde værd :-)

Derudover vil det også være en fordel, at en kan prøvekøre den med plader på :) (tror jeg vil prøve at sælge den til en privat)?

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :

kinnaj:

Ja, den del er jeg helt med på :-) Vil jo helst ikke afmelde den fra motorkontoret, for så frafalder forsikringen vel også ? Bilen er jo trodsalt et par hundrede tusinde værd :-)

Ja, men den er jeg rimelig sikker på at din forsikring har en løsning på. Ved fremvisning kan Du bruge "dagsplader" fra motorkontoret. Der findes en hel del der har biler der står uden plader, og nogle af dem meget meget dyre, så er sikker på der findes en løsning evt. via privat indbo eller lign.

kinnaj:

Derudover vil det også være en fordel, at en kan prøvekøre den med plader på :) (tror jeg vil prøve at sælge den til en privat)?

Jamen hvis man skal tro på medierne, så er Du nok gunstigt stillet lige nu. Autocom siger jo de sælger din bil på 24 timer, så tjek det evt.

 

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 3. Mar 09
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen,

Haha, dagsplader havde jeg faktisk ikke tænkt på :-) Men ja, kan være jeg gør det, hvis den er svær sælge :) Tak for idéen :-)

Lagersalg123 - JEN:
Jamen hvis man skal tro på medierne, så er Du nok gunstigt stillet lige nu. Autocom siger jo de sælger din bil på 24 timer, så tjek det evt.

Ej! 24 timer, det er sgu lidt for hurtigt ;-) Har været lidt inde og kigge på dem - men det kan vel ikke være en højere pris, da man jo sælger til en forhandler og ikke end-user?

Mange tak for din hjælp! Nu er jeg 10 skridt nærmere en Mercedes ;-)

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Det hedder en stilstandsforsikring til motorkøretøjer, det du skal have fat i. Smile

Ang. Autocom - så har jeg kun gode erfaringer, og kunne forestille mig det er endnu nemmere med en bil som den du skal af med. Men du får jo ikke forhandlerens udsalgspris for bilen, sådan er det jo..

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Tilmeldt 3. Mar 09
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Mattias Skovhøj:

Det hedder en stilstandsforsikring til motorkøretøjer, det du skal have fat i. Smile

Ang. Autocom - så har jeg kun gode erfaringer, og kunne forestille mig det er endnu nemmere med en bil som den du skal af med. Men du får jo ikke forhandlerens udsalgspris for bilen, sådan er det jo..

Hej Matias,

Tusind tak for det :) Vil jeg helt klart kigge på.. Tror sådan set jeg har overvist mig selv om, at jeg bare køber en svensk bil, og så må det tage de par mdr, at komme af med den.. Tror jeg kommer til at tage et tab på 20-30K under hvad jeg har betalt af i banken, så det haster heller ikke sindsygt meget med at få den skudt af hvis der er en chance for at få lidt mere for den :)

Biler er jo dejlige, men de falder fantastisk meget i pris meget hurtigt :O

Fra Værløse
Tilmeldt 17. Mar 06
Indlæg ialt: 305
Fra  Sushibutik.dk Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Velkommen til de sjove bilers land, Sverige.

Måske skulle du overveje en ny Audi A5 cabriolet, det er en smuk bil.

Sidste Mercedes jeg havde var en R320 med Kleemann tuning, men en 6 benet 3,0 liters motor kører ikke langt på literen, men det er sjovt.

Prøv den nye BMW 520D, det er en lækker bil, som kører langt på literen.

Er du frisk på at købe brugt bil på aktion er der rigtig gode tilbud på www.kvd.se

 

 

Tilmeldt 3. Mar 09
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim,


Tak for velkomsten ;)

Kører 35K+ for firmaet og 20-25K privat, så den skal dælme gå langt på literen ;) haha.. R320 lyder næppe kedelig :) Har haft kigget lidt på BMW, men A5 cab, er desværre afvist - jeg har et barn på 3 år - så skal ikke være for ked af det, hvis den bliver slidt lidt..

Har kigget lidt på en 3-års bil, og lige pt er jeg lidt forelsket i en Mercedes C 200CDI fra 2008, med en 2,1L diesel motor (130 HK), automat gear - men med mørkt læderbetræk. Den kan man få for cirka 200.000 SEK.

Der er mange mange bud på bil i sverige :P Pt, er bare drømmen om automatgear luksus tanken der lokker :-)

Fra København
Tilmeldt 24. Aug 09
Indlæg ialt: 199
Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du overvejet en Opel Insignia, den er sporty, der er plads til dit barn og den koster ikke en formue?

Vil også reklamere lidt for autosnak.dk, hvis du har flere bilspørgsmål :)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)