Jeg har en webshop hvor jeg sælger kjoler, 95 % i standard str. som selvfølgelig kan returneres
Jeg har så også nogle der bliver syet efter kundernes mål og de kan ikke returneres. Normalt er der heller aldrig problemer med det, nu ahr jeg så haft en kunde der først har været i butikken og her mener hun jeg har lovet hende at kun kunne returnere den selvom den var syet efter hendes mål. Jeg ved med 100 % sikkerhed at det har jeg aldrig lovet hende. Hun sender ordren retur og jeg sender den tilbage til hende og forklarer hende at hun kan ikke levere den tilbage Nu truer hun så med forbrugerklagenævnet... Jeg vil jo ikke mene hun kan komme nogen vegne med sådan en sag når der står både under retur og under menuen hun bestiller den fra at der ikke er returret på skræddersyede modeller. Nogen der har erfaring på dette område ?
mvh Tina |
Hej Tina,
Som jeg ser din sag kan hun ikke umiddelbart returnere varen, heller ikke med henvisning til returret på internettet, da den er lavet specielt til hende, da den det der hedder et species køb. Ved species bortfalder den almindelig returret.
Genus = Hyldevaren, Species = Special eller BTO (Build to order)
Nu er der jo altid finurligheder i jura og jeg vil ikke lige hænges op på noget konkret, men kom dog din kunde i forkøbet, ring selv til forbrugerklage nævnet og spørg dem. Det sker der ikke noget ved.
Umiddelbart mener jeg du har ret og hun skal betale... Havde det været en hyldevare var det noget andet.
Kan jo være vi kan aktivere en jura-fessor herinde der kan afhjælpe med en § eller to.
//