Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ville du sælge dit site uden at modtage fuld betaling ved overtagelse?

Side 3 ud af 3 (22 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 10. Aug 07
Indlæg ialt: 382
Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Mr. A:

Jeg kan sagtens se fordele i den model for begge parter. Hvis f.eks. køber får pension så modregnes hans indtægter med ca. 30% af bruttoindtjeningen plus alm. skat.

Hvis siden koster 12000 og har 12000 i årligt overskud så kan han uden at løbe nogen risiko tilbyde dig f.eks 500kr. i 2 år. Dvs. så arbejder han gratis i 2 år (skat indregnet) men ejer så siden. Dvs. det koster ham 24000 i brutto indtjening, hvis han betaler 80% i skat udgør de 12000 20% af det han skal tjene for at købe siden, således at 12000 svarer til 60000kr. før skat.

Dvs. du får det du vil have for siden selv om det er afbetaling, men køber får siden til ca. 40% af prisen og de udgifter han har svarer til hans arbejdskraft.

Det er selvfølgelig et tænkt eksempel, men der kan sagtens være fordele for andre også. En bistandsklient har tid nok men få penge og ville derfor også foretrække den model.

Hej Mr. A

Tak for dit input, men når jeg læser dit indlæg så det eneste jeg kan se er min fordel i det setup er at jeg får den pris, som jeg gerne vil have?

Men det er så også en pris jeg skal vente 2 år på at få. Det mener jeg trækker ligeså meget ned i denne situation, som prisen trækker op. Men når det så er sagt så giver dit input en ny side til hvorfor køber forsøger denne model ;o)

 - Kasper

Fra København
Tilmeldt 10. Aug 07
Indlæg ialt: 382
Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Lagersalg123 - JEN:

Kasper Schademan:

Med projekt mente jeg et færdigt og fuldt funktionsdygtigt site med omsætning.

 

Ok, hvis det er et projekt der kører, så ville jeg som minimum kræve 50% forud og fuld overdragelse efter sidste afdrag er erlagt.

At bede manden om en bankgaranti er det samme, oftest, som kontant betaling, da han normalt kun kan stille garantien hvis han er god for pengene. Det kan derfor være en god måde at prøve af på om han har pengene eller ej.

I situationen kommer det vel også an på hvor ivrig du er for at sælge, og hvor langt ned du er villig til at gå.

Men alfa & omega er vel at få fundet ud af hvor meget du kan og vil acceptere i en afdragsordning, men vigtigst af alt, sørge for at sikre dig juridisk hvis ikke han betaler købesummen, og der må du have en advokat ind over.

Men god vind med salget.

Tak for input - lyder som om jeg bare skal finde ud af om han vil/ kan stille den bankgaranti og kan han det så sende salget videre til advokat.

Endnu en gang tak og god dag

 - Kasper

Side 3 ud af 3 (22 indlæg)