Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ville du sælge dit site uden at modtage fuld betaling ved overtagelse?

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 10. Aug 07
Indlæg ialt: 382
Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg er ved at sælge et projekt og i den forbindelse er der en usikkerhed, som bliver ved at rode i mit hoved. Så derfor denne tråd.

Vi er kun i den indledende fase af forhandlingerne, men vedkommende meddeler at han ønsker en model - hvor han betaler en fast procentdel hver måned i f.eks. 6 måneder. Denne betaling sker uanset indtægt på sitet og selvfølgelig med en kontrakt.

Jeg har dog stadig en vis usikkerhed ved evt. at handle på denne måde. Der er ikke tale om noget kæmpe beløb. Jeg undrer mig derfor over hvad hans bevæggrunde er for at handle på denne måde - andet end de åbenlyse.

Nogen input anyone?

 - Kasper

Fra København S
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 1066
Fra  Caps4you Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kunne forestille mig at køber evt. står bedre økonomisk ved at gøre det over 6 måneder?

Fra København
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 177
Fra  Escalate ApS Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske har han pt. et dårligt cashflow. Jeg ville gøre det, såfremt der er en kontrakt, og et gebyr/bøde ved manglende betaling af afdraget.

Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, man kender jo ikke købers cashflow eller økonomiske situation. Desuden er nogle virksomheder/enkeltpersoner vant til at handle på denne måde. 

Omvendt vil jeg råde dig til - hvis du fornemmer, at han er typen, der vil forsøge at slippe for at betale det fulde beløb - at finde en anden køber. Ofte bør man stole på sin mavefornemmelse.

Prøv evt. at baggrundstjekke ham i googleRKI, CVR (for virksomheder under konkurs o.lign.) osv.

/JG

 

Fra København
Tilmeldt 10. Aug 07
Indlæg ialt: 382
Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

Det er det jeg mente med åbenlyse grunde. Jeg kan bare ikke lade være med at tænke om der stikker et eller andet under...

 - Kasper

Fra København
Tilmeldt 10. Aug 07
Indlæg ialt: 382
Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Gün Üret

Den med bøden/ gebyret skriver jeg lige bag øret. Jeg gider bare ikke en af de der sager hvor man skal slæbe folk i retten for at få dem til at betale.

 - Kasper

Fra København
Tilmeldt 10. Aug 07
Indlæg ialt: 382
Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

JesperG:

Prøv evt. at baggrundstjekke ham i google, RKI, CVR (for virksomheder under konkurs o.lign.) osv.

/JG

Tak Jesper

Det gør jeg helt sikkert også - Google var det første jeg gjorde og det gav mig ikke noget at frygte. CVR og RKI tager vi lige hvis vi når til en enighed.

 - Kasper

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper Schademan:
Jeg har dog stadig en vis usikkerhed ved evt. at handle på denne måde. Der er ikke tale om noget kæmpe beløb. Jeg undrer mig derfor over hvad hans bevæggrunde er for at handle på denne måde - andet end de åbenlyse.

Så ville jeg ikke gøre det, med mindre jeg fik en god begrundelse til det. Det lyder til du ikke har en fået en forklaring hvorfor, så nej jeg ville ikke gøre det da som du selv skriver ville være for bøvlet at inddrive et mindre beløb.

/allan

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg kender ikke grunden, men f.eks. vis jeg overtager nogle ting der skal ændres f.eks. en flash hjemmeside , der er svær at indeksere i google , derved du skal ændre noget

vis er et eller andet der kan ændres end det lovet , jeg ved jo reelt ikke hvad det er du sælger , så der kan være mange grunde, hvor ting kan ændre sig, så varens pris kan ændre sig

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper Schademan:
... han ønsker en model - hvor han betaler en fast procentdel hver måned i f.eks. 6 måneder. Denne betaling sker uanset indtægt på sitet og selvfølgelig med en kontrakt. ...

Hvis betalingen skal ske over 6 måneder, så kan du jo passende fortælle ham, at når den sidste betaling er faldet, så er projektet hans - ikke før.

Går han med til det, så modtager du betalingen i rater, og løber ingen risiko.

Jeg ville blankt afvise andre former for aftaler, kontrakt eller ej.

Jesper

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)