Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Utrolig langsom load time

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 22. Sep 10
Indlæg ialt: 160
Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer 

Efter at jeg skiftede tema, har jo oplevet en utrolig langsom load time. Jeg fik følgende side diagnose i Google Webmaster Tools: 

"On average, pages in your site take 6.8 seconds to load (updated on Mar 16, 2011). This is slower than 86% of sites."


Nogle der har nogle gode tips? Vil meget gerne have lidt mere speed på sitet. 

VH 

Christian 

Driver Blacksnow.dk - en webshop med salg af skiudstyr.

Fra Assens
Tilmeldt 9. Jun 10
Indlæg ialt: 839
Fra  S17 Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

På siden loader du rigtig mange javascript og css ind, så hvis du kan smide det i to filer (en med js og en med css), så vil det sikkert forbedre siden gevaldigt.

Sådan lige loader du ca. 15 filer, hvor du jo så kan smelte det sammen til 2.

Måske skulle du cutte antallet af indlæg på forsiden ned til omkring 10 stykker.

Med venlig hilsen

Frederik Storm 

Følg med på min blog omkring økonomi, crowdlending og det at være ung investor

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Chr.harboe:

Hej Aminoer 

Efter at jeg skiftede tema, har jo oplevet en utrolig langsom load time. Jeg fik følgende side diagnose i Google Webmaster Tools: 

"On average, pages in your site take 6.8 seconds to load (updated on Mar 16, 2011). This is slower than 86% of sites."


Nogle der har nogle gode tips? Vil meget gerne have lidt mere speed på sitet. 

VH 

Christian 

 

Ja, sitet kunne godt køre hurtigere. Hvor hoster du henne?

Jeg har en række fifs her til at få Wordpress til at køre hurtigere.

Jeg vil anbefale dig at ta' fuld backup af både filerne på sitet og mysql-databasen, inden du kaster dig ud i optimeringseksperimenterne.

 

Fra Viby J, Århus
Tilmeldt 9. Oct 08
Indlæg ialt: 631
Fra  Søgemedier A/S Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, kør ned til feks 10 post teasere på forsiden som det første, og se hvad der sker.

Nu er UnoEuro heller ikke den hurtigste host du kan få, men ok, det burde kunne gå væsentlig hurtigere med lidt omstrukturering af sitet.

Derudover loader forsiden i nogle tilfælde ikke kun et lille thumbnail, men et højopløseligt billede, feks loades hele dette billede på forsiden: http://freeskiing.dk/wp-content/uploads/2010/11/IMG_0036.jpg og da du har vildt mange posts på forsiden er det noget der tilsammen trækker tænder ud.

Fra København
Tilmeldt 22. Sep 10
Indlæg ialt: 160
Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svarene :)

 

Super nice guide Kasper, det var lige hvad jeg søgte ! Jeg tager lige en backup og prøver det.

Jeg hoster forresten igennem UnoEuro.

Driver Blacksnow.dk - en webshop med salg af skiudstyr.

Fra København
Tilmeldt 22. Sep 10
Indlæg ialt: 160
Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay super. Tak for svaret Tobias, det prøver jeg ! :)

Driver Blacksnow.dk - en webshop med salg af skiudstyr.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Chr.harboe:

Mange tak for svarene :)

 

Super nice guide Kasper, det var lige hvad jeg søgte ! Jeg tager lige en backup og prøver det.

Jeg hoster forresten igennem UnoEuro.

Super, at du kunne bruge det. UnoEuro er noget af det bedste i prisklassen. Tjek evt. serverens loadniveau -- der er stor forskel på, hvilken server man lander på -- med pluginet WP System Health. 

Jeg er enig med de andre i, at der ræson i at få tunet forsiden -- men det vil ikke påvirke loadtiderne for undersiderne (som Google Webmaster Tools også har med i sin beregning af loadtiderne).

Visse themes er tungere end andre, så det kan også være en mulighed.

Javascript og css-minifying og samling i 2 filer, som det også har været foreslå, er også en rigtig go' idé. Det gør W3 Total Cache for dig, hvis du be'r dig om det.

Du kan måle loadtiderne med Pingdom Tools, for at se, om dine ændringer hjælper. Der er jo en del indstllingsmuligheder at lege med, må man sige. 

Fra København
Tilmeldt 22. Sep 10
Indlæg ialt: 160
Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Tobias Thaastrup-Leth:

Ja, kør ned til feks 10 post teasere på forsiden som det første, og se hvad der sker.

Nu er UnoEuro heller ikke den hurtigste host du kan få, men ok, det burde kunne gå væsentlig hurtigere med lidt omstrukturering af sitet.

Derudover loader forsiden i nogle tilfælde ikke kun et lille thumbnail, men et højopløseligt billede, feks loades hele dette billede på forsiden: http://freeskiing.dk/wp-content/uploads/2010/11/IMG_0036.jpg og da du har vildt mange posts på forsiden er det noget der tilsammen trækker tænder ud.

Skal være ærlig at indrømme, at jeg ikke lige ved hvor jeg ændrer antallet af teasere på forsiden? Skal jeg finde det inde i editoren, eller hvor finder jeg det henne?

Driver Blacksnow.dk - en webshop med salg af skiudstyr.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Chr.harboe:

Tobias Thaastrup-Leth:

Ja, kør ned til feks 10 post teasere på forsiden som det første, og se hvad der sker.

Nu er UnoEuro heller ikke den hurtigste host du kan få, men ok, det burde kunne gå væsentlig hurtigere med lidt omstrukturering af sitet.

Derudover loader forsiden i nogle tilfælde ikke kun et lille thumbnail, men et højopløseligt billede, feks loades hele dette billede på forsiden: http://freeskiing.dk/wp-content/uploads/2010/11/IMG_0036.jpg og da du har vildt mange posts på forsiden er det noget der tilsammen trækker tænder ud.

Skal være ærlig at indrømme, at jeg ikke lige ved hvor jeg ændrer antallet af teasere på forsiden? Skal jeg finde det inde i editoren, eller hvor finder jeg det henne?

Enten er det standardindstillingen som findes under Settings -> reading i editoren, eller også er der en admin-menu til dit theme, der styrer antallet af indlæg på forsiden.

Fra Viby J, Århus
Tilmeldt 9. Oct 08
Indlæg ialt: 631
Fra  Søgemedier A/S Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan se at "forfatteren" af temaet selv har gjort det:

http://convergence.themedemo.net/ (bemærk at der er link til side 2 i bunden)

Jeg går ud fra at det blot er helt standard Wordpress, så under Indstillinger - Læsning i dit admin panel.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)